X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסויה מכילה בתוכה לציטין המסייע באיזון כולסטרול בגוף וידוע כבעל תכונות טובות במניעת טרשת העורקים חלבון הסויה מכיל גם ספונינים, רכיב בעל השפעה חזקה וטובה במניעת מחלות סרטן ומחלות לב האדממה מציעה את פולי הסויה בצורה הקרובה ביותר לרכיב הטבעי והלא מעובד
▪  ▪  ▪
טעים ובריא [צילום: AP]

פולי הסויה מוכרים לנו בצורות שונות ובעיקר כתחליף חלבונים מצוין. אנו צורכים אותם בתחליפי בשר מעובדים, דוגמת מוצרי טבעול שונים במשך שנים. צמחונים מכירים ביתרונות שלהם מזה זמן רב, אבל נדמה כי פולי הסויה הטבעיים שוטפים הפעם פלחים גדולים ביותר באוכלוסיה בצורתם הטבעית.
פולי הסויה, או אדממה בשמו העממי, הם הלהיט התורני בשוק המזון הטבעי בארץ והם מהפיכה בריאותית של ממש באופן ובנגישות בו הם מציעים למעשה מוצר ותיק במיוחד באריזה שונה ומצליחים לחבב אותו על קהלים חדשים ונרחבים.
את הפופולריות הרבה של החטיף הטעים והמזין הזה, צריך לזקוף דווקא לזכותם של בעלי מסעדות בארץ, אשר מיהרו לאמץ את הטרנד הבינלאומי של אכילת פולי סויה טריים ולייבא אותו לארץ. מסעדות וברים ברחבי הערים החלו להגיש כבר לפני מספר שנים את החטיף הירוק והבריא הזה כמנה ראשונה מומלצת או כתוספת למנה עיקרית.

איך מכינים?

ההכנה פשוטה במיוחד: הרתיחו סיר מים חמים והמליחו קלות. אל המים החמים הוסיפו את הכמות הרצויה ובשלו אותה במצב רתיחה כשלוש עד חמש דקות בלבד. מעבר לכך, הבישול עלול להרוס את הפולים, להפכם לרכים מדי ולפגוע בטעמם.
שלו את הפולים מן הסיר בעזרת מסננת והניחו אותם על צלחת גדולה על-מנת שיתקררו מעט. להנאה מושלמת, יש להוסיף כעת מלח ים גס משובח. תוכלו להשיג כזה במרבית הסופרמרקטים כיום. תנו לפולים לנוח עוד דקה ולספוג את המלח.
יש לקלף אותם תוך כדי אכילה. אין לאכול את הקליפה. בדיוק כמו באפונת תרמילים. הטעם נהדר, הערכים התזונתיים גבוהים, הנאה דיאטטית מושלמת.

היתרונות הבריאים של הסויה

ובכן, הסויה מכילה בתוכה לציטין המסייע באיזון כולסטרול בגוף וידוע כבעל תכונות טובות במניעת טרשת העורקים. הלציטין הוא מרכיב חשוב גם בתהליך ההרזיה, שכן הוא מסייע בפירוק שומנים ותורם לירידה במשקל.
כמו-כן, מכילה הסויה גם כולין ואינוזיטול, רכיבים אשר משפרים את הזיכרון ותורמים להעברת מסרים במערכת העצבים.
חלבון הסויה מכיל גם ספונינים, רכיב בעל השפעה חזקה וטובה במניעת מחלות סרטן ומחלות לב.
הפיטואסטרוגן המצוי גם הוא ברכיבי פולי הסויה הוא בעל השפעה טובה על המערכת ההורמונלית של נשים, מסייע להסדרת המחזור, מקל על תופעות גיל המעבר ומונע את דלדול העצם.

למה בעצם אדממה?

האדממה מציעה לנו את פולי הסויה בצורה הקרובה ביותר לרכיב הטבעי והלא מעובד. מדובר במוצר חדשני בתחום שהיה רדום במשך שנים. התרגלנו לקבל את פולי הסויה רק במצב מעובד, כלומר מיובשים וטחונים לקמח מהם צרכנו את מזונות הסויה שלנו.
האדממה, על פשטות ההכנה שלה, מציעה לנו לקבל את המוצר הטבעי באופן הקרוב ביותר לטבע. הפולים הטריים מוקפאים בשיטות מתקדמות זמן קצר לאחר קטיפתם, באופן שמשמר את המינרלים הרבים שבהם ומאפשר תנועה טרייה שלהם אל עבר המקפיא שלנו ומשם לאחר הפשרה קצרה אל המטבח.
מבחינה קלורית, מדובר בערכים סבירים למדי: האדממה מכילה כ-123 קלוריות לכל 100 גרם של ירק מקולף, כ-13 גרם חלבונים וכ-6 גרם פחמימות לכל 100 גרם של מוצר.

מחברת המאמר הינה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, המנהלת הרפואית של מלב"י, המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מבית אסיא מדיקל
תאריך:  18/11/2008   |   עודכן:  18/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדממה - הטרנד החם של הצעירים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האומנם ?
חקלאי  |  18/11/08 17:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דוד צנגן
הדגם הראשון של ה"לבלב המלאכותי" יהיה סנסור למדידה רציפה של הסוכר בדם אשר מחובר למשאבת אינסולין המזריקה אינסולין בהתאם לערכי הסוכר הנמדד
מנחם ברוד
מכיוון שמסתירים מאיתנו את תוכן השיחות, אין אנו מזדעקים. אנו עומדים עכשיו בנקודת-זמן קריטית, שבה עדיין אפשר לעצור את האסון המתרגש
ספי סגל
פעם נוספת הוכיח בג"צ שכאשר מדובר במתנחלים החוק הוא צחוק, ושבשירות הממשלה מותר להפוך את ספר החוקים לאות מתה    השבוע הפכה הרשות השופטת לרשות פושטת: פושטת עור ופושטת רגל
יוני בן-מנחם
ממשל בוש לא הצליח במשימה שקבע כי תהליך אנאפוליס יביא לחתימת הסכם בין ישראל לפלשתינים עד סוף השנה. ארצות הברית התמקדה בערוץ הפלשתיני והזניחה את המאמצים לנטרל את אירן מיכולת גרעינית. הממשלה החדשה בישראל צריכה להחזיר את המשא-ומתן עם הפלשתינים למסלול הנכון של יישום תוכנית מפת הדרכים
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
דווקא ביום בו נרצח בלב ליבה של תל אביב, יעקב אלפרון, מתרברב, מתפאר ומתהדר לו ניצב דנינו ב"הישגים" בפני אילנה דיין ("עובדה") - חרף למסכת אינסופית של כישלונות (דעה)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il