X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אוויר צלול, נופים אלפינים מדהימים ושמחת-חיים. אם מדברים על גרמניה האחרת - זו, בהחלט, הכתובת
▪  ▪  ▪
גרמניה האחרת

על גבול גרמניה-אוסטריה מוליכות דרכים עקלקלות בין הרים מיוערים ובין עמקים מוריקים, בין שדות פורחים לבין נחלים, פלגים ונהרות. במעמקי נוף עוצר-נשימה משובצות טירות עתיקות, כנסיות בוואריות ועיירות טיפוסיות, המקנות למטייל אווירה של ארץ שלווה ורוגעת.
חבל בוואריה מצוי בקצה הדרומי-מזרחי של גרמניה ותושביו ידועים בשמחת החיים שלהם, בריקודיהם המסורתיים, בלבושם הפולקלוריסטי בימי חג ומועד, ולא פחות - בתענוגות החיך והלשון שלהם.
שטחה של בוואריה גדול כמעט פי שלושה מזה של ישראל ומספר תושביה כ-12 מיליון. היא מחולקת לארבעה מחוזות משניים ולארבעה איזורי-תיירות עיקריים: אזור פרנקן בחלק הצפוני, יער בוואריה במזרח, בוואריה עילית בדרום, ושוואבן-אלגוי בצד הדרומי-מערבי.
במרחק של שעה-שעתיים דרומית למינכן, בירת בוואריה, ממוקמת גרמיש-פאטרנקירכן, עיר הקייט המפורסמת ביותר בגרמניה, כשהדרך אליה עוברת ברובה באוטוסטרדה מודרנית. גרמיש, הנחשבת לבירת האלפים הגרמנים, משמשת מרכז ספורטיבי במרוצת כל השנה: בחורף, עם מקפצות וסקי ועם מסלולי החלקה ומזחלות, ובקיץ, כשניתן לצאת מהעיר לטיפוסי הרים באלפים, לבקר בשמורת הטבע הצמודה אל העיר, ולתפוס שלווה באחד מבתי הקפה או המסעדות הרבות המצויות בעיר.
מרחצאות-מרפא
מגרמיש מובילה רכבת הכבלים, הגבוהה ביותר בגרמניה, לפסגת ההר צוגשפיצה, בגובה של 2964 מטר, ממש על גבול גרמניה ואוסטריה. אבל המסלול האטרקטיבי ביותר לטיול בעיר הוא זה המוליך בקניון נהר הפטרנך, שעל-שמו גם קרויה העיר המזרחית. העליה לאתר כרוכה בעליה, ברכבת-הרים. מבית הקפה, הממוקם בתחנה העליונה, ניתן להגיע לשם רגלית, בינות לקירות-סלע מזדקרים, מנהרות, מפלים וצמחים אלפינים, כאשר למטה שוצף לו נהר הפטרנך - חווייה בלתי נשכחת, אם כי כרוכה, בסוף השביל, בהתנשפות והתנשמות כבדה.
מגרמיש קצרה הדרך לבאד-טולץ, עיר קטנה, המחולקת לשניים על-ידי נהר האיסר, כשבגדה הימנית מצויה העיר העתיקה, עם בתיה הצמודים, על שלל-גווניהם, ואילו בגדה השמאלית מצוי הרובע התיירותי ובו מלונות, בתי-קפה ומרחצאות, מהמפורסמים ביותר בבוואריה כולה. אלה ממוקמים ליד מלון "אלפאמארה", בתוך פארק-מים מקורה, המשלב בתוכו עשרות פעילויות-מים ומרפא. באתר יש מגלשות-מים מסוגים שונים, בריכות-שחייה, בריכת-גלים, חדר-שיזוף, סאונה יבשה ורטובה, בית-מרחץ טורקי, בריכות-חום עם טמפרטורות-מים, החל ב-24 ועד ל-34 מעלות, עם שילוב של מי-גופרית, מעיינות טבעיים ובריכות קרות לרענון. המקום מטופח, שמור ונקי להפליא, כמיטב המסורת הבווארית, כשמבטן האדמה נפלטים מעיינות חמים וגפרית רותחת, בדומה לאזור ים המלח שלנו, שמנוצלים למטרות תיירות-רפואית. בצד המרחצאות יש גם גסטרונומיה. מלבד מסעדה, קפטריה, בית-קפה ודוכני-שתייה, יש חדר מיוחד ובו מתקנים להכנת בשר על האש. כל שנדרש הוא להביא את הבשר, וכל השאר - מתקנים, פחמים, רטבים ותבלינים - על חשבון הבית.
לודוויג המשוגע
מבאד-טולץ מגיעים לאגם כים, המצוי דרומית-מזרחית למינכן, בואכה זלצבורג. במקום באוטוסטרדה, מומלץ להגיע לשם דווקא בדרכים הצדדיות, המשלבות כפרים ועיירות טיפוסיות. נקודת המוצא לביקור באגם ובטירה, הניצבת במרכזו של אי, היא מעגן גשטאט, בצידו המערבי של האגם. ממעגן זה יוצאות, בתדירות של כחצי שעה, ספינות-קיטור בגדלים שונים ולמטרות שונות להפלגות על פני האגם. הספינות מפליגות למשך שעה עד שלוש שעות של סיור, כשהנוסעים ישובים על-פני הסיפון העליון ונהנים מלבד ההפלגה עצמה גם מנופים אלפיניים ומעשרות רבות של סוגי-ציפורים, הממלאות את האגם וחופיו.
על האי, מרחק כרבע שעת-הליכה מהמעגן, ממוקם אחד מהארמונות המעניינים והמרתקים ביותר בגרמניה. הארמון נבנה, בשלהי המאה ה-16, על-ידי המלך לודוויג "המשוגע" והינו העתק מדוייק של ארמון ורסיי שליד פריז, אם כי לא באותם ממדים. הדמיון הרב מצוי לא רק בחדרי הארמון, אלא גם בגנים ובמזרקות הרבות. האירוניה של הגורל היא שלודוויג "המשוגע" לא זכה לגור בארמון, אפילו לא יום אחד.
בתום הביקור בארמון אפשר להגיע ללנדשוט, הממוקמת צפונית-מזרחית למינכן והשוכנת על גדות נהר הנושא שם זהה. המרתק ביותר בעיר הזאת הוא חלקה העתיק, משלהי ימי הביניים, שנשתמר באורח מושלם. הליכה בסמטאות העיר העתיקה כמוה כחזרה בת מאות שנים בהיסטוריה. רבות מהסמטאות סגורות למעבר כלי-רכב, אם בשל רוחבן הצר ואם בשל המגמה שלא לזהם את העיר. בדרך זו ניתן לתייר להלך בהן בנחת, להציץ בכוכים האפלים, ששימשו בעבר בעלי-מלאכה שונים, ולעקוב מקרוב אחר אורח-חייהם של תושבים מודרנים בבתיהם העתיקים.
בחלקן הגדול מרוצפות הסמטאות באבנים קטנות, כפי שהיה נהוג באותה תקופה. בתים רבים מחוברים ביניהם בגשרים צרים, ובצידי הסמטאות ניתן להבחין בשרידי התעלות, ששימשו, בימים עברו, לניקוז מי הגשמים והביוב. גם קתדרלה גדולה ויפה מצויה בעיר העתיקה, ומגדליה הגבוהים משמשים נקודת-ציון בולטת כמעט מכל אתר בעיר.

תאריך:  25/09/2008   |   עודכן:  25/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדובדבן שבקצפת הבווארית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חבל רק שהאדמה רווית דם יהודים.
jwin  |  25/09/08 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' חיים משגב
שס הצטרפה תמיד לקואליציה של מפלגות השמאל כדי לשמש כסות לערוותן המדינית. כך זה היה בימי יצחק רבין וכך זה עומד להיות גם כעת    ציפי ליבני מתעתדת להקים ממשלה שעלולה להפקיר חלקים רבים מארץ ישראל, לרבות בירושלים, לטובת שלטון רצחני, אך הרב עובדיה יוסף אפילו לא טורח, כנראה, לבחון את אורחותיה    כל מה שמעניין אותו זו שאלת הקצבאות
אביתר בן-צדף
כמה מלים על תקדים גולדה מאיר - כאזהרה    כמה דברים מעוררי-מחשבה של גיא בכור, עיתונאי ותיק ומזרחן    על בדידותו של המובס
עו"ד אלעד סטופל
על יחסי פסלות בין עורך-דין לשופט במשפט הישראלי
מוני מרדכי
שיטת השקשוקה של מיקי רוזנטל לא מעשיר אותנו בגילויים חדשים    הסרט ממחזר סיפורים ישנים ואינו מחדש    ככל הנראה לא ישפיע מעבר לגבולות המסך
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
אתה השר לביטחון פנים - בך ורק בך אני רואה אחראי. אתה אחראי לעובדה שרנ"צ דודי כהן עשה לניצב בר לב תרגיל הקרוי בעגה המשטרתית "כיפה אדומה". אתה אשם בכך שאתה מאפשר פגיעה בניצב המהולל. אתה אשם שאינך שולח את דודי כהן הביתה - ומהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il