X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אזהרה: בתקופה שעד הבחירות יהיו הרבה עימותים שמחנה ברק ינסה ליצור עם המתנחלים תוך שימוש בחיילי צה"ל
▪  ▪  ▪
מתעמת. ברק [צילום: AP]

הדברים הבאים בהארץ מהשבוע, יש בהם להעיד: ברק החליט ללכת על יצירת עימות.
"שר הביטחון אהוד ברק תומך בהוצאת צווי הרחקה, ואולי אף צווי מעצר מינהלי, לפעילי הימין הקיצוני המתעמתים עם כוחות צה"ל והמשטרה בגדה המערבית. ברק יכנס מחר דיון עם צמרת מערכת הביטחון והפרקליטות, על מצב אכיפת החוק בשטחים. בלשכת ברק אמרו אתמול שהוא מודע לקושי שצעדים כאלה מעמידים לפני מדינה דמוקרטית, אך ייתכן שלא יהיה מנוס מהם".
ברק, שהתראיין השבוע בקול ישראל, אמר כי הקללות שהמטירו מתנחלים על חיילים בעת פינוי המאחז ליד חברון, "חמורות מאוד. אנחנו פועלים כבר בימים האלה בכל הכוח כדי לרסן ולעצור - ביד ברזל, אם יצטרכו - את התופעות הללו. שם (חברון) זה דיבורים. במקרים אחרים זה מעשים, זה הרמת יד על חיילים ושוטרים".
הוא הוסיף: "יש פה אתגר למערכת הענישה שלנו. נדרשת פעולה תקיפה ללא פשרות. אנחנו הולכים להחמיר בענישת גורמים קיצוניים. מוכרחים לשכנע את שופטינו שלא מדובר בסתם הפרעה לעובד ציבור בביטוח הלאומי, אלא בניסיון לערער את מרות המדינה. אנשים כאלה צריכים להיכנס מאחורי סורג ובריח. אם לא תהיה ברירה, נצטרך לשכלל גם את השימוש בתקנות לשעת חירום".
ברק מזהה, זה תקופה ארוכה, את בתי המשפט כחוליה החלשה במאבק לאכיפת החוק בשטחים. בדיונים סגורים טוען שר הביטחון כי שופטים רבים מתייחסים בסלחנות למתנחלים הנוקטים אלימות כלפי אנשי כוחות הביטחון וכלפי שכניהם הפלשתינים. הדיון השבועי של "פורום השטחים" בראשות השר יוקדש מחר לאכיפת החוק. לצד ברק, ישתתפו בו גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ובכירי צה"ל והמשטרה".
(הארץ)
אוייב העם
איננו באים פה להתווכח עם טיעוני ברק. מה שברור שהוא מנסה לדחוק את המתנחלים לפינה תוך יצירת סטנדרט חדש להם במערכת המשפט והאכיפה -"אוייב העם".
ממילא השופטים "לא מבינים", לדעת ברק, את הסיכון של הנוער המנסה ליישב את הגבעות החשופות וסכנתם הנוראה לבטחון המדינה, בעיקר של אלה המארגנים את העליות לקרקע ומורחקים משם בצווים מנדטוריים. מה עוד שאינם מקבלים את הגזרה בשלווה ורצים לביתו של מוציא הצווים להפגין במוצאי שבת דבר שמפר את שלוות שכניו ביישוב השקט - רעות.
לא ברק התחיל. לברק היה נוח לא לייצר עימות עד כה. אולם קפץ עליו רוגזו של השמאל האידיאולוגי שזיהה את חולשתו של ברק לקראת הבחירות - והוא דוחקו לפינה. את הטון נתן כרגיל יוסי שריד בשבוע האחרון במאמר תוקפני במיוחד שעשה מברק סמרטוט. אחרי כן, הופיע מאמר ראשי בהארץ ועוד טורים כמו של עקיבא אלדר ואחרים.
ברק נענה כעת לאתגר. הוא הרי צריך להוכיח לבני עדתו לעת התמודדות פוליטית את נאמנותנו השבטית ולכן הוא החליט לקראת הבחירות על שורה של מאחזים להורדה. הראשון שבהם - ביתו של נעם פדרמן, בסוברו בצדק - על-פי חוות דעת יועציו (נעם תיבון ואחרים - עוד נדבר עליהם) שהתגובה הציבורית של המתנחלים תהיה מינימלית כי מדובר באיש כ"ך.
באשר לעתיד? המתנחלים והציבור הלאומי יתרגלו לכך, פרוסה אחר פרוסה.
לעת הגיעו להצבעת הבוחר, ברק יוכל להציג לאנשיו בשמאל ולתוקפיו באותה עיתונות, חלקם ממומנים הרי על-ידי בעלי אינטרסים זרים, את רשימת הורדות המאחזים שביצע ואיך הצליח להוריד משם עשרות/מאות כולל משפחות עם ילדים והריסת רכושם. עימותים? הם רק יעזרו לו, בשלב הנוכחי ובתנאי שלא ייצאו משליטה.
תא"ל נעם תיבון - פוליטיקאי
לשמחה הזו קופצים חלקם בחדווה (חלקם גם באונס), כמה קצינים ואנשי פרקליטות. מהם נזכיר לשלילה את אלוף שמני שאת שיעוריו הפוליטיים קיבל כשהתחכך בחצרו של רוה"מ, תא"ל נעם תיבון מקיבוץ מעלה החמישה - מפקד יו"ש כיום שהינו יותר פוליטיקאי מאיש צבא. ושי ניצן הבלתי נלאה, סגן היועץ המשפטי שהחליט כמו יונתן בשיא, אלעזר שטרן ועוד אנשי שמאל דתי לחנך מחדש את חבריהם לישיבה/הסניף תוך שימוש במשרותיהם.
האות אומנם ניתן במערכת הארץ וידיעות אחרונות (השבת האחרונה) בכתבת השטנה, אולם הרצים כבר יצאו דחופים ממשרד הביטחון ופרקליטות המדינה והדת ניתנה ביחידות היס"ם ומג"ב.
מה עושים?
אלה שנבחרו על-ידי הציבור הציוני לאומי ודתי לנהל עבורו את הפוליטיקה, צריכים להבהיר למי מאלה בדרגי השלטון והצבא שאינם להוטים על הקרב עם המחנה הלאומי והמתנחלים - ויש כאלה, שלא ראוי ולא כדאי ליצור אווירת עימות רק בכדי לשרת את ברק. הוא הרי יילך בסופו של יום. צריך להזהיר מפני חוסר אחריותו לעיתים שגובלת בקיצוניות, ולהצביע על הנסיגה השערורייתית מלבנון, כדוגמא. האיש נכנע שם ללחץ הציבורי ל-4 אמהות ולתקשורת וייצר את ה"אחרי המבול" שהדיו הכואבים התגלגלו אלינו במלחמת לבנון השנייה. אסור לתת לו לייצר שנית מצבי סיכון קיצוניים.
ולאלה שלהוטים בממסד על הקרב האידיאולוגי כדאי לומר: "קלטנו אתכם, זיהינו את הכיוון והמטרות. לא כדאי לכם ולנו ליצור עוד נתק ועוד אווירת מלחמה. בעוד כמה חודשים הרי עלול להתחלף שלטון... לא לעולם חוסן... מה עוד שתהיה אווירה אחרת וכל מה שתעשו כעת ממילא לא אפקטיבי והדבר היחיד שתשאירו אחריכם היא אדמה חרוכה".
צריך כמובן למצוא את כל ההסברים והנימוקים למה אדמה חרוכה לא משתלמת גם להם ובמקום יצירת עימות כדאי להם להנמיך את גובה הלהבות. חלקם אולי מסוגלים להשתכנע.
האם יהיו גורמים שירימו את הכפפה למהלך שמצריך התמסרות?! ראשי המועצות עסוקים הרי בבחירות, ח"כים כנ"ל.
לכן זו עת הרבנים, המחנכים ואנשי הצבא במיל. על דרגותיהם.
ואולי הפוליטיקאים כן יכנסו לסוגיה?!
הרי הרצים לצמרת יכולים הרי להפוך עניין זה של מניעת עימותים ושנאת אחים לאג'נדה פוליטית, לא כן?!
ועדיין לא דיברנו על מכוני פיוס למיניהם, שמתפרנסים מכך אלא אם כן אני נאיבי והם באים תמיד בניסיונות הפיוס אחרי שפעלו נגד המתיישבים, כשתפקידם בעצם "להרגיע את המתיישבים" למען לא יגיבו ולא יתקוממו נגד העוול, תוך קבלת הגזרות באהבה.

תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  31/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון זכאי
הגלובליזציה היא תהליך של השמדת עמים. היא עוקרת מיליוני "עבדים" ממדינה למדינה, ממוטטת תעשיות ללא צורך, ומחסלת מדינות לאום    עלינו לדאוג שאנו לא נהיה בין קורבנותיה
יוני בן-מנחם
תקופת החורף איננה מאפשרת לישראל מבצע צבאי נרחב ברצועת עזה למיגור התשתית הצבאית של ארגוני החבלה ולכן על ישראל להסכים להארכת הסדר הרגיעה    במקביל יש לנקוט שורה של צעדים שיזרזו את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט
ד"ר רון בריימן
אחוז ההצבעה הנמוך בבחירות 2006 נבע כנראה מהימנעותם של בוחרים כתומים, המומים מה"הינתקות" שבוצעה כמה חודשים לפני כן, מאוכזבים מעריקת רבים מנבחרי הליכוד ובראשם דון שרון וסנשו אולמרט, ומוטרדים מהחזות נעדרת הברק והחידוש של האיחוד הלאומי-מפד"ל. מיואשים אלה זקוקים ל"תקווה", שנועדה לתת ביטוי פרלמנטרי לימין החילוני הדומם, אבל לא רק לו
סמדר טייטלר
בתקופה זו נחלשת מערכת החיסון והגוף חשוף יותר למחלות, בעיקר בקרב ילדים ובני גיל הזהב    בדיקות דם אמורות להצביע על חוסרים בגוף וכך לקבוע אילו ויטמינים גופנו זקוק    תזונה לא מאוזנת ולא מסודרת עשויה לגרום לחוסרים של ויטמינים ומינרלים בגופנו
תמר הר-פז
פרשת בראשית היא פרשה מדאיגה, המעלה שאלות קשות לגבי טבע האדם שרק נוצר וכבר מתחיל לחטוא אך היא מציעה לנו גם אפשרות לחזור בתשובה
רשימות נוספות
המחליפה של יוסי ביילין: סופרת חרדית  /  עידן יוסף
יוסי ביילין פורש מהחיים הפוליטיים  /  עומר כרמון
מסתמן: הבחירות ב-10 בפברואר  /  איציק וולף
האם נתניהו טוב ליהודים  /  עו"ד אברהם פכטר
ציפי לבני באה משום מקום  /  ד"ר חיים משגב
מה שהיה הוא שיהיה  /  גורי גרוסמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il