X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אברהם ישראל חשוד בגניבת עשרות מיליוני שקלים תוך הצגת מצגי שווא בפני התורמים לעמותה החקירה בפרשת חזון ישעיה הובילה לפתיחת החקירה נגד הרב יאשיהו פינטו
▪  ▪  ▪
ישראל. מכחיש את החשדות

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הודיעה לאברהם ישראל, שייסד ועמד בראש עמותת "חזון ישעיה", כי היא שוקלת להעמידו לדין פלילי על גניבת עשרות מיליוני שקלים מהעמותה. החקירה בפרשה זו הולידה את פרשת פינטו.
המדינה טוענת, כי ישראל ועובדים אחרים בעמותה מסרו לתורמיה בחו"ל דיווחים מנופחים על היקף פעילותה בתחום הסיוע במזון לנזקקים, וכך קיבלו במירמה עשרות מיליוני שקלים עודפים. עוד נטען, כי הם ניהלו במקביל לעמותה עסקים פרטיים, גם הם בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. ישראל הכחיש את החשדות וטען שמדובר בעלילה מצד גורמים המתחרים בעמותה.
אחד החשדות שנחקרו היה, כי כספים הועברו שלא כדין מחזון ישעיה לאנשיו של הרב יאשיהו פינטו. בעקבות זאת, כך נחשד, פנה פינטו לתת-ניצב אפרים ברכה והציע לו שוחד של 200,000 דולר תמורת מידע על החקירה. מכאן הסתעפה הפרשה והתגלגלה לחשד לפיו פינטו שיחד את ניצב מנשה ארביב, לשעבר מפקד להב 433.
הפרקליטות אומרת, כי ישראל ייסד את חזון ישעיה, שייעודה ועיסוקה המוצהר הם מתן עזרה לנזקקים, לרבות ניצולי שואה, בתחומים שונים כגון תמחוי, הכשרות מקצועיות, מרפאות שיניים וכדומה. ישראל היה יו"ר העמותה, ניהל אותה ועסק רבות בגיוס כספים, בניהול קשר עם תורמים ועם עמותות הידידים, ובהצגת פעילות העמותה בפני תורמים בפועל ובכוח ובפני עמותות הידידים ברחבי העולם.
החשדות המיוחסים לישראל הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, גניבה בידי מנהל, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט. מכתב הזימון לשימוע מתייחס לחלק מהחשדות נגד ישראל בלבד, אשר לגביהם התקבלה החלטה. בנוגע לחשדות נוספים נגד ישראל, וכן ביחס לחשדות נגד מעורבים נוספים ובהם פינטו, טרם התקבלה החלטה.
באי-כוחו של אברהם ישראל, עוה"ד אילן סופר וגיא וילף ממשרד גולדפרב-זליגמן (המייצג גם את פינטו), מסרו בתגובה: "מכתב השימוע מפרט חשדות מופרכים במיוחד, אשר להבנתנו אפילו אינם יכולים להחזיק תביעה אזרחית. מדובר בחשדות אשר מהווים ניסיון 'להלביש' עילות תביעה אזרחיות, מופרכות לגופן, בלבוש פלילי כביכול. במכתב השימוע לא נטען שמרשנו נטל כספים לכיסו.
"בעקבות החקירה העמותה קרסה ופורקה, ואין אף עמותה אחרת שתפסה את מקומה ומילאה את החלל. הנזקים שגרמה החקירה בפרשה לעשרות אלפי הנזקקים אשר אינם מקבלים כיום מזון וסיוע מאף גורם אחר, אינם נתפסים".

תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוע העמדה לדין ליו"ר חזון ישעיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעשה נבון יעשו התורמים בחו"ל
צורי  |  11/02/14 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
חיים שטנגר
"מה ששבר אותי הוא שגררו את בתי לחקירה כאילו הייתה בתו של עבריין" - כך אמר ניצב מנשה ארביב בראיון שהעניק לכתבת הפלילים של קול ישראל, עדי מאירי    נשאלת השאלה: במה אדום דם בתו מדמם של מאות ואלפי נחקרים אחרים שבני משפחתם מוזמנים לחקירה במשטרה?    ושאלה נוספת: מה עשה ארביב כקצין בכיר במשטרה בחצר הרב פינטו?
איתמר לוין
התנועה טוענת שנוהל משטרתי קובע ששוטר אינו יכול להתפטר בעיצומה של חקירת מח"ש נגדו    כאשר הוגש כתב אישום נגד ניסו שחם, דנינו דחה את בקשתו להתפטר ופיטר אותו
אפרים הלפרין
שם פרשת השבוע מתבסס בד"כ על המלים הראשונות שלה. לאור התרבות הפרשיות והפרישות מן המשטרה יש לקחת את הפרישה הרוטינית, ולהעניק לה שם, וללא ספק שפרישת השבוע היא פרישת וישתלח
איציק וולף
עו"ד אלי שוורץ ביקש לסיים את תפקידו בתיק במחאה על הכוונה לחתום עם הרב יאשיהו פינטו על עסקת טיעון בעקבות המידע שהציג על אודות החשדות נגד ניצב מנשה ארביב
איציק וולף
המפקד הפורש של יחידה להב 433 מאשים: פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו זוכים לגישה חופשית אל היועץ המשפטי לממשלה    "לא ראיתי בחצר הרב עבריינים אלא בכירים בשב"כ ובמוסד, מפכ"לים לשעבר, שרים וחברי כנסת"
רשימות נוספות
השאלה כעת: האם ארביב ייחקר  /  עידן יוסף
ניצב ארביב: גלגלו אותי בזפת ובנוצות  /  איציק וולף
ארביב: נמצאתי דובר אמת בבדיקת פוליגרף  /  מחלקה ראשונה
ומי ישמור על השומרים?  /  יורי מור
חקירת פרשת פינטו נוהלה בעבירה  /  יואב יצחק
פרשת פינטו-ארביב: ממשבר לתיקון  /  ניצב-משנה (בדימוס) אבי דוידוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il