X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכנסת מתפזרת ומתפקדת כממשלת מעבר ולכן הסיכוי לרגולציה שתקל על בעלי העסקים, לא סביר שתתרחש בחודשים הקרובים עם זאת המחוקק העניק הגנות לבעלי עסקים ויחידים, ששימוש נכון ומיידי בהן יהיה בו כדי להעביר את בעלי העסקים תקופה קשה זו
▪  ▪  ▪
להגיש בקשה להקפאת הליכים

קריסות החברות במשק הישראלי כבר מתרחשות, אם כי הן עדיין בחיתוליהן ועיקרן טרם הגיעו לבתי המשפט העוסקים בשיקום חברות, כינוסי נכסים ופשיטות רגל. לכל אלה ניתן למצוא פתרון. ראוי שבעלי העסקים יסתייעו בהגנות שהחוק מקנה להם כדי שלא יגיעו למצב של חדלות פירעון.
בכדי להבין שההליכים כאמור מחויבים במציאות העולמית, ממנה אף אנחנו יונקים, ראוי להבהיר במספר מילים את המצב הכלכלי בעולם המערבי כך: שני בנקים נוספים נסגרו זה עתה בארה"ב - בנק פרנקלין ובנק סקיוריטי פסיפיק - שהחזיקו פיקדונות בסך 9.3 מיליארד דולר.
עיקר ההשקעות בישראל משלב בתוכו משקיעים מהעולם המערבי ובעיקר מארה"ב, שמטבע הדברים יאטו את קצב השקעותיהם ואף בחלקם ימשכו ידם מהשקעות אלה. ההשפעה על המשק הישראלי תיתן את אותותיה באופן מיידי ותחול על כל המגזרים במשק ובפרט בתחום ההיי-טק ובתחום הנדל"ן, שכן גם הבנקים בישראל מחמירים ומכווצים את ידם במתן אשראים. כבר ראינו למשל שבתחום התיירות והנסיעות, רווחיה של "בריטיש איירווייס" צנחו ב - 92%.
הכנסת מתפזרת ומתפקדת כממשלת מעבר ולכן הסיכוי לרגולציה שתקל על בעלי העסקים, הן בתחום המיסוי הן בתחום עידוד ויישום פרויקטים, תוך הענקת ביטחון רצפתי ליזמים בתחום פינוי בינוי ובתחום הנדל"ן - סביר להניח שלא יתבצעו בחודשים הקרובים.
לעומת זאת, המשק משווע להורדת הריבית וזאת ייתכן שתרד מכיוון שהמשק נכנס לשפל כלכלי, נפח הפעילות הכלכלית יורד; אין קונים ולכן בהדרגה ירדו גם המחירים לצרכנים בכל המגזר העסקי, ואם הריבית לא תרד יחששו בעלי העסקים מלבקש מהמוסדות הפיננסיים הלוואות לפיתוח העסקים, היקף הנזילות במשק לא יתאושש והתדרדרות תמשך.
לגשר על תקופת ההאטה
הפועל היוצא מכל אלה הוא מחנק אשראי וקשיי נזילות. המחוקק העניק הגנות לבעלי עסקים ויחידים, שרק שימוש מיידי בהם יהיה בו כדי להעביר את בעלי העסקים תקופה קשה זו, ויכול להגן עליהם מפני הנושים השונים ומפני מחויבויות לטווח הקצר ולטווח הארוך; בכך ניתן לגשר על תקופת ההאטה הנוכחית עד שהמשק יתאושש. המחוקק קבע הגנות אפשריות רבות, הלובשות ופושטות צורה - כל עסק לפי טיבו והעניינים המיוחדים לאותו העסק.
הליך אפשרי אחד הוא הגשת בקשה להקפאת הליכים, המאפשרת עיכוב בתשלום כל החובות לנושים והפעלת העסק באופן זמני, ללא תשלום החובות, בתנאי שהעסק יכול להציג ללא תשלום החובות תזרים חיובי המותיר סכום החזר חודשי לנושים ובתנאי שהעסק אינו מנוהל בתרמית.
בכד להיכנס בשערי בקשה להקפאת הליכים, יש להיערך ולהגישה בהתאם לתקנות שיקום החברות באופן דווקני, ויפה שעה אחת קודם. הליך אפשרי אחר הוא הגשת בקשה לפירוק העסק, במסגרתו יבוקש למנות מפרק זמני מפעיל שיפעיל את העסק, מתוך תקווה שתוך כדי ההפעלה הזמנית ניתן יהיה לגבש תוכנית הבראה או הסדר נושים שיניח את דעתו של בית המשפט המוסמך לדון בבקשות מסוג זה.
הליך אפשרי נוסף הוא בקשת פירוק לחברה, אך זאת רק אם אין סיכוי להבריאה והוא נועד להקטין את תפיחת החובות לנושים ולהקטין את נזקיהם. באשר לבעלי עסקים שאינם חברה או עמותה או איגוד משפטי אחר, ניתן לבקש פשיטת רגל וטרם ביצוע פשיטת הרגל - ניתן לבקש לאשר הסדר נושים שישיג את התכלית של המשך פעילות העסק במתכונת דומה להליך של בקשה להקפאת הליכים או בהליך של פירוק זמני מפעיל, אשר מיועד לחברות או לעמותות או לאיגודים משפטיים שאינם יחידים. הליך אפשרי נוסף לגבי יחידים, הוא הליך של חקירת יכולת מאוחדת ובמסגרתו בקשה לעיכוב הליכים תוך התחייבות להפקיד מידי חודש בחודשו עבור הנושים כספים, שבעל העסק יכול לעמוד בגובהם, בלשכת ההוצאה לפועל.
החיסרון בהליך זה הוא שסך כל החובות אינם מצטמצמים ו/או אינם נמחקים, אך חסרון זה ניתן לריפוי במסגרת שכנוע של הנושים להגיע להסדר נושים כתוצאה מהצגת נתוני יכולת הפירעון אל מול היקף החובות, ובמידה וניתן להגיע להסדר כזה - הוא מאושר כפסק דין בפני כבוד ראש ההוצאה לפועל.
הליך נוסף אפשרי, ואולי הוא הראוי מכולם, הן לגבי חברות, עמותות ותאגידים אחרים והן לגבי יחידים, הוא הליך של השגת הסדר נושים, המכונה הסדר נושים "שקט", מחוץ לכותלי בית המשפט או הסדר נושים "שקט" שמוגש לאישור כפסק דין של בית המשפט, תוך ניסיון לבקש צו איסור פרסום לגביו.
בכדי להגיע להסדר מסוג זה, צריכה להיות נכונות והבנה מצד כל הנושים, כיון שבהסדר כזה אין את העזרה והפיקוח של בית המשפט אך יש בו משום יעילות והיגיון בהמשך קיומו של העסק בלי שהדבר מפורסם מעל דפי העיתונות. מובן שבחירת כל אחד ואחד מההליכים האמורים, תלוי בטיב העסק ובהיקף חובותיו אל מול היקף נכסיו, וכל מקרה צריך שידון בנפרד.

הכותב הינו עו"ד ישי בית און ממשרד "ישי בית און", בעל ניסיון עשיר בשיקום חברות, לשעבר יו"ר הוועדה לשיקום חברות בלשכת עורכי הדין שיזם חקיקה בתחומים אלה במשך 6 שנים וביצע הסדרי שיקום שכבר נסתיימו בהצלחה.
תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התארגנות משפטית-עסקית לנוכח ההאטה הכלכלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
ציבור הבוחרים לא הוקיע את המועמדים באמצעות פתקי ההצבעה, ולא הקיא אותם מהמתחמים המוניציפליים. חלפו עברו הימים שבהם חוקרי המשטרה, עשו ימים כלילות, והשקיעו מאמצים רבים להתמודד עם העבריינים כדי לאכוף את שלטון החוק. כך עם ראש עיריית חיפה - יונה יהב, ראש עיריית תל אביב - רון חולדאי וראש עיריית רחובות - שוקי פורר    הערת אזהרה (9)
אביהו סופר
אחת מכל חמש נשים ואחד מכל 10 גברים עתידים לסבול מדיכאון בשלב מסוים בחייהם    אט אט אנו מגיעים להבנה שהיכולת לספק את עצמנו היא אשליה בלבד, הגורמת לנו לדיכאון
רות פורסטר
במידה וניר ברקת יפרק את גשר המיתרים ורעיון העיוועים של הרכבת הקלה ייגנז - תהא זו יריית פתיחה מעולה לשינוי בירושלים
יוסי אחימאיר
על רבין - שבשבילו יש לי פינה חמה בלב, ועל אולמרט - שבשבילו יש לי פינה קרה מאוד בלב
אליקים העצני
עם ההודעה על ניצחון אובמה, חגגה כאן התקשורת את ניצחון השמאל וקירוב הגשמת חלום פלשתין, שהוא גם חלומה?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il