X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ההסתדרות דרש כי נתניהו ימנה "גורם מטעמו" לניהול המו"מ על הרפורמה, אולם נתניהו השיב כי יהיה זה מנכ"ל משרד התחבורה; בינתיים לא נקבעו פגישות למרות פסיקת ביה"ד לעבודה
▪  ▪  ▪
עיני ונתניהו. מותחים החבל עד הדקה האחרונה [צילום: כפיר סיון/ישראל סאן]

כמעט שבוע אחרי הניסיון של יו"ר ההסתדרות עופר עיני ליצור "מסלול עוקף" לשר התחבורה ישראל כ"ץ בסוגיית הרפורמה בנמלים, הבהיר לעיני ראש הממשלה בנימין נתניהוכי מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ימשיך לשמש בראש צוות ההיגוי לרפורמה והוא שירכז את המו"מ מטעם המדינה.
ביום רביעי שעבר שלח עיני מכתב לנתניהו בו דרש כי רה"מ ימנה "גורם מטעמו" שינהל את המו"מ על הרפורמה, זאת אף על-פי שכ"ץ כבר מינה צוות היגוי בראשות יצחקי. עיני העדיף שנציג הממשלה במו"מ יהיה מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, או דמות מוסכמת אחרת כמו אורי יוגב, לשעבר הממונה על אגף התקציבים באוצר שגיבש יחד עם עיני את עסקת החבילה במשק בשנת 2009 וגם את הרפורמה ברכבת ישראל. עיני ביקש ליצור את המסלול העוקף הזה על-רקע התבטאויותיו החריפות והעוקצניות של כ"ץ בשבועות האחרונים כנגד ההסתדרות והוועדים בנמלים. כ"ץ מאוד לא אהב את הניסיון הזה של עיני, ועל-פי הערכות העביר מסרים תקיפים לנתניהו פן ייעתר לדרישתו של עיני. בצוות ההיגוי של יצחקי אמורים לשבת גם הממונה על התקציבים באוצר, הממונה על השכר ונציג של חברת נמלי ישראל.
בינתיים, למרות שבית הדין הארצי לעבודה קבע כבר ביום שני שעבר כי על נציגי המדינה וההסתדרות לנהל מו"מ אינטנסיבי בעניין הרפורמה בנמלים, ועד למכתבו של נתניהו מהיום, בהסתדרות לא התקבלה כל הודעה מטעם גורם ממשלתי בדבר פתיחה במו"מ. בהחלטת ביה"ד, נקבע כי המדינה תקפיא את המכרזים להקמת נמלים חדשים עד ה-1 בספטמבר, כאשר ההסתדרות מצידה תימנע בשלב זה משביתות. "במהלך תקופה זו, יקיימו הצדדים, בלב פתוח ובנפש חפצה, הידברות אינטנסיבית במכלול הסוגיות נשוא הסכסוך, מתוך כוונה להגיע, אם לא לפתרונן, לפחות להתוויית דרך לפתרונן, באורח מוסכם בדרכי שלום". על-פי אותה החלטה, שניתנה על-ידי סגן נשיאת ביה"ד הארצי יגאל פליטמן והשופטים עמירם רבינוביץ' ורונית רוזנפלד, על נציגי המדינה וההסתדרות לדווח לביה"ד על התקדמות השיחות עד ה-29 באוגוסט.
"המדינה מנסה כנראה למתוח את החבל עד הדקה האחרונה, שזה דבר שלא יעשה במדינה מתוקנת אחרי פסק דין כל כך ברור וחד", אמר היום גורם בהסתדרות. "שופטי בית הדין קבעו כבר שהמדינה התנהלה עד היום בחוסר תום לב, והנה המדינה ממשיכה לעשות בדיוק את אותו הדבר", הוא הוסיף. יצחקי, אמר גורם אחר, יכל אולי לעמוד בראשות "צוות היגוי", אבל ספק איזה ניסיון יש לו בניהול מו"מ בסדר גודל כזה, מה גם שברור כי כ"ץ יהיה זה שמושך בחוטים.
בסביבתו של שר התחבורה ישראל כץ הבהירו היום ל"גלובס" כי המדינה לא חזרה בה מהודעתה בדבר כוונתה לעתור לבג"ץ כנגד הפסיקה של ביה"ד לעבודה, ואף הוסיפו כי מלאכת העבודה על הגשת העתירה כבר בעיצומה. גם אם אכן תוגש העתירה, ספק אם בג"ץ ייתן סעד זמני כנגד פסיקת ביה"ד הארצי לעבודה ועד להכרעה בסוגיה, כאשר המשמעות היא שההסתדרות תוכל על פניו לפתוח בשביתה החל מהחודש הבא. ביה"ד הארצי, נזכיר, קבע כי להסתדרות עומדת זכות השביתה בעניין הקמת הנמלים החדשים, לאחר שהשופטים התרשמו כי המדינה התנהלה בחוסר תום לב כשהחליטה "באבחה אחת" להתעלם ממתווה ההבנות שגובש כבר מול ההסתדרות בתחילת השנה, בדבר הפרטת נמל אשדוד והקמת נמל פרטי אחד בסמוך לו תוך שיתוף העובדים בפרטי המכרזים ואף בבעלות על הנמלים. עוד נקבע כי שביתה במקרה זה חוקית ולגיטימית לאור החשש הסביר כי הרפורמה במתכונתה הנוכחית עלולה לפגוע בעובדים ובמיוחד במה שמכונה "עובדי דור ב'" - שמהווים 60% מעובדי הנמלים והם לא נהנים מההגנות המיוחדות שניתנו לעובדים הוותיקים במסגרת הרפורמה בשנת 2005.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  06/08/2013   |   עודכן:  06/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו דחה ניסיון ליצור "מסלול עוקף" בנמלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רשות המיסים: יצחק סוויד, שניהל את סניף בנק איגוד בבאר שבע, לא דיווח על הכנסותיו מחשבון בנק בשווייץ    סניגורו של סוויד: הדיווח נמסר ב-2012 והמחלוקת הייתה צריכה להישאר במישור האזרחי
אלעזר לוין
מכרז חדש למכירת מגרש ברחוב העליה, לאחר שהמכרז הקודם בוטל    ועדת המכרזים גם ביטלה מכרז למכירת מגרש, ל-24 דירות לערבים ביפו, והעירייה מבטיחה להוציא מכרז חדש    זהו כישלון שלישי רצוף
לי-אור אברבך
לא מן הנמנע כי חלק מהפיצולים הקיימים היום ברדיו האזורי ייסגרו או יאוחדו    המהלך, אם ייצא לפועל, עשוי להביא לפיטורים של עשרות עובדים
עידן יוסף
היה נשיאה השני של האקדמיה ללשון העברית ומייסד מפעל המילון ההיסטורי שלה
מירב ארד
נעמי סלומון, בתם של חיים וחנה סלומון ונכדתו של יואל משה סלומון, הקדישה לספריה 300 אלף מניות של חברת "טבע" כדי להקים קרן על שם הוריה לרכישת כתבי יד יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il