X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתכננת להנפיק לפי שווי של 700-800 מיליון דולר רוצה לגייס 100-200 מיליון דולר בדומה לסטארט-אפים ישראלים נוספים, חברת המלצות התוכן מתכוונת לבצע ההנפקה ב-2014
▪  ▪  ▪
בצמיחת הכנסות מתמדת [צילום: פלאש 90]

חברת Outbrain מצטרפת לשורה של סטארט-אפים ישראלים שמתכננים לצאת להנפקה בשנה הבאה. אאוטבריין, שפיתחה מנוע המלצות על תוכן, מתכננת להנפיק בוול סטריט לפי שווי של 700-800 מיליון דולר, כשבכוונתה לגייס 100-200 מיליון דולר.
על-פי נתוני IVC, אאוטבריין רשמה הכנסות של 45 מיליון דולר ב-2011 ו-80 מיליון דולר ב-2012, כשהשנה היא צפויה לרשום כ-130 מיליון דולר הכנסות. עלייה זו נובעת, בין היתר, גם משורה של רכישות שביצעה החברה ושאמורות להעניק לה ערך מוסף בתחום.
כך, רכשה החברה ב-2011 את חברת Surphace, ב-2012 את Scribit, שמספקת פתרון לניהול ואחסון תכנים דיגיטליים, ובמארס השנה את Visual Revenue, שמסייעת לעורכי תוכן למטב תכנים ומיקומים באתר.
אאוטבריין, שהוקמה ב-2006 על-ידי ירון גלאי ואורי להב, גייסה עד היום 65 מיליון דולר מהקרנות כרמל ונצ'רס, ג'מיני, גלנרוק, אינדקס ונצ'רס, Lightspeed, רודיום, בית ההשקעות סיגמא (של פרופ' דן גלאי, אביו של ירון גלאי) והאנג'ל זוהר גילון.
אאוטבריין בנתה מנוע המלצות תוכן מבוסס אלגוריתמיקה מתקדמת שמופיע בתחתית ידיעות וכתבות באתרי תוכן שונים בישראל ובעולם. המנוע מופיע בצורת מספר המלצות על כתבות שונות בתוך האתר ומחוצה לו. המנוע ממליץ על כתבות בהתאם לניתוח טעמו של הגולש ולמעשה יכול מצד אחד להשאיר אותו יותר זמן באתר או להפנות אותו לאתר חיצוני.
במקרה של הפנייה לאתר חיצוני, בעל האתר מתחלק בהכנסות עם אאוטבריין על ההפנייה לאתר אחר.
אאוטבריין עובדת עם אתרים מובילים בעולם כמו רויטרס, ניו-יורק פוסט, ואף בישראל היא עובדת עם אתרי התוכן המובילים כמו וואלה, ynet, גלובס והארץ. יתרה מזאת, היא עובדת גם מול מותגים מסחריים שמבקשים לשווק תוכן שלהם ובכך להניע טראפיק לתוך האתר. עם לקוחות אלה ניתן למנות את ג'נרל אלקטריק בעולם ואת מי עדן בישראל.
רעיון ההנפקה באאוטבריין אינו חדש ובחברה שידרו במשך תקופה כי זה הכיוון המועדף על בכיריה ולא מכירתה. גלאי עצמו מכר בעבר כבר שלוש חברות והאמין שאאוטבריין צריכה להיות שונה ולהיבנות כחברה גדולה. ב-2007 מכר את Quigo ב-360 מיליון דולר ל-AOL. קודם לכן מכר את Ad4ever לחברת Atlas ולפני את חברת NetWorks Web Design. בראיון שהעניק בעבר ציין גלאי כי "הנפקה היא בהחלט אפשרות. זו תוכנית הרבה יותר טובה מאשר לבנות את החברה בשביל מכירה". גלאי, יש לציין, השקיע בעצמו בסטארט-אפים מקומיים והספיק כבר להשתתף בסבבי גיוס של Billguard, Rounds ו-Fooducate, לפי נתוני חברת IVC.
לפני גוגל ופייסבוק
כדי ללמוד על גודל ההצלחה של אאוטבריין, מספיק להסתכל על דירוג פלטפורמות הפרסום הפופולריות ביותר בארה"ב של חברת המחקר קומסקור. אאוטבריין ניצבת בגאווה במקום השלישי ועוקפת על הדרך אתרים פופולריים כמו גוגל, פייסבוק, יו-טיוב, אמזון ו-AOL. על-פי נתוני קומסקור, הפלטפורמה של אאוטבריין נחשפה במהלך חודש יולי ל-192.8 מיליון גולשים ייחודיים בארה"ב עם שיעור חשיפה של 85.6%. נתונים אלה מציבים אותה קרוב-קרוב למקום הראשון, שם נמצאת יאהו עם חשיפה ל-196.5 מיליון גולשים (פער של כ-2% בלבד מאאוטבריין) ושיעור חשיפה של 87.2%. את המקום השני תופסת ShareThis, המפתחת וידג'ט מיוחד באתרים שמאפשר לשתף תכנים לרשתות חברתיות וכלים אינטרנטיים נוספים.
מועדון המנפיקות
אאוטבריין לא לבד בדרך להפוך לחברה ציבורית והיא חלק ממועדון מכובד במיוחד של חברות אינטרנט בוגרות שנמצאו רגל וחצי בהנפקה. על חברי המועדון נמנית חברת Wix, שכבר הגישה תשקיף חסוי לפני הנפקה; חברת מטומי, שכבר זמן רב מכינה את עצמה להנפקה ובונה על ניו-יורק או לונדון כאופציה; וחברת Fiftyone (ששינתה את שמה לאחרונה ל-borderfree) וכבר נפגשה עם בנקאי השקעות ושוקלת להנפיק לפי שווי של 700-800 מיליון דולר.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  09/09/2013   |   עודכן:  09/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון  חברות אינטרנט  יאהו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אאוטבריין רוצה להנפיק בוול סטריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
לקוח של רשת תמנון טוען כי החברה שולחת ללקוחותיה דברי פרסומות ומקשה עליהם להסיר את שמותיהם מרשימות התפוצה
יצחק דנון
טוענים כי בשל מזג האוויר החם, חופשת הפסח והגעת אזרחים רבים לחופי העירייה, היה מצופה כי תאייש את החוף במצילים ובמפקחים
איתמר לוין
פרסמה לראשונה את מסקנותיה בעקבות החקירה נגד בכירי אי.די.בי: תשתית לאישומים בקבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות ני"ע    ההכרעה - בידי הפרקליטות
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר אלחנן נחום מונה למנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר    יחליף בתפקידו את ד"ר טומי שינפלד, מייסד היחידה לטיפול נמרץ בשניידר
עידן יוסף
במהלך חופשתו הראשונה מהכלא נדרש האסיר לשהות בביתו אך יוכל לצאת להתפלל בבית כנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il