X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
דבר עם הרופא שלך על הסיכון ללקות בסרטן הערמונית ובדיקת ה-PSA, אומר מנתח ניתוחי הערמונית הרובוטיים הבכיר ד"ר דיוויד ב. סמאדי
▪  ▪  ▪

ממחקר חדש עולה שרוב הגברים לא מדברים עם הרופא שלהם על בדיקות סקר לגילוי סרטן הערמונית, ובפרט, על העובדות לגבי השאלה האם לבצע או לא לבצע את הבדיקות. בדיקת הדם PSA (האנטיגן שספציפי לערמונית) סופגת אש ממומחים ופנלים של רופאים בכל ארה"ב. יש הסבורים שהבדיקה היא אינדיקטור מוקדם יעיל של סרטן הערמונית, ואילו אחרים מבקרים את תפקידה בטיפולי סרטן ערמונית מיותרים. ההמלצה העדכנית היא קבלת החלטה משותפת בין הרופא למטופל.
אולם, בסקר בריאות כלל ארצי שנערך ב-2010, 64 אחוז מהגברים לא דיברו מעולם עם הרופא שלהם על הנימוקים בעד ונגד בדיקת PSA, ולא פחות מ-88 אחוז טענו שלא ניתנה להם הבחירה האם לבצע בדיקת סקר לגילו סרטן הערמונית. מנתח ניתוחי הערמונית הרובוטיים ד"ר דיוויד ב. סמאדי, מנהל מחלקת אורולוגיה, ראש היחידה לניתוחים רובוטיים בבית החולים לנוקס היל ופרופסור לאורולוגיה בבית הספר לרפואה Hofstra North Shore-LIJ, תומך מזה זמן רב בגישה לגבי בדיקת ה-PSA שמותאמת אישית למטופל.
ד"ר סמאדי, כמו הרבה מומחים אחרים לסרטן הערמונית, תומך בעיקרון בבדיקת PSA בגלל היכולת שלה להתריע על מחלה קטלנית שלעיתים קרובות אורבת בין הצללים. לעומת זאת, כוח המשימה לשירותי מניעה של ארצות הברית (USPSTF) זכה לפרסום רב כשהתבטא נגד בדיקות סקר לגילוי סרטן הערמונית, ואילו קבוצות אחרות נוקטות בעמדה יותר שמרנית. האיגוד האורולוגי האמריקני ואיגוד הרופאים האמריקני מעודדים קבלת החלטה משותפת בין הרופא והמטופל.
לפי גישת הרפואה המותאמת של ד"ר סמאדי, פסיקה מוחלטת לגבי בדיקות לגילוי סרטן הערמונית נראית חסרת ערך.
"אין טעם להיות בעד או נגד בדיקת PSA, זאת לא סוגיה של שחור ולבן", טוען ד"ר סמאדי. "האיגוד האורולוגי האמריקני צודק בכך שבדיקות סקר לגילוי מחלות, כולל בדיקות לגילוי סרטן הערמונית, צריכות להיות החלטה משותפת בין הספק והמטופל, על סמך גורמי סיכון והידע של המטופל".
בין המשיבים שצוינו לעיל, 44 אחוז לא עברו בדיקה לגילוי סרטן הערמונית בחמש השנים האחרונות. התוצאות פורסמו בגליון פברואר השנה של כתב העת לרפואת משפחה Annals of Family Medicine, [קישור]. המחקר אומנם לא מספק היסטוריית PSA מלאה של המשתתפים, אבל תחום הגילים שלהם (50 עד 70) מצביע על הזדמנות מעולה לבדיקות, לדברי ד"ר סמאדי.
"אם גברים עוברים בדיקה ראשונה בסוף שנות הארבעים או תחילת שנות החמישים שלהם, לבדיקות המעקב תהיה משמעות הרבה יותר גדולה", הוא מסביר. "אם אתה בוחר להיבדק, קח על עצמך מחויבות ארוכת טווח לבדיקות. אף בדיקה יחידה לא נותנת את כל התשובות, לכן מצא מומחה לסרטן הערמונית שיכול לתרום ידע ומציע מעקב לכל החיים".
המסקנה במחקר שוודי שפורסם באפריל ב-BMJ (כתב העת הבריטי לרפואה) היא שבדיקת PSA ראשונה לפני גיל 50 יכולה לחזות במדויק את הסיכון ארוך הטווח של הגבר לפתח גרורות של סרטן הערמונית ב-44 אחוז מהמקרים, [קישור].
גברים עם היסטוריה משפחתית של סרטן הערמונית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לפתח את המחלה. גם גורמי סיכון כמו גיל, משקל, אורח חיים וגזע צריכים להשפיע על ההחלטה של גבר האם לבצע בדיקות לגילוי המחלה.
אפשר לקבל את הבדיקות החדישות ביותר לגילוי סרטן הערמונית, ייעוץ וטיפול באמצעות ד"ר סמאדי ועמיתיו במרכז לטיפול בסרטן הערמונית של בית החולים לנוקס היל במנהטן, בשדרות מדיסון 485 בין רחוב 51 לרחוב 52. 212-365-5000, [קישור].
ד"ר דיוויד סמאדי הוא מנהל מחלקת אורולוגיה וראש היחידה לניתוחים רובוטיים בבית החולים לנוקס היל. כאורולוג מומחה ואונקולוג שמתמחה באבחון וטיפול במחלות אורולוגיות, סרטן הכליות, סרטן שלפוחית השתן וסרטן הערמונית, הוא גם מתמחה בטיפולים זעיר פולשניים מתקדמים רבים בסרטן הערמונית, כולל טכניקת הניתוח הרובוטי החדשנית שלו, SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי). מידע נוסף על ד"ר סמאדי אפשר למצוא באתר שלו, [קישור]
ד"ר דיוויד ב. סמאדי
מנהל מחלקת אורולוגיה,
ראש היחידה לניתוחים רובוטיים
בבית החולים לנוקס היל
פרופסור לאורולוגיה
בבית הספר לרפואה Hofstra North Shore-LIJ
485 Madison Avenue
New York, NY 10022
טלפון: (212) 365-5000
[קישור]
מקור: [קישור]

תאריך:  28/07/2013   |   עודכן:  28/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטן הערמונית / בדיקת ה-PSA: שותפות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמור תקשורת
ביתילי, הרשת הגדולה לעיצוב הבית בישראל, יוצאת במבצע מיוחד ומציעה מגוון מוצרים ב-10 שקלים בלבד!
יניב כהן
המתקפות מופצות באמצעות נוזקות השתולות בקבצים, המועברים באופן ויראלי בין הגולשים ברשת
מרי-אן גורביץ'
חוויית בילוי וקניות לכל המשפחה למרגלות חומות העיר העתיקה
הכניסה חופשית
יניב כהן
מוצרי Vaultive מאפשרים לבצע מגוון פונקציות על מידע מוצפן, כגון חיפוש, אינדוקס, אחסון ופעולות אחרות באפליקציות מבוססות ענן מבלי לפתוח את הקידוד
יניב כהן
מטריקס ואקרוניס יקיימו את המפגש השני בסדרת Acronis Backup, Recovery & Happy Hour
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il