X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין הררי המילים נבלעה ביקורת שטוב היה לה אולי שלא תישמע מלכתחילה, אך משנשמעה - אין להתעלם ממנה: "עם ישראל מבין היום שהליכוד הוא מפלגה שהקוד הגנטי שלה סובל מדלות פיגמנטים ומאנמיה"
▪  ▪  ▪
סובל מעודף גזענות. שר הדתות יצחק כהן [צילום: פלאש 90]
נראה שרק עיוורון צבעים הוא שגרם לשר כהן להתעלם מכך שכמיליון עולים ממדינות חבר העמים זכו לשני נציגים בלבד בין 35 המקומות הריאליים ברשימת הליכוד, לעומת 12 נציגים, שלהם זכו כמיליון ורבע בני עדות המזרח

נהרות של דיו שפכו השבוע העיתונים היומיים על הרשימה שבחרו 49 אלף מתפקדי הליכוד לייצגם בכנסת. הארץ מיהר להכריז על "ניצחון מוחלט של המורדים ברשימת הליכוד"; ידיעות אחרונות קבע כי מתפקדי הליכוד "נסחפו ימינה", ואילו מעריב הגדיל לעשות והודיע בכותרתו בעמוד הראשון על הקמתה של "מפלגת פייגלין", לא פחות. למותר לציין שזו הפעם הראשונה בתולדות העמים, שמפלגה כה מזוהה עם המועמד שנבחר למקום ה-20 מטעמה.
לחגיגה הצטרפו כמובן ערוצי הטלוויזיה, רשתות הרדיו ואתרי החדשות באינטרנט, שקפצו כמוצאי שלל רב על הרשימה. חלקם עשו זאת תוך שימוש באמיתות על כשלים בהליכי ההצבעה בפריימריז, שהביאו לכך שרבים ממתפקדי הליכוד לא מימשו את זכותם להשפיע על הרכב הרשימה; אחרים בחרו בחצאי אמיתות על דילים שהיו ושלא היו, ואילו הנותרים הרחיקו לכת בשימוש בשקרים גסים ובעריכת היקשים מן הכישלון בהתמודדות עם 6,000 סוסים טרויאניים בזירה הפנים-מפלגתית להתמודדות עם איום הפצצה האירנית, ומיכולת ההתמודדות עם דחיקת פייגלין ליכולת ההתמודדות עם בלימתו של אחמדינג'אד.
ואולם בין הררי המילים נבלעה הביקורת המרתקת ביותר, שדווקא בשל היותה כזו ודווקא בגלל מי שהביע אותה - היא עולה בחשיבותה על כל דברי הלעז האחרים. ביקורת שטוב היה לה אולי שלא תישמע מלכתחילה, אך מרגע שנשמעה - אין להתעלם ממנה: "עם ישראל מבין היום שהליכוד הוא מפלגה שהקוד הגנטי שלה סובל מדלות פיגמנטים ומאנמיה".
הפוסל - במומו פוסל?
לפנינת החוכמה הזו אחראי לא אחר מאשר השר לענייני דתות, יצחק כהן, מש"ס. העובדה שהשר הנכבד נבחר לכנסת ברשימה שהמקומות בה שמורים לגברים, חרדים, ממוצא ספרדי - אינה מונעת ממנו לחלק ציונים להרכבם הגנטי של מועמדי הרשימות המתחרות. במצוות יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, שאיים בתחילת מערכת הבחירות "להוציא את השֵד העדתי לטיול", החליט השר כהן להפוך את הגזענות התרבותית המובנית של ש"ס לגזענות מדעית.
קשה לי להתאפק מלהזהיר את כבוד השר כי הוא מסב לשולחן הממשלה שמרבית שריה הם בעלי קוד גנטי שעוד עלול, האל ישמור, להדביקו בהיפו-פיגמנטציה.
איני יכול גם שלא לתהות אם האנמיה שמייחס כבוד השר לי ושלכמותי מתבססת על מחקר מדעי או שמא רק על הכשרה קואליציונית.
ואיני יכול שלא לתהות האם רק עיוורון צבעים הוא שגרם לשר כהן להתעלם מכך שכמיליון עולים ממדינות חבר העמים זכו לשני נציגים בלבד בין 35 המקומות הריאליים ברשימת הליכוד, לעומת 12 נציגים, שלהם זכו כמיליון ורבע בני עדות המזרח.
ולבסוף: מעניין כיצד היה מגיב השר הנכבד אילו היה מישהו מביע את מחאתו על ייצוג היתר של בני עדות המזרח ברשימת מפלגת העבודה - חמישה מבין 12 המקומות הריאליים לכנסת - בטענה כי "מפלגת העבודה סובלת מעודף פיגמנטים ומ-G6PD".
אין ספק שדי בתואר "איש חינוך" כדי לספק לשר, שיחד עם מפלגתו ההומוגנית מגדל דור חדש לבערות ולבורות, את היכולת לאבחן היפו-פיגמנטציה; כנראה גם שחוסר האנמיה שלו מחסן אותו מאסוציאציות למפלגות אחרות שפעלו במאה ה-20, שהעלו טענות גזעניות "מדעיות", ויש להניח שעקב מעמדה הפוליטי של מפלגתו, הוא אינו נזקק לשיעורי עזר במתמטיקה וסטטיסטיקה כדי להפוך אותו למומחה בייצוג יתר של אוכלוסיות.
הצרה היא שגם במקורותינו, שאותם הוא כל כך אוהב לצטט, מסתבר שהוא מתמצא הרבה פחות מכפי שהיה רוצה שנאמין. אחרי ככלות הכל, אם היה מעיין בספר משלי, קשה להאמין שהיה מחמיץ את עצתו של החכם באדם: "גם אוויל מחריש - חכם ייחשב".

עידו שטרנברג הוא יועץ ניהולי
תאריך:  12/12/2008   |   עודכן:  12/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גזענות מדעית
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
גזענות של ערבים בני דת משה
פרידמן חילוני  |  12/12/08 20:41
 
- גם אתה גזען לא קטן....... ל"ת
י.ש  |  12/12/08 21:14
2
לא פגעת ידידי...פיספסת.
צנחן  |  12/12/08 21:13
 
- צנחת לא טוב...
ידידי הצנחן  |  13/12/08 05:26
 
- האם כוונתך לדברי רבין על רמת
תוכי יוסי  |  14/12/08 10:38
3
האם אשכנזי הוא יהודי או גוי?
דניאלה כהן  |  12/12/08 21:30
 
- איזה דם זורם בעורקיהם?
מכיר את החייברים?  |  13/12/08 08:41
 
- תגובה לערביה בת דת משה
גזען אשכנזי  |  13/12/08 18:39
4
עם ישראל מבין היום שהליכוד הוא
קורן נאוה,טבריה  |  13/12/08 05:08
 
- תשובה לחולת נפש ימנית
אוהד נתן זהבי  |  13/12/08 12:06
5
תציץ בבתי הסוהר..יהיה לך שחור
ליצחק כהן...  |  13/12/08 08:26
6
ראה את חובשי הכיפות בבתי המשפט
אוי..כהן...  |  13/12/08 08:36
7
שוט הדת-אינו משפיע כלל. ל"ת
החינוך אינו בדת.  |  13/12/08 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון דהן
הפריימריז בליכוד הולידו נחשול תגובות מתלהם נגד ה"קיצוניים", אשר יותר משהוא מלמד על המתרחש בליכוד, הוא מלמד על הפאניקה שאחזה בראשי המחנה הפוליטי ה"מתון"
אברהם (פריצי) פריד
כמה ועדות צריך משרד חינוך אחד כדי להודות בכשלון    הליכוד לומד להכיר את המתנחלים מבפנים    העיריות ההגונות    הדמוקרטיה הבולשביקית של מרצ    והחופש הספרותי שנוטלים לעצמם שופטי ארצנו
עמי דור-און
החלק המשמעותי והקשה ביותר ביום שלאחר הבחירות, הוא איוש הצוות הניהולי הבכיר בלשכת ראש הממשלה, שחייב להיות מורכב ומתופעל על-ידי הטובים שבטובים    עליו תוטל המטלה הקשה מכל: לאפשר תפקוד נאות של ראש הממשלה - אם יהיה זה אכן נתניהו, וניהול נכון של זמנו, במטרה למנוע את ההתנהלות הלקויה שפגעה באורח קטלני במעמדו ובתדמיתו של נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש הממשלה
עוה"ד אמיר מסארווה
ציפי לבני הבינה כי הציבור הערבי לא יבחר בה    על כן היא הרשתה לעצמה להשתלח בו בדבריה בפני תלמידי תיכון חדש    לבני מתקרבת להשקפתו של ליברמן
גורי גרוסמן
ציפי לבני הצמיחה זקן והתחפשה לאביגדור ליברמן, איש הטרנספר, כשהיא מנסה לקושש כמה קולות מן הימין, מהמתחרה העיקרי שלה בנימין נתניהו    אך התקשורת השמאלנית המשמשת ללבני רוח גבית, מתעלמת ככל יכולתה מדבריה של האתרוגית, משום שלא נאה ולא יאה לתדמיתה היונית ולו לרמוז אפילו על טרנספר לאזרחי ישראל הערבים הקרויים בפיה פלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il