X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הבנק האיסלאמי לפיתוח משלש את ההון המאושר ל-150 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪

דושאנבה, טג'יקיסטן - מועצת הנגידים של הבנק האיסלאמי לפיתוח אישרה היום להגדיל פי יותר משלושה את ההון המאושר של הבנק ל-100 מיליארד דינרים איסלמיים (כ-150 מיליארד דולר) מ-30 מיליארד. זה משקף את המאזן החזק של הבנק וצרכי הפיתוח הכלכלי הגדלים של 56 המדינות החברות בו. המועצה גם הגדילה את ההון החתום מ-18 מיליארד ל-50 מיליארד דינרים איסלמיים.
באסיפה השנתית שלו בדושאנבה, הבנק גם הודיע שינצל מיידית את השוק הציבורי באמצעות הנפקה בסך מיליארד דולר של סוקוק, אגרות חוב שמתאימות לחוקי השריעה. האג"ח לחמש שנים קיבלו דירוג AAA מכל אחת משלוש הסוכנויות החשובות שמדרגות אג"ח (S&P, מודיז ופיץ'), ויירשמו למסחר גם בבורסה של לונדון וגם בבורסה של מלזיה.
ההנפקה בסכום של מיליארד דולר נעשית בסביבה של ביקוש חזק והיצע מוגבל של ניירות ערך עם הכנסה קבועה באיכות הגבוהה ביותר, בחלקו בגלל שמספר ממשלות גדולות איבדו לאחרונה את דירוג AAA שהיה להן. יש ביקוש גדל והולך להשקעות שמתאימות לאיסלאם.
"העקרונות של הבנקאות האיסלאמית עמדו במבחן הזמן", אמר ד"ר אחמד מוחמד עלי, נשיא קבוצת הבנק האיסלאמי לפיתוח (IDB). "הדגש שלנו על הוגנות, שיתוף בסיכון ושותפות מחזק את המשמעת במערכת הפיננסית, ומאפשר לנו לחלץ יותר אנשים מבני עמנו מהעוני".
הבנק הוגדר כבנק לפיתוח רב צדדי משוקלל עם אפס סיכון על-ידי ועדת באזל לפיקוח על בנקים והנציבות של הקהילות האירופאיות.
לערב הסעודית יש את חלק הבעלות הגדול ביותר בבנק שמרכזו בג'דה, 23.6%, ואחריה לוב עם 9.5%, אירן עם 8.3%, ניגריה עם 7.7% ואיחוד האמירויות עם 7.5%. ארבע המדינות הבאות מבחינת גודל חלק הבעלות שלהן: קטאר (7.2%), מצרים (7.1%), טורקיה (6.5%) וכוויית (5.5%).
IDB מספק מימון לפרויקטים באזורים מגוונים בעולם, כולל מספר מדינות פחות מפותחות המהוות חלק מהחברות בו.
פרויקטים של אנרגיה, תחבורה ומים ותברואה מהווים כ-60% מהתיק של הבנק, אבל לאחרונה הוא הגדיל את ההתחייבויות שלו בחקלאות, חינוך, בריאות ושירותים חברתיים אחרים. IDB גם משקיע 250 מיליון דולר בתוכנית לתמיכה בתעסוקה של צעירים בחמש מדינות חברות: טורקיה, מצרים, תימן לוב ובחריין.
בשנה שעברה הבנק שיתף פעולה עם קרן ביל ומליסה גייטס כדי לספק 227 מיליון דולר לפקיסטן להדברת פוליו. הקרן שילמה מראש את כל התשלומים וההתייקרויות הקשורים, ואילו פקיסטן הרוויחה ממימון מוזל. "בריאות וחקלאות הן אבני היסוד לחילוץ אנשים מעוני", אמר ביל גייטס, יו"ר משותף של הקרן, בווידיאו שהוצג באסיפה. הוא ציין לשבח את "ראיית הנולד" של IDB, ואמר: "בזכות הנדיבות שלכם נציל נפשות בארצות האיסלאם".
הבנק מגייס שותפים חדשים כדי לשכפל את מה שהוא מכנה המימון "עם הניצחון המשולש", בתקווה להגדיל את מאגר ההון שזמין לפרויקטים של חקלאות, תזונה, חינוך, אנרגיה תשתית ואקלים.
למרות הגדלת ההון המאושר וההנפקה החדשה של סוקוק, הבנק אמר שבכוונתו לשמור על מאזן שמרני. באסיפה השנתית, מועצת הנגידים קראה למדינות החברות למלא את ההתחייבויות שלהן להשקיע 5.4 מיליארד דולר בהון חדש של הבנק. הבנק גם הודיע על כוונתו לנצל את שוק הסוקוק מדי פעם בעתיד.
יחס החוב להון העצמי של הבנק צפוי לעלות בהדרגה מהערך השמרני באופן קיצוני הנוכחי של 62% לערך של 100% שהוא עדיין מאוד שמרני. בנקים לפיתוח גדולים אחרים ממונפים הרבה יותר, עם חוב שמסתכם בפי שניים עד שלושה מהון העצמי.
המנהלים המובילים המשותפים של הנפקת הסוקוק החדשה הם Barwa Bank, BNP Paribas, CIMB, HSBC, NCB Capital ו-Standard Chartered Bank, וההנפקה תהיה בכפוף לחוק האנגלי.
"הגדלת ההון הזאת תאפשר לבנק לממן פרויקטים רבים יותר וגדולים יותר במדינות החברות שלנו", אמר מר דבלאטאלי סעידוב, יו"ר מועצת הנגידים של IDB במהלך האסיפה השנתית ה-38 שאישרה את הגדלת ההון. "זה משקף את האמון של הבעלים שלנו בהנהלת הבנק ובפוטנציאל לתרום תרומה חיובית למדינות האיסלאם ברחבי העולם".
ליצירת קשר:
Muhammad Jameel Yusha
00992937359570
myushau@isdb.org

תאריך:  24/05/2013   |   עודכן:  24/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביל גייטס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנק האיסלאמי לפיתוח משלש את ההון המאושר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
תערוכת בולים בינלאומית "תל אביב 2013": תחרות בין אספנים ואוספים נדירים: 26 עד 30 במאי 2013: שפע פעילויות לכל המשפחה והנאה צרופה לבולאיים שבינינו    הכניסה חופשית    65 שנה לבולי דואר עברי – בולי המדינה הראשונים
כהן יניב
תוכנות מורשות תורמות לכלכלת ישראל פי 4.3 מאשר תוכנות פיראטיות
זהר נוי
בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית טומנת בחובה יותר תשובות: בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית עשויה להיות החלק החסר בתצריף קביעת השלב של סרטן הערמונית, אמר ד"ר דיוויד סמאדי, מנתח ניתוחי ערמונית רובוטיים
עדי וילדר
יניב כהן
תיק מניות המבוסס על החברות המובילות באסטרטגיית חווית לקוח, על-פי אינדקס חווית לקוח של פורסטר, הניב תשואה בגובה 43%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il