X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
Designed For Run - מודל המוביל את הלקוח בדרך להצלחה בחידוש מערכות
▪  ▪  ▪

כל מי שקנה מכונית פרטית יודע ודאי שיש פרמטרים רבים בהחלטת הקניה לבד מתג המחיר. לתג המחיר יש כמובן משקל , אך מה לגבי העלויות הנוספות הכרוכות בנסיעה במכונית המועדפת? מגוון נרחב של של גורמים כמו יעילות צריכת הדלק, עלות תיקונים, עלות פרמית הביטוח ועוד משפיעים על תכולת הארנק. בדרך כלל לא נמהר לקחת את המפתחות מבלי שנדע את מחיר התפעול של המכונית החדשה בעוזבה את פתח מגרש המכירה.
גם ארגונים עסקיים וממשלתיים רבים נוהגים באותה השיטה בבואם לנהל ולחדש את מערכות המידע שלהם.מעט ספקי שרותי IT מסוגלים לספק לארגונים הללו תמונה מלאה של העלויות הפוטנציאליות הכרוכות במימוש הפרויקטים החדשים של תשתיות ויישומים בארגונם. כאשר רק תג המחיר לעיניהם חברות וארגונים ממשלתיים חותמים על חוזים לפרויקטים המובילים אותם קילומטרים אחדים לאורך הדרך, אך נדיר שיביאו אותם ליעדם הסופי. הפילוסופיה Designed For Run עוזרת לבנות את מפת ה IT העתידי תוך הבנת העלויות האמיתיות כדי להגיע אליה.
השילוביות כמפתח
הקושי נובע מכך שארגונים רבים נוהגים לטפל בנושאי ה-IT שלהם בגישה מקומית וממודרת - טיפול בבעיות ספציפיות של תהליך עסקי מסוים הזוכה לתשומת לב, תקציב ומחויבות לטווח קצר לצורך פתרון הבעיות. דומה הדבר לתשלום עבור הקמת כביש קצר המאפשר גישה למקום יחיד.
המפתח הוא בקיום תוכנית כלכלית חכמה לחיבור כל הכבישים כך שמערכות המידע של הארגון תוכלנה לטפל בתנועה הכבדה הכרוכה במחזור פעילות של 24/7 ובתחזיות לנפחי תנועה כבדים עוד יותר לשנים הבאות.
הגלובאליזציה, ממשקי שרות עצמי ללקוחות וניהול עסקים בזמן אמיתי דורשים מערכות מידע גמישים ומהירים לאספקת נתונים אמינים בעולם שהוא ON תמידי. כאשר היעדים והשווקים של הארגונים מתפתחים ומשתנים כל העת, מערכות המידע דורשות קיום צמתים רבים להנעת הארגון קדימה. מערכות מידע החסרות צמתים וממשקים כאלה לצורך שילוב כל הרכיבים מתגלות כמערכות יקרות מאד לתפעול, וצורכות עד 80% מתקציב ה-IT של הארגון.
תקציב ה-IT של ארגונים ותיקים רבים כולל תערובת של יישומים ותשתיות חדשות וישנות. מובן ולוגי לחלוטין להעריך את העלויות העצומות של זמן וכסף הדרושות להשלמת תהליך חידוש ומודרניזציה חד פעמית וכוללת של כל מערכות המידע בארגון. רק ארגונים מעטים יכולים להרשות לעצמם זאת. כך, כמו שמתכנני ערים אינם יכולים להרוס כל דרך קיימת כדי ליצור את הקישורים הנדרשים, גם מרבית הארגונים אינם יכולים לסדר מחדש את כל מערכות המידע שלהם. שניהם זקוקים לתיכנון רב שנתי של שיפור הדרגתי.
להישאר במסלול
בנקים וחברות תעופה יכולים לשמש כדוגמאות לחשיבות בחירת הדרך הנכונה בתהליכי הרחבה וחידוש של מערכות המידע. הם היו בין הארגונים הגדולים הראשונים שאימצו טכנולוגיה המאפשרת ללקוחותיהם לנהל עמם את קשריהם העסקיים באופן אינטראקטיבי. מכשירי ה-ATM הוציאו ביצוע טרנזקציות בנקאיות אל מחוץ לכתלי הסניף, הקיוסקים לכירטוס הרחיקו נוסעים מדלפקי חברות התעופה וקרבו אותם לשערי היציאה.
היום, שירותי WEB מאפשרים אינטראקציה עם הלקוח בכל מקום, בכל זמן ובמגוון מכשירים אלקטרוניים. בין אם לצורך העברת כספים או להזמנת טיסה הלקוח הוא במרחק "קליק".
המודל העסקי שהוא באופן תמידי ON מציע תועלות רבות הן ללקוח והן לעסק. עם פחות עובדים המתווכים בין הלקוח לשרות עסקי הבנקאות והתעופה נהנים מהורדת עלויות תפעול ושיפור שרות ללקוח. אך, במקרה של תקלה טכנית, השרות עלול להתמוטט, הגיבוי האנושי לא יכול לספק את רמת השירות ללקוח. כל דקה של השבתה מתורגמת לאובדן של לקוחות ועמם אובדן הכנסות.
ארגונים אשר ממשיכים בגישה המקומית הממודרת ל IT ללא תיכנון ארוך טווח וטכניקות "תפירה" משופרת של כל מרכיבי ה IT יחד חושפים עצמם לסיכון רב. הלקוחות מתרגלים לזמני תגובה של שניות במקום שעות וימים, ארגונים שה IT שלהם לא יוכל לתמוך בציפיות לא יאפשרו לאירגונים שלהם לעמוד בתחרות על לקוחות חדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים. הארגונים המיישמים ארכיטקטורות מבוססות שירותים כמו SOA כאמצעי לבצע אינטגרציה של מערכות לגסי נפרדות, טוב יעשו אם יקפידו על תיכנון מוקדם ומקיף. פתרון SOA שאינו מתוכנן כראוי עלול להסתיים בחריגה מהתקציבים החזויים ומאחור באספקת התוצרים ואף גרוע מכך - ליצור עוד מערכת מבודדת שאינה משתלבת.
Designed for Run
המודל עוזר לארגון להשאר בכסא הנהג, מחזק אותם להשיג את דרישות ההוה תוך בניה נכונה לעמידה באתגרי העתיד. נדרשת הבנה מעמיקה בתחום העסקי של הארגון, ידע נרחב במערכות הלגסי והתמחות אפליקטיבית יחודית, למילוי ה gap בין מערכות ה IT של הארגון בהווה והיישומים והתשתיות החדשים המתוכננים להמשך. נדרש לחבר בין מה שקיים בארגון למה שהארגון צריך.
הגישה של Designed for Run מתחשבת בכלל הפונקציונאליות וההוצאות של מערכות המידע בארגון. היא מתווה מסלול מלא להשגת היעדים של הארגון ומטמיעה תהליכי מדידה מודרניים תוך הערכת העלויות הצפויה לארגון בגמר ה"מסע".
הכוונה שהארגון יפעל תמיד בהתאם לתוכנית אב מוסכמת, תוך הטמעת שינויים חיוביים ומדידים בתהליך. התהליך מבטיח חיבור כל השבילים הדרושים. ארגונים המתכננים שימוש ביישומים מודרניים חייבים להיות מובילים בתעשיה שלהם ובעלי תשתיות גלובאליות כדי להתמודד בתחרות, להוריד סיכונים, לאפשר צמיחה ולהגדיל רווחיות. קיום היישויות הנ"ל אינו יכול להרשות לחכולות ה IT לפגר אחרי השוק.
המודל עוזר לארגונים להמנע מהמכשולים הצפויים בדרך ע"י מתן תמונה שקופה של עלויות פיתוח והטמעה מבוקרות ומדידות תוך הורדת עלות הבעלות .
במקום להוסיף לערבוביה של המערכות הקיימת, המודל פועל לקונסולידציה וסטנדרטיזציה של התשתיות והיישומים בארגון- תוך הורדת עלויות ושיפור הביצועים. הלקוחות מגלים שיפור באיכות, ביציבות המערכות והורדת הסיכונים ממערכות הלגסי.
להמשיך ולהתקדם
איכות כל המרכיבים של המכונית החדשה הופכת אותה למכונית טובה. כך גם ב IT - כל מרכיב מתבצע באופן אופטימלי והמערכת כולה מתפקדת. מכונית טובה נדרשת למנוע בעל עוצמה, מרכב יציב, בקרה נוחה ומיטב אביזרי הבטיחות, מערכות מידע מתוחכמות דורשות תקשורת רחבה, סביבת בדיקות יציבה, אינטגרציה, וירטואליזציה, ידע במערכות הלגסי, תאימות לרגולציה ולסטנדרטים, תהליכים מיטביים (ITIL), אבטחת מידע, 24 שעות תפעול ללא השבתות.
כאשר הלקוח מוכן להוביל את מערכות המידע שלו קדימה מודל ה Designed for Run הוא כלי הרכב שיביאו לשם.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
EDS היא חברה בינלאומית העוסקת באספקת שירותים בתחום טכנולוגיות המידע, המתמחה במתן ייעוץ טכנולוגי, פיתוח מערכות והקמת פרויקטים מורכבים.
מנהל פיתוח עסקי EDS ישראל.
תאריך:  24/09/2008   |   עודכן:  24/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הפסטריה האיטלקית של רחוב החשמונאים בתל אביב התמחתה בלישת בצק במבחר עצום של צורות וטעמים, נוסח ארץ המגף
אפרי הלפרין
ביבי עושה לנו צרות: הוא לא רוצה ללכלך את הידיים בבוץ של ממשלת קדימה ולא להאריך את חיי המפלגה הזו אבל שלטון הוא אמנות הפשרה    נדרשת ממשלת אחדות בראשות לבני, בכפוף להקדמה מירבית של מועד הבחירות
רות פורסטר
פסק הזמן אשר לקח מר מופז לאחר תבוסתו בפריימריז ארכה בדיוק כזמן אותו נדרש אדם כדי לסיים לאכול חבילת וופלים של "פסק זמן"
עו"ד אלי דורון, עו"ד (רו"ח) ירון טיקוצקי
סעיף 17 לפקודת מס הכנסה קובע, כי לשם בירור הכנסתו החייבת של נישום ינוכו מהכנסתו בשנת המס סכומים שהוציא לשם ייצור הכנסתו. בין ביתר נקבע, שהוצאות ששילם צורת ריבית או הפרשי הצמדה על כסף שלווה לצורך ייצור הכנסתו בשנת המס, יותרו גם הם לניכוי.
ד"ר בלה קויפמן
מחלות לב בכלל ואוטם שריר הלב בפרט, הינם גורמי התמותה העיקריים בקרב נשים וחוסר המודעות לעובדה זו, עולה מדי יום בחייהן של נשים רבות ברחבי העולם ובישראל    בין התסמינים: עייפות, בחילה, קוצר נשימה וכאבים המתמקדים בכתף, בלסת ובגב העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il