X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת, במסגרת הסכם פשרה בגין העתקה של 453 כתבות בשנים 2002-2000 על-ידי "דה מרקר" בנוסף, תוסר האחריות האישית שהוטלה במסגרת פסיקת המחוזי על עורכי העיתון, איתן אבריאל וגיא רולניק
▪  ▪  ▪
רולניק. יוצא ללימודים בארה"ב [צילום: עינת לברון/באדיבות גלובס]

המוסף הכלכלי של עיתון הארץ, "דה מרקר", ישלם לעיתון מעריב ולשורה של עיתונאים בכירים במעריב פיצוי בסך 3.3 מיליון שקל לסיום ההליכים בתביעת מעריב את "דה מרקר" בגין העתקת כתבות. הפיצוי נקבע בהסכם פשרה, אליו הגיעו העיתונים במסגרת ערעורו של "דה מרקר" על החלטת ביהמ"ש המחוזי מרכז לחייבו לפצות את מעריב בכ-6 מיליון שקל (לאחר הצמדה וריבית) בגין העתקה של 453 כתבות בשנים 2000-2002. ביהמ"ש העליון אישר את הסכם הפשרה בין הצדדים.
לפי ההסכם, בנוסף לפיצוי שיעביר "דה מרקר" למעריב ועיתונאיו לשעבר, ליאור ברוך, דרור גלוברמן, רונית מורגנשטרן, יעל גרוס, יהודה שרוני וגד פרץ, תוסר האחריות האישית שהוטלה במסגרת פסיקת המחוזי על עורכי העיתון, איתן אבריאל וגיא רולניק.
"העתקה מחושבת ושיטתית"
לפני כשנה קבע שופט המחוזי, בנימין ארנון, כי לאורך יותר משנה הפר "דה מרקר" את זכויות היוצרים של מעריב וכתביו, בכך שנקט בשיטה של "העתקה מתמשכת, מחושבת ושיטתית של מאות כתבות השייכות ל'מעריב' ולכתבים". ביהמ"ש קבע כי הכתבות הועתקו על-ידי "דה מרקר" ללא קבלת הרשאת התובעים לכך, במשך תקופה של כ-13 חודשים, תחת הכותרת סקירת עיתונים.
לדברי השופט, "העתקת הכתבות בוצעה על-ידי 'דה מרקר', תוך פגיעה הן בזכות החומרים של 'מעריב' והן בזכות המוסרית של הכתבים, אשר לא קיבלו קרדיט אישי על הכתבות אותם יצרו". השופט הוסיף כי הוא "סבור כי כל אחת ואחת מבין 453 הכתבות שהועתקו מהווה יצירה מקורית נפרדת ועצמאית", ולכן קבע פיצוי בעבור כל כתבה שנגנבה.
במסגרת החלטה זו הטיל ביהמ"ש גם אחריות אישית להעתקות על סגן מו"ל הארץ ומייסד "דה מרקר", גיא רולניק; ועל עורכו של אתר "דה מרקר" באינטרנט מיום הקמתו והפרשן הבכיר, איתן אבריאל. "אין מחלוקת כי רולניק ואבריאל הם שהחליטו על ביצוע סקירות העיתונים ב'דה מרקר' והם שאחראים למתכונת בה בוצעו סקירות אלה... לפיכך הם חבים בתשלום הפיצויים שנפסקו לטובת התובעים בפסק דין זה, ביחד ולחוד עם 'דה מרקר', בגין הפרת זכויות היוצרים של התובעים בכתבות", נקבע.
עם זאת, נקבע כי למעריב היה אשם תורם לנזק שנגרם לו מהפרסומים ב"דה מרקר", כיוון שרק במהלך 2002 הוא פנה ל"דה מרקר" וביקש להפסיק את השימוש בכתבות - פנייה שבעקבותיה החלו ב"דה מרקר" לתת קרדיט אישי לכתבים של מעריב. בשל האשם התורם של מעריב הפחית השופט ב-50% את סכום הפיצויים לכ-6 מיליון שקל.
ויתור על הפרשי ריבית והצמדה
יצוין כי באותן שנים נהג "דה מרקר" לפרסם בסקירת העיתונות גם כתבות של העיתון "גלובס". בנובמבר 2000 ביקש "גלובס" מ"דה מרקר" להפסיק להשתמש בכתבותיו. לאחר דיונים ארוכים החליט "דה מרקר" להפסיק את העתקת הידיעות מ"גלובס".
"דה מרקר" עירער לעליון על החלטת המחוזי, ובמקביל נוהל מו"מ בין הצדדים לסיום הפרשה. כל זאת, כאשר ברקע התנהל הליך קריסת מעריב ומכירת העיתון לקבוצתו של שלמה בן-צבי. במסגרת הבקשה לאישור הסכם הפשרה ציינו הצדדים, כי הוסכם ביניהם כי "כל הקביעות בפסק הדין יוותרו בעינן, למעט הקביעות הנוגעות להטלת אחריות אישית על רולניק ואבריאל - אשר תבוטלנה". בין הנימוקים להגעה להסכם מציינים כי ההסכם מהווה בסך-הכול ויתור של מעריב על הפרשי ההצמדה והריבית בגין סכום הפיצוי שנפסק במחוזי.
מעריב יוצג בידי עוה"ד צבי בר-נתן, רקפת פלד ואפרת רוזנר ממשרד גולדפרב, זליגמן ושות'; "דה מרקר" ועורכיו יוצגו בידי עוה"ד זאב ליאונד ואלון נדב.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  01/09/2013   |   עודכן:  02/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דה מרקר יפצה את מעריב ב-3.3 מ' ש"ח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מחכה בקוצר רוח
קצר  |  1/09/13 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
עידן יוסף
הירידה אינה פוסחת גם על העיתונים הגדולים - ידיעות ומעריב ועל העיתונות הכלכלית, פרט לגלובס שעולה    ירידה לרשת ב', שמתקרבת לאחוזי ההאזנה של גלי צה"ל
עידן יוסף
רק מחצית מהאוכלוסיה היהודית גולשת באינטרנט בשבת, וחלק ניכר אינם צורכים את המדיה האלקטרונית - מה שמעלה את החשיפה לעיתוני סוף השבוע    רוב התקשורת מתעסקת בדרמטיות בטפל ומזניחה את הנושאים העיקריים
עידן יוסף
בתלונה לרשות השנייה ולחברת החדשות נטען כי למרות שאברמוביץ' מועסק בידיעות אחרונות, הוא אינו מונע עצמו מלבקר את ישראל היום בדברי פרשנות בערוץ 2, ואף נמנע מגילוי נאות בעניין
נרי אבנרי
בברנז'ה יודעים שמעריב בתקופת אמנון דנקנר כעורך ראשי סיפק לאולמרט שירותי ליווי בלתי אתיים. על זה דרוקר לא עשה תחקיר. ולמרות שהצהיר שהוא נכון לעשות תחקיר על ידיעות אחרונות, אני מהמר שלא יעז    הלכתי לארכיון...
נרי אבנרי
את כל הטענות שהציג דרוקר נגד ישראל היום ניתן להדביק ביתר קלות בעיתונים אחרים. זה נכון שהעיתון תומך בנתניהו, בדיוק כמו שזה נכון שהתקשורת על שלל ערוציה שונאת את נתניהו. עיתון אחד תומך, כל השאר עוינים    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il