X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ קיבל את טענת רשות השידור שעמדה בשנתיים האחרונות בחובות ההוצאה על הפקות מקור, אך חייב אותה בדיווח שנתי לארגוני היוצרים
▪  ▪  ▪
בניין הטלוויזיה הישראלית, רשות השידור, בשכונת רוממה בירושלים [צילום: פלאש 90]

בשבוע שעבר הורה בג"ץ לרשות השידור להעביר לארגוני היוצרים דיווחים קבועים בנוגע להיקף התקשרותה להפקת הפקות מקומיות בשנים הקרובות. בכך באה לסיומה עתירה שהוגשה בשלהי 2011.
ארגוני היוצרים (פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה, איגוד עורכי תמונה וקול, איגוד עובדים בקולנוע ובטלוויזיה וארגון השחקנים) עתרו אז לבג"ץ באמצעות עורכי-הדין יהושע רזניק וינון סרטל, בשל אי-קיום מתמשך של התיקון לחוק רשות השידור המורה על השקעת 36% מכלל הכנסות הרשות בשנה למימון רכישה של הפקות מקומיות.
ברשות השידור טענו, באמצעות עו"ד ענר הלמן, כי עיכובים ביישום הרפורמה המתוכננת ברשות מונעים ממנה לעמוד בדרישות החוק, והבטיחו להשתפר. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכיהן אז כשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, פעל כדי להכשיר את הפרות החוק בזמן אמת.
בג"ץ מתח ביקורת על אי-עמידתה של רשות השידור במחויבויות החוק, ובהמשך מינה עצמו למעין רגולטור חיצוני של הרשות, בשל אי-אמון ביכולתה לפעול בתקינות מינהלית. שופטי בג"ץ חייבו את הרשות למסור דיווחים על שיעור ההשקעה בהפקות מקור.
לפני כחודשיים הודיעה רשות השידור כי המצב אכן השתפר. לפי הודעתה, במהלך 2012 רכשה הפקות מקומיות בעלות של כ-74 מיליון שקל, ש-54 מיליון מהם הוקדשו לסוגה עילית, ובשנת 2013 רכשה הפקות מקומיות בעלות של כ-71 מיליון שקל, ש-47 מיליון מהם הוקדשו לסוגה עילית. על-פי חישוב רשות השידור, בשתי השנים השקיעה יותר מהמינימום הקבוע בחוק, שעמד בשנת 2012 על כ-73 מיליון שקל, 49 מיליון מהם לסוגה עילית, ובשנת 2013 עמד על כ-67 מיליון שקל, 45 מיליון מהם לסוגה עילית.
"רשות השידור עמדה בשנים 2012-2013 בהיקף הרכישה הנדרש של הפקות מקומיות קנויות, כפי שנקבע בחוק רשות השידור", כתב הלמן לבג"ץ והוסיף: "רשות השידור תבקש מבית המשפט הנכבד לדחות את העתירה".
העותרים, שחששו כי הפסקת הפיקוח על הוצאות הרשות להפקות מקומיות תחזיר את המצב לקדמותו, פנו לבית המשפט וביקשו לחייב את הרשות להמשיך לדווח לבית המשפט על היקף הוצאותיה להפקות גם בשלוש השנים הבאות.
"אם תוסר חובת הדיווח שהטיל בית המשפט הנכבד על המשיבים בכל הנוגע לעמידת המשיבה 3 [רשות השידור] בהוראות החוק, תחדל זו מעשות כן, והעותרות תמצאנה עצמן נאלצות לעתור פעם נוספת בפני בית משפט נכבד זה בבקשה לחייב את המשיבה 3 לקיים את החוק", כתבו רזניק וסרטל.
בשבוע שעבר פסקו השופטים אשר גרוניס, ניל הנדל ועוזי פוגלמן כי העתירה מוצתה, לנוכח הודעת רשות השידור על עמידתה במחויבויותיה בשנתיים האחרונות. עם זאת, ולאור בקשת ארגוני היוצרים, הורה בג"ץ לרשות להעביר לידי הארגונים, אחת לשנה, דיווח על החוזים שנחתמו לצורך הפקות מקומיות בשנה הקודמת ופירוט התשלומים שבוצעו ביחס לאותם חוזים בשנתיים שקדמו לה. כמו-כן חייב בג"ץ את הרשות בהוצאות משפט בסך 15 אלף שקל.

בג"ץ 9607/11
תאריך:  11/03/2014   |   עודכן:  11/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
עיתונאי "מקור ראשון" מאשים את אנשי הארץ בשירות האינטרסים של בעל המניות ליאוניד נבזלין    העורך הראשי אלוף בן: אין לי מושג מה האינטרסים שלו
יפעת גדות
ניתוח מוח הוא בדרך-כלל תהליך מסובך למדי, אלא אם מדובר בצרעה טפילית המגלה עניין רב במוחו של תיקן
איתמר לוין
לנגוצקי היה בעל הזיכיון המקורי במאגר הגז "תמר" והפסיד את חלקו לאחר ששטיינמץ הפסיק את המימון    ביהמ"ש: לא נמצאה כל עילה לביטול פסק הבורר או לתיקונו
עופר וולפסון
מכירות החברה הסתכמו ב-7.16 מיליארד שקל    בניכוי השפעות המס רשמה רווח נקי של 447 מיליון שקל - עלייה של 18%    מבטח שמיר רשמה רווח של 112 מיליון שקל ברוטו המיוחסות לתוצאות תנובה לבדה
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון טוענת בבג"ץ, כי הימנעותה של הפרקליטות מחתימה על הסדר היא חסרת סבירות בצורה קיצונית ופוגעת בשלטון החוק, במערכת הפוליטית ובנורמות השלטוניות
רשימות נוספות
קול קצת חלש יותר  /  אורן פרסיקו
"ההנהלה איבדה כל רסן"  /  אורן פרסיקו
נא לא להפריע  /  אורן פרסיקו
כשל ניהולי מתמשך  /  רפי מן
שחור ולבן  /  אורן פרסיקו
חורים בידיים  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il