X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דומה, כי במדינתנו נתפתח בשנים האחרונות זן חדש של שופטים, סוג מיוחד של יושבי על מדין, שכל תכלית קיומם וכל מהותם בעולם הזה היא חיסול בתחילה דובר בחיסול תיקים, אך מטבע הענין וכתוצאת לוואי הימנו - חוסלו גם בעלי הדין
▪  ▪  ▪
מפילים אימה על הפרקליטים ולקוחותיהם. "השופטים המחסלים"

טיפוסים שונים של שופטים, חלקם משונים, יש בעולם המשפט. יש מהם קשוחים ויש רגשנים. יש מהם קצרי רוח ויש סבלנים, יש בהם מקצוענים ויש שרלטנים. יש מהם ישרים ויש גם נוכלים.
דומה, כי במדינתנו נתפתח בשנים האחרונות זן חדש של שופטים, סוג מיוחד של יושבי על מדין, שכל תכלית קיומם וכל מהותם בעולם הזה היא חיסול. בתחילה דובר בחיסול תיקים, אך מטבע הענין וכתוצאת לוואי הימנו - חוסלו גם בעלי הדין.
סוג זה של שופטים מחסלים החל משתלט אט אט, בנחישות ובהתמדה, על כלל טיפוסי השופטים למיניהם, וכעין מוטציה הרסנית הפך להיות הסוג השולט בעולם המשפט בארץ. גם סוגים אחרים של שופטים, מתונים יותר, קפדנים הרוצים לרדת לחקר האמת, הפכו באחת, במטמורפוזיס בולעני, למחסלי תיקים, וכל המרבה לחסל הרי זה משובח.
אכן, תרומה מכרעת להתרבות הזן המחסל נודעת לשיטת הסטטיסטיקה החיסולית. דהיינו, השופטים נמדדים כיום לא במקצועיות פסקי הדין שלהם, לא במזגם השיפוטי, לא בעברם כמשפטנים ואף לא ביכולתם לברור העיקר מהטפל, המוץ מן התבן. הם נבחנים אך ורק במספר התיקים שהצליחו לחסל בתוך מכסת זמן שהוקצבה להם.
אז מה הפלא שהשופטים, ברובם המכריע (אך עדיין לא כולם), הפכו ליחידות חיסול מהלכות, אימת הפרקליטים ולקוחותיהם, שאינם יכולים לסרב לדרישת השופט המחסל לסיים התיק בפשרה מעושה ומאוסה, בהסדר טיעון מגוחך, בהפנייה לבוררות או לגישור מחוץ למערכת המשפט, בהחזרתו לדיון בערכאה שלמטה, ועוד כהנה וכהנה פעולות שנועדו אך לגרום לחיסול התיק והורדתו ממצבת התיקים שלפני השופט. אם כבר יאלץ השופט המחסל לפסוק פסוקו ולהכריע בעצמו במחלוקת שלפניו, כי אז יעשה כן בקצרות רוח וכמעט ללא הנמקה ראויה. את החומר שבתיק לא יטרח לקרוא, ואף את בעלי הדין ובאי-כוחם ימאן לשמוע. הזמן קצר ומלאכת החיסול רבה, ואמרנו כבר שכל המרבה לחסל הרי זה משובח.
ושופטים אלה הם הם המיועדים לקידום. הם אשר יזכו לטפס במעלות ערכאות השפיטה, וכיום כבר ניתן לראותם למגדולם ועד קטנם יושבים ופועלים בכל הדרגות, להוטים לחסל עוד ועוד תיקים לקראת הקידום הבא. וקידום זה בוא יבוא, בקיצור פז"מ ותוך דילוג על שופטים ותיקים ומקצועיים שעדיין ממאנים למעול בתפקידם ומסרבים להפוך לטכנאים לחיסול תיקים.
הנה כי כן, שופטים אלה, בעלי תרבות החיסול, מביאים במו ידיהם לתמט והרס מערכת המשפט. אמון הציבור במערכת זו הולך ומתדרדר. פרקליטים מנוסים העומדים לפני ישיבה בבית המשפט יודעים כיום, כי לא דין ולא צדק ייעשה בדיון לקראתו עמלו לילות כימים, וכי תוצאותיו של דיון זה כמותן כתוצאות סיבובו של גלגל הרולטה. אכן, הקזינו הוא חוקי במדינה, ובתנאי שהוא נערך באולם בית המשפט.
ועולם כמנהגו נוהג, ואין פוצה פה ומצפצף, כי נפלה אימת השופטים המחסלים על פרקליטים ולקוחותיהם, ואנו - אנא אנו באים???

הכותב הינו עו"ד וד"ר למשפטים.
תאריך:  24/11/2008   |   עודכן:  30/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כבוד השופט המחסל
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד על האמת !
סוף סוף  |  24/11/08 20:59
2
מאמר מבריק ואמיץ ל"ת
יהודי אמיתי, עו"ד  |  24/11/08 22:38
3
כבודה, כבודו, כבודם - להד"ם
ע. סובול  |  24/11/08 23:12
 
- לא אדם-תאראמתדם=סובולוקוס ל"ת
מאיריקו  |  24/11/08 23:34
 
- "מאיריקו" - לך תתאשפז
גולש אצל יואב  |  25/11/08 08:03
4
הלעורכי-הדין בדרך התנהלותם יש
יד ורגל בתופעה?   |  25/11/08 08:24
5
תודה רבה!!!
עיניים פקוחות  |  25/11/08 09:03
6
ביקורת חשובה וראויה:
אבי כהן, השרון.   |  25/11/08 09:05
7
תגיד מה אתה מודד-ונאמר מה תקבל
מדידות ותוצאות  |  25/11/08 13:07
8
כותב אמיץ
הארי  |  25/11/08 13:41
9
ישר כח לכותב האמיץ
טל גרמון  |  26/11/08 00:35
10
כדאי להקשיב לד"ר שריפי
חי ת"א  |  26/11/08 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הפצע הסרטני של עַבְדֵי הוראה המשולבים במערכת החינוך התפשט לממדיו ההרסניים בתקופה כהונתה של לימור ליבנת, תופעה שהתעצמה במהלך כהונתה של יולי תמיר    העצוב הוא שני ארגוני המורים אינם מעלים את הנושא של שילוב עבדי הוראה באמצעות הקרנות והעמותות, שהן למעשה כיסוי לתופעה של חברות קבלניות
ד"ר דניאל שינהר M.D
התינוק שוב פלט על כל סביבתו והחגיגה בעיצומה    התופעה המוכרת לכל הורה מאד מתסכלת ולעיתים אף מדאיגה    למה זה קורה? מה ההשלכות? ומה הטיפול?
אבי גולדרייך
משרד הבריאות העביר ללא מכרז את פעילותו עבור נכים ל'מכון לואיס' המנוהל על-ידי פרופסור שני שכבר פוטר בעקבות פעילות בלתי חוקית    טרטור הנכים על-ידי המכון ודרכי התנהלותו הלוטות בערפל - מעלות חשש כבד שמשהו מסריח במכון לואיס
יעקב סלע
הממשלה מובילה למצב בלתי נסבל בו יש מוסדות סיעוד לעניים ומוסדות לעשירים    משרד הבריאות יודע כי המצב בלתי אפשרי ויוביל להתדרדרות בטיפול - אך אינו מתמודד מול משרד האוצר    הפתרון: העברת האחריות הכוללת לאשפוז סיעודי לקופות החולים, תוך העברת התקציבים הרלוונטיים אליהן
שבתאי עזריאל
לאחרונה, מופיעה תגובה קבועה באתר News1, כנראה מטעם כמה מצביעי ליכוד שהחליטו להדריך את הקוראים בעד מי ונגד מי. זוהי בעצם זכותם, רק חבל שהם נעזרים במידע שגוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il