X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאות עובדי נמל חיפה מפגינים מול ביה"ד לעבודה בי-ם במחאה על הרפורמה בנמלים אם לא יהיו הסכמות, מחר עלולה לפרוץ שביתה כללית בנמלי חיפה ואשדוד התעשיינים: "מקווים להידברות ולא שליפות ואיומים‎"
▪  ▪  ▪
כ"ץ. בדרך לשביתה [צילום: פלאש 90]

בית הדין הארצי לעבודה צפוי לדון הערב (ב') בעתירה של איגוד לשכות המסחר שדורש להוציא צווי מניעה נגד השביתה בנמלי חיפה ואשדוד, שעשויה להיפתח רשמית החל ממחר (ג'). על-פי הערכות, גם אם ביה"ד יפסוק על-פי התרחיש הצפוי ויאפשר את השביתה, ההסתדרות לא תממש את האיום לפני יום רביעי או חמישי וזאת לצורכי היערכות והסברה‎.
ובינתיים, מאות עובדי נמל חיפה מפגינים בשעות אלה מול בית הדין לעבודה במחאה על הרפורמה. המפגינים לבושים בחולצות עם הכיתוב "הנמל זה הבית שלי", והם קוראים נגד שר התחבורה: "בדם ואש את כץ נגרש". המשטרה חסמה לתנועה חלק מהרחובות הצדדיים הסמוכים. ההפגנה של עובדי הנמל מעכבת את פתיחת הדיון בבית הדין, אך הסדר נשמר.
הדיון מתנהל ע"י סגן נשיאת ביה"ד הארצי, יגאל פליטמן, כשלצדו השופטים עמירם רבינוביץ' ורונית רוזנפלד. נציג הציבור מטעם המעסיקים הוא יצחק קאול, לשעבר מנכ"ל בזק, והנציג מטעם העובדים הוא שלום חבשוש, לשעבר ראש אגף בהסתדרות הכללית.
כבר אתמול זימן אליו פליטמן את נציגי הצדדים לדיון סגור בלשכתו, שם ניסה לכוון אותם לפשרה שתכלול ניהול מו"מ בתום לב תוך הימנעות מצעדים חד-צדדיים: ההסתדרות תימנע משביתות ואילו המדינה תקפיא את המכרזים להקמת נמלים פרטיים. נציגי המדינה הבהירו כי הם מתנגדים למתווה הזה בטענה כי הממשלה רשאית לקבל החלטה ריבונית להקמת נמלים חדשים מבלי שהדבר יחייב מו"מ עם העובדים, וכך הסתיים הדיון הסגור ללא תוצאות.
על-פי הערכות, בין היתר של מומחים לדיני עבודה המזוהים דווקא עם המעסיקים, ביה"ד יקבע כי הקמת נמלים חדשים היא אומנם בסמכותה של הממשלה, אולם יש במהלך הזה משום חשש סביר לפגיעה בעובדים הקיימים ועל כן המדינה מחויבת לנהל עימם מו"מ. ביה"ד צפוי לקבוע שלא מדובר במה שמכונה "שביתה פוליטית" שנחשבת לאסורה על-פי דין, אלא בשביתה על-רקע כלכלי או לכל היותר "שביתה מעורבת". במקרה של שביתה מעורבת, העובדים יורשו לשבות תוך מגבלות מסוימות.
לפני כשנתיים, קבע השופט פליטמן בעניין סכסוך העבודה ברכבת כי אף שהתקבלה החלטת ממשלה להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות, אין הדבר אומר שלעובדים לא שמורה זכות השביתה. פליטמן קבע אף כי עילת השביתה היא כלכלית, ועל כן לא הוטלו עליה מגבלות מיוחדות למעט חובת מידתיות.
גורמים בהסתדרות מזכירים היום כי גם לפני הסכסוך ברכבת, עוד בעידן של סטיב אדלר כנשיא ביה"ד הארצי לעבודה, הקפיא ביה"ד את כוונת המדינה להוביל רפורמות חד-צדדיות בנמלים. הכוונה היא בעיקר למה שמכונה מודל ה"לנד-לורד", שרואה בחברת נמלי ישראל (חנ"י) סמכות בלעדית להחכיר חלק מהרציפים בנמלים לזכיינים פרטיים. על-פי אותם גורמים, התעלמות הממשלה מאותן פסיקות קודמות מהווה חוסר תום לב, ויש בה כדי לחזק את הרושם שממשלת נתניהו השלישית מתסיסה במכוון את יחסי העבודה בנמלים משיקולים פופוליסטיים.
אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמר היום ל"גלובס" כי בכירי ההתאחדות מנהלים בימים האחרונים שיחות עם כל הצדדים בניסיון להביא לפתרון שימנע את השביתה. "אנו רוצים שתהיה הידברות ולא שליפות ואיומים, כי בסופו של דבר התעשיה היא היחידה או לפחות העיקרית שתשלם את המחיר". לדבריו, "יבואן שייפגע מהשביתה בגלל ירידה בהיקף המכירות ימשיך לרכוש סחורה בחו"ל וימשיך למכור לשוק המקומי. אבל, אם הסחורה של היצואן לא תגיע בזמן, בכלל לא בטוח שהלקוח בשוק היעד יחכה לו. זה נזק בלתי הפיך במיוחד עבור היצואנים הקטנים והבינוניים".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  29/07/2013   |   עודכן:  29/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכות: ביה"ד לעבודה יאפשר השביתה בנמלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שלוש ספינות גירוש בריטיות מגרשות מעפילים שהגיעו עד שערי ארץ ישראל לצרפת, שבחופיה הם מסרבים לרדת
עופר וולפסון
במסגרת חוק ההסדרים, אישרה הכנסת את ביטול הסעיף בחוק החינוך הממלכתי שחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות מוכרים שאינם רשמיים הפועלים בתחומן    עם זאת, במידה שירצו, הרשויות יוכלו להמשיך לעשות זאת תוך הפעלת שיקול דעת
אלעזר לוין
המנכ"ל, שני סגנים, היועצת המשפטית, מנכ"ל חברה-בת ועובדים אחרים פורשים - יחסכו לחברה 6.5 מיליון שקל לשנה - צעד של רצון טוב שלא יציל את החברה    יישארו רק 5 עובדים    החברה: יש לנו שני קונים-בכח במקום אספן
הרדיו הבינלאומי של סין
אליפות העולם ה-15 בשחייה: מדליית זהב נוספת לסין    סון יאנג קטף את המקום הראשון בתחרות שחייה בסגנון חופשי 400 מטרים
עופר וולפסון
במהלך מתוכנן ומתואם החלו 52 חברי הכנסת של האופוזיציה לדרוש הצבעות שמיות בסעיפים המהותיים של תקציב המדינה וחוק ההסדרים - ובכך לאיים על יכולתה של הממשלה להעביר את התקציב כסדרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il