X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר שלטון משקר לעמו בנושאים קיומיים והשקר לא נועד למנוע פאניקה, אלא כדי לאפשר לשלטון להישאר על כסאו; או כאשר השקר נועד להסתיר - גזל, הונאה, שחיתות; אזי זהו מסלול שיוביל לקריסתו להלן עובדות אמיתיות על רצח רבין שהשלטון מנסה להסתיר מאיתנו מזה 13 שנה, וכנראה ימשיך בכך
▪  ▪  ▪
איפה מסתתרת האמת על רצח רבין? [צילום: פלאש 90]

הכל מבינים כי רב הנסתר על הגלוי, אך מעטים יודעים כי המציאות עולה על כל דמיון, ובודדים יודעים עד כמה שלטון מסתיר אמיתות (וכמה שלדים מצויים בארונו), ואין מדובר רק בשלטון דיקטטורי אלא גם בשלטון המציג עצמו כדמוקרטי.
אצל אנשי שררה וכוח - הסתרת האמת הינה מוטיב מרכזי בפעולתם, שכן - האמת הינה כוח אדיר, ואם נשווה אותה לכוחות בטבע, היא מכה כמו ברק, שאחריו הרעם ואחריו סופה.
אני ער לכך כי השלטון אינו אמור ליידע את הציבור בכל דבר, שכן לא כל אמת נחוצה לחיי היום-יום, ולעיתים גילויה - עלול ליצור חרדה ופאניקה.
לעיתים - אין די בידיעת כל האמת וכדי להבין יש לצלול לים של עובדות, לקשור ביניהן ולהסיק את המסקנות הנכונות; רוב הציבור אינו מסוגל לכך (וגם אינו רוצה לעשות, אלא סומך על מנהיגיו שיעשו עבורו את הסינתזה הנדרשת).
לדוגמא: אפשרות לפריצת מלחמה עקב ידיעות מודיעיניות, אך אלו טרם עובדו למסקנה סופית; אסטרואיד שעושה דרכו לכדור הארץ, אך עדיין במרחק של שנות אור, ומדענים עושים כדי למנוע התנגשות.
או התגלות של יצור מעולם אחר, ובפרט אם מתברר כי האורח מחזיק בטכנולוגיה שאינה ידועה לנו, וזו עלולה להשמיד את האנושות במחי יד!
אולם, כאשר שלטון משקר לעמו בנושאים קיומיים והשקר לא נועד למנוע פאניקה, אלא כדי לאפשר לשלטון להישאר על כסאו; או כאשר השקר נועד להסתיר - גזל, הונאה, שחיתות; אזי זהו מסלול שיוביל לקריסתו.
בימי הביניים, סופו של שלטון כזה, היה נמשך עשרות שנים ולעיתים מאות; גילוי הדפוס ועיתונים קיצר את הסוף ל-20-10 שנה; המצאת הרדיו ואחר-כך הטלוויזיה, הפכו את המידע לזמין והרסני (כל עוד כל המידע זרם לציבור; אך הוכח כי החיבור בין הון לשלטון, יצר שת"פ בין בעלים של כלי התקשורת ובין השלטון, וזה גרם לסינון מידע והזרמת דיס-אינפורמציה).
הפיכת האינטרנט מרשת בין מדענים (כזו הייתה בתחילה) לאמצעי קשר חוצה גבולות ויבשות, שאינו ניתן לפיקוח, יצרה מצב שבו כל המידע מצוי על הריצפה וכל שצריך זה להתכופף ולהרימו.
מפא"י איבדה את השלטון מספר שנים לאחר כניסת מכשירי הטלוויזיה לביתו של הפרט, והמראות של מלחמת יום-כיפור היו קטליזטור לנפילה.
פתיחת השמים התקשורתיים לערוצי רדיו וטלוויזיה נוספים הביאה להפסקת השלטון של הליכוד (1992 - נפילת יצחק שמיר); אולם השלטון בארץ למד לנצל את פתיחת השמים, בדרך של מתן רישיון מפעיל (קרי: תהיה לצידנו - תקבל את "ברכתנו", תהיה נגדנו - ניקח את "סחורתנו"); ואז, מצאנו עצמנו עם אוליגרכים שמטרתם לעשות כסף וגם ממידע! ואיך עושים: לא באמצעות הפצת מידע, אלא נהפוך הוא - לעיתים בדרך של הסתרתו, או חשיפה חלקית אשר גרועה משקר!
למעשה, גם השלטון ביישוב היהודי לפני הקמת המדינה, עשה דרכו באמצעות מניפולציות קומוניסטיות ושימוש בכוח, וכך השתלט על כל מוקדי הכוח ביישוב.
בן-גוריון וחבריו לא רצו לסלק את הבריטים, אלא רק לשלוט ביישוב תחת מטרייה של בריטניה הגדולה; לכן - שתקו ולא עשו דבר כדי להציל את יהדות אירופה בזמן השואה (ועל כך ייכתב מאמר נפרד); מנעו מהאצ"ל להלחם בבריטים ואת גיבורי ישראל דאז - הסגירו לבולשת הבריטית.
עד השנים 48-47, לא דאגו להקים כוח לוחם, ואלמלא הצהרת האצ"ל כי יכריז הקמת מדינה יהודית, מפא"י - לא הייתה עושה זאת (ערב יציאת הבריטים, כל הנהגת הסוכנות היהודית הייתה נגד הקמת המדינה; רק בן-גוריון - בחושיו החדים, הבין כי אם הוא לא יעשה זאת, הוא יפסיד את השליטה והשלטון לידי האצ"ל).

האמת על רצח רבין

System.String[]

העיקר שהוא ימני

System.String[]

עמיר הודה - פסקה התהודה

System.String[]

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון המשקר לעמו - כאן סופו
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
הדיכוי חייב להפסק, להלחם בו
נה  |  9/11/08 18:10
2
ריכוז מאמצים
ארז עוז  |  9/11/08 20:01
3
למה יואב יצחק ו/או אריה אבנרי
ספינר  |  9/11/08 22:41
4
WOW מאמר חזק
אזרח קטן  |  10/11/08 00:13
 
- תשובה לאזרח הקטן
המחבר  |  10/11/08 09:17
 
- תודה
אזרח קטן  |  10/11/08 11:48
5
to JUSTICE or the end is soon ל"ת
Put PERES + GILON  |  10/11/08 00:58
6
על ראש הבולשביקים והרוצחים תוס
קורן נאוה,טבריה  |  10/11/08 05:55
7
ידוע
ע.ג1  |  10/11/08 07:02
8
הבוקר ברשת ב (בצינעה):
ברוך-שדה יעקב  |  10/11/08 08:05
9
תגובה ל-ש.ג. 1
המחבר  |  10/11/08 09:04
 
- עו"ד שלא יודע עברית
ע.ג1  |  10/11/08 11:38
10
מסה ליום הזכרון לרצח יצחק רבין
אמיר ניצן  |  10/11/08 12:32
11
מענה ל- עג1
כעל ההגיגים  |  10/11/08 13:02
 
- בגלל זה עדיפה מדינת כל תושביה
ע.ג1  |  10/11/08 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' יובל ברנדשטטר
דן מרידור איננו זוכר את העבר, איננו לומד דבר מן העבר, אלא ממוקד אל העתיד, שבו הוא יצליח להפיל את המצודה מבפנים, ויכתיב לה את הכיוון אליו תתמוטט
אבי גולדרייך
בזמן האחרון נצפה הנפוליאונצ'יק המעוטר ביותר בצה"ל, רוכב על סוס ההסתה נגד המתנחלים. וככל שמעמדו בסקרים מידרדר כך מחריפה מלחמתו ביהודים. הקלות בה מעיזים פוליטיקאים, ואנשי תקשורת להסית נגד דתיים, מתנחלים, חרדים וחובשי כיפות זועקת לשמיים
איתן אלחדז
פרופסור שמעון שוקק מומחה בעל שם לקבלה ופילוסופיה יהודית הסכים להתראיין בפעם הראשונה לכבוד צאת הרומן הראשון שלו "כעץ שתול". הרומן השואב את דימוייו מעולם הקבלה מתאר דילמות קשות המסעירות את רוחו של גיבור הסיפור המתלבט בין 'עץ הדעת' ל'עץ החיים'. גם בעולם האקדמיה, אומר לי שוקק, ישנם רבים כאלו החיים בצילם של שני העולמות. אותם מכנה שוקק 'המדונות שחיים במגדל השן האקדמי'
רות פורסטר
מוזר לשמוע את טיעוניו של דן מרידור על סיבות חזרתו לליכוד    נכון, הממשלה כשלה במלחמה, אך להאשימה על שאינה מגינה על בית המשפט?
איוב קרא
אולי הקיצוניות נובעת ומקורה בשמאל, אשר בקיצוניות, כפה מהלכים היסטוריים על ישראל ללא בשורות של ממש. שמאלנים, הגיע הזמן לשנות כיוון
רשימות נוספות
ברק בעצרת: "רבין לא הושפע מהפרופלורים"  /  איציק וולף
עצרת זיכרון ברמת השרון לזכר יצחק רבין  /  גונן אליאסי
בן-אליעזר: הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה  /  איציק וולף
פסטיבל הזיכרון  /  איתמר לוין
שערורייה ושמה פרס  /  ד"ר רון בריימן
אנטומיה של רצח  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il