X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

הבחירות הממוחשבות לפריימריז בליכוד ובעבודה הביאו את חברות ה-IT לקדמת הבמה. לעמודי החדשות. אותם שמות שהיו מוכרים רק לכמה עשרות אלפי עובדי היי-טק, ספקי שירותים חיצוניים, ולתא עיתונאים מצומצם, דוברו וסוקרו בהרחבה בפיהם של כתבים מדיניים, פוליטיים, נחשפו בעמודי החדשות ובלב הפריים טיים הטלוויזיוני.
אותן חברות שבימים כתיקונם עושות מאמצים גדולים מאוד להשיג את תשומת ליבו של הציבור הרחב בהשקעה גדולה של עשרות מיליוני שקלים בחסויות גדולות על אירועי ספורט, תרומה לקהילה, אירועי תרבות ועוד קיבלו על מגש של כסף את ההזדמנות. ופישלו בה.
ואולי בעצם הם לא בדיוק אשמים. הרי מלבד כסף רב שהם משקיעים בחשיפה שלהם, הם גם משלמים ממון רב למשרדי יחסי הציבור והדוברים שלהם. אנשי יחסי הציבור והדוברים אמורים להעביר את המסרים העסקיים של החברה באופן המיטבי. אם בשורה התחתונה, הביקורת הקשה מתמקדת בכישלונן של אותן חברות, האצבע המאשימה צריכה להיות מופנית אליהם. לא לטכנולוגיה.
הטכנולוגיה היא לא אויב. המלעיזים כנגדה, רצוי שיסתכלו סביבם ויבינו שאורח החיים המודרני לא יכול להתקיים ללא טכנולוגיה. לצעוק חמאס כנגד רעיון בחירות ממוחשבות ארציות זו טעות קשה, ומספיק להיזכר בשעות הרבות של הפטפטת הטלוויזיונית בהמתנה לתוצאות אמת ראשונות, כדי להבין שאנחנו חייבים לאמץ אותו וכמה שיותר מוקדם.
כדי להיות אופרטיביים אני מציעה ליח"צני מלם-תים שאמורה עוד לנהל את מערכת הבחירות המקדימות של מפלגת קדימה לשנות אסטרטגיה ומהר.
אתם חייבים לבצע פניה מסודרת לתא הכתבים הפוליטיים. לדבר, גם אם לראשונה, עם רביב דרוקר, רינה מצליח, עמית סגל ויתר הקולגות שלהם ולהסביר להם טכנולוגיה מהי.
הם מכירים "גוש חוסם", "דילים", "אינטרסים", "מקור בכיר בממשלה". הם לא מכירים את המילים "ממשק". הם לא יודעים מה ההבדל בין "ראוטר" ל"מודם". אין להם מושג מה המשמעות של "רשת אלחוטית" או "רשת סלולארית". וכשאין מושג, גם אצל אותם כתבים בכירים, אינטליגנטים, רהוטים ובעלי ידע כללי נרחב, יהיו טעויות. גסות. מביכות. ועוד לא אמרתי מילה על ההיסטריה והפחד מהטכנולוגיה ועל הנזק התדמיתי לחברות האלה ודומות להן.
זו ההזדמנות שלכם לקחת את הלקוחות שלכם צעד קדימה. להצדיק את הריטיינר. למנף את החשיפה התקשורתית העצומה שמופנית לכיוונכם לתועלתכם, לתועלת הלקוח שלכם.
תמונה של ביבי מאחורי פרגוד כשלוגו החברה המבצעת ממוקם גבוה, מתוך חשיבה שייקלט על-ידי המצלמות, לא אומרת כלום לציבור אם אף אחד לא מסביר לו מה בעצם נעשה.
זו ההזדמנות שלכם, במיוחד עכשיו כשההייטק הישראלי נמצא על הגריל, להסביר לציבור, איתו אתם אמורים לנהל יחסי הסברה, באמצעות תא עיתונאים חדש שלא ידע את פרעה, מה זה הייטק. מה זה IT ולקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה מדיון אחד ועקבי על רמות השכר שבו.

הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת, המתמחה בעבודה עם חברות הייטק IT וארגונים מסחריים.
תאריך:  10/12/2008   |   עודכן:  10/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עיתונים ועיתונאים המפחדים מבנימין נתניהו, עורכים מסע דה-לגיטימציה לרשימה שנבחרה באופן דמוקרטי ומתעלמים מהחולאים של מפלגות מתחרות
אלעזר לוין
יו"ר קדימה ויו"ר הליכוד הציגו תוכניות כלכליות כמעט-זהות    ההבדל: לבני לא הסבירה מהיכן תממן את המיליארדים שתשפוך לשוק, ואילו נתניהו פירט את המקורות ונתן הסבר כלכלי
אדי מלמד
הידעת כי 15%-10% מאוכלוסיית הנשים הכללית סובלת משחלות פוליציסטיות?    מחקרים מראים שפעילות גופנית סדירה היא פתרון יעיל ומבטיח לטיפול בבעיה
ראובן לייב
נמל פוארטו-מאדרו בבואנוס-איירס מציע חגיגת קולינריה, מוזיאון ימי צף ובתי-קזינו על שתי ספינות-ענק העוגנות בו דרך קבע
מיכה לינדנשטראוס, שופט (בדימ.)
נאומו של מבקר המדינה בפני ועדת הביקורת של הכנסת ב"יום האנטי שחיתות"    [יב' כסלו תשס"ט, 9.12.2008]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il