X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במידה ולא ניתנה החלטה על שומה בפרקי הזמן כפי שנקבעו בחוק, יראו בהשגה שהוגשה כאילו התקבלה. לכן, בטרם תנסו לברר מה עלה בגורלה של ההשגה שהגשתם, חכו מעט, אולי יתמזל מזלכם והזמן הקבוע בחוק יחלוף
▪  ▪  ▪

פרק שני של חלק ט לפקודת מס הכנסה עוסק בהשגה וערעור על שומה שניתנה לאדם על-ידי פקיד השומה.
סעיף 150 לפקודת מס הכנסה קובע, כי אדם החולק על השומה שנקבעה לו רשאי לבקש מפקיד השומה לעיין שוב בעניינו ולשנות את השומה. השגה כאמור, תיבדק על-ידי פקיד שומה אחר מזה שנתנה בתחילה.
במידה והנישום מגיע לשומה מוסכמת עם פקיד השומה, תתוקן השומה בהתאם ותומצא לו הודעה חדשה על המס שעליו לשלם. כאשר אין הסכמה כאמור, יקבע פקיד השומה את המס הנדרש לתשלום על-פי הבנתו. השומה המתוקנת יכול שתהיה אף גבוהה מהשומה שניתנה בתחילה.
פקיד השומה רשאי ליתן החלטתו בהשגה שהוגשה במסגרת הזמן שקבע המחוקק. ערב תיקון 134 לפקודה, היה רשאי פקיד השומה להגיע לשומה מוסכמת עם הנישום או לחלופין לקבוע שומה מתוקנת, במידה ולא הושג הסכם, בתום שנה מיום שהוגשה ההשגה. לא עשה כן פקיד השומה, יראו בהשגה כאילו נתקבלה.
כיום, לאחר תיקון 134, שונה סעיף 152(ג) לפקודה באופן בו שונתה מסגרת הזמנים בה רשאי פקיד השומה להחליט בעניין ההשגה. בהתאם לסעיף המתוקן, לאחר הגשת השגה על שומה, מתחיל מרוץ התיישנות המחייב את פקיד השומה ליתן החלטתו בעניינה בתוך 12 חודשים מיום הגשתה או לחלופין, ליתן החלטתו בתוך 3 שנים מתום שנת המס שבה נמסר הדוח או תוך ארבע שנים באישור המנהל, לפי המאוחר מביניהם.
במצב בו נקבעה השומה לפי מיטב השפיטה, היינו הנישום לא מסר דוח לפי סעיף 131 לפקודה ופקיד השומה קבע את סכום הכנסתו החייבת במס של אדם בהתאם למיטב שפיטתו (בהתאם לסעיף 145(ב) לפקודה), רשאי פקיד השומה להחליט בעניין ההשגה תוך ארבע שנים מתום שנת המס שבו נערכה השומה או בתול חמש שנים, באישור המנהל.
הוראת סעיף 152(ג) בנוסח האמור חלה על השגות שהוגשו מיום 1.7.03 ואילך.
נראה, כי לאור העומס על רשויות המס, החליט המחוקק להאריך, הלכה למעשה, את משך הזמן בו רשאי פקיד השומה ליתן החלטתו בהשגות על שומות. יש לשים לב, שלאור התיקון התקופה בה רשאי פקיד השומה להחליט בהשגה, לפי החלופה השנייה שבסעיף, מתחילה להיספר מתום שנת המס בה הוגשו הדוחות.
לדוגמא, דוח לשנת 2004 הוגש בחודש ינואר 2006 וההשגה הוגשה בחודש דצמבר לשנת 2006. לפיכך, חרף העובדה שעברו יותר מ-12 חודשים מיום הגשת ההשגה, טרם חלפו שלוש שנים מתום שנת המס 2006, השנה בה הוגש הדוח של שנת 2004. על כן, ההתיישנות לשנת 2004 תחול רק בדצמבר שנת 2009, עת יחלפו שלוש שנים מלאות משנת הגשת הדוח.
במידה ולא ניתנה החלטה על שומה בפרקי הזמן כפי שנקבעו בחוק, יראו בהשגה שהוגשה כאילו התקבלה. לכן, בטרם תנסו לברר מה עלה בגורלה של ההשגה שהגשתם, חכו מעט, אולי יתמזל מזלכם והזמן הקבוע בחוק יחלוף.

מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית. אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה.
הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  13/10/2008   |   עודכן:  13/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אסנת רזיאל
מתי התגלה הדבש    על שימוש בדבש בתרבויות קדומות    מהו ערכו התזונתי וערכו הכימי    אלו סוגי דבש קיימים?
ד"ר צ'לו רוזנברג
מי שמשלה את עצמו שאין "קומיסרים" של דעות בכלי התקשורת טועה ומטעה. יש ויש, והם פועלים בשיטות המזכירות משטרים אחרים בעולם וזמנים אחרים בישראל
שלמה פרץ
יש לנהוג בפתיחות לתקשורת הפיננסית והכלכלית, לשתף אותה בתהליכים ובמחשבות קיימים, לעמוד על העוצמה הפיננסית והכלכלית כדי לשקף זאת בעיני ציבור המשקיעים דרך אמצעי התקשורת, אבל, וכאן ה"אבל" הוא חשוב ביותר, לא לעשות זאת בתדירות גבוהה מדי
אביתר בן-צדף
עם ישראל אוהב את צבאו הכושל; ולכן, צבאו ימשיך לנפק לו סדרות של כישלונות    למרות הפרסומים הרבים על המלחמה, ממשיך לשגשג אצלנו השקר, שהפך למיתוס, על הפתעה מודיעינית (שלא הייתה) במלחמת יום הכיפורים    הרמטכ"ל הכושל דדו ייצר אותו, כדי להעלים את תפקודו הלקוי    דדו המציא סיפור כוזב, שיתרץ את כישלונו, וישליך את אשמתו על אחרים - כנהוג אצלנו
ד"ר יובל ברנדשטטר
שנים רבות נשאה עכו על גבה את ההזיה של דו קיום בשלום בין אוכלוסיית הפונדקאים לבין אוכלוסיית הטפילים, בין המדוכאים למדכאים. בין הערבים הנוהגים ביהודים באדנות, באלימות, באירועים אין ספור של דיכוי, הטרדה, והתגרות מכוונת, בעוד היהודי ממתין שהשלטונות יתעשתו. עכשיו מסתיימת ההזיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il