X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החמאס מפעיל מערכת תעמולה שקרית ומשומנת המסיתה את העולם הערבי והמוסלמי נגד ישראל. על מערכת ההסברה הישראלית להתמודד ברצינות עם התופעה המסוכנת הזו ולהקצות את המשאבים הדרושים להזמת שקריו של ארגון החמאס
▪  ▪  ▪
מוחמד נזאל [צילום: AP]

נראה שקם שקרן מדופלם חדש במזרח התיכון ושמו מוחמד נזאל חבר הלשכה המדינית של החמאס בדמשק. במהלך הימים האחרונים הודיע לנו נזאל כמה פעמים על "מותם" של חיילי צה"ל בקרבות ברצועת עזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ואף מצא לנכון לציין שמו של קצין ישראלי בדרגת אלוף משנה שכביכול נהרג בקרבות עם מחבלי החמאס ברצועה

מדי כמה שנים מופיע בעולם הערבי שקרן מדופלם המשמש כ"שופר השלטון" ומספר להמונים הערבים כזבים ומעללי גבורה כדי לעודד אותם ולשפר את מצב רוחם. התופעה הזו קיימת בדרך כלל בתקופה של מלחמות, כך היה ב-1967 במהלך מלחמת ששת הימים כאשר השדר המצרי הידוע אחמד סעיד הודיע מקהיר כי צבא מצרים כבש את תל אביב וכמובן שאסור לשכוח לרגע את מחמד סעיד א-סחאף, שר ההסברה העירקי של סדאם חוסיין אשר במלחמת המפרץ השנייה הפך סמל לדברי הרהב העירקיים וטען שוב ושוב כי דיווחי הצבא האמריקני שקריים וכי צבא עירק עומד להביס את הפולשים.
והנה, נראה שקם שקרן מדופלם חדש במזרח התיכון ושמו מוחמד נזאל חבר הלשכה המדינית של החמאס בדמשק. במהלך הימים האחרונים הודיע לנו נזאל כמה פעמים על "מותם" של חיילי צה"ל בקרבות ברצועת עזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ואף מצא לנכון לציין שמו של קצין ישראלי בדרגת אלוף משנה שכביכול נהרג בקרבות עם מחבלי החמאס ברצועה. כמובן שמדובר בשקרים גמורים ללא שום אחיזה במציאות.
גם ערוץ הטלוויזיה "אל-אקצה" של ארגון החמאס לא טמן ידו בצלחת והפיץ ידיעות כזב שצוטטו על-ידי רשת "אל-ג'זירה" על חטיפת חיילים ישראלים על-ידי החמאס במהלך הפעולה בעזה ועל פגיעות כביכול בטנקים ובנגמ"שים של צה"ל.
מדובר במערכת דיסאינפורמציה שנועדה לעודד את רוחם של מחבלי החמאס ותושבי רצועת עזה וליצור את הרושם כי הוא, החמאס, עומד בכבוד במערכה וכי הוא גם בדרכו לניצחון.
"דוד פלשתיני" ו"גוליית ישראלי"
שקריו של החמאס התנפצו במהירות מול סלע האמת וגם העיתונאים הערבים והזרים המכסים את מבצע "עופרת יצוקה" מתייחסים בזהירות רבה להודעות החמאס ולא ממהרים לצטט את הודעות דובריו.
מערכת התעמולה של החמאס מנסה גם בימים אלה לבנות את מיתוס הגבורה של רצועת עזה בפני התוקפנות הישראלית. הדגש בקמפיין הזה, שאליו נרתם ערוץ אל-ג'זירה, הוא להדגיש את עמידתה האיתנה(צומוד-בערבית) של "עזה הגיבורה" מול מכונת המלחמה הישראלית. הניסיון הוא ליצור תדמית של "דוד פלשתיני" מול "גוליית ישראלי". כמה מאמרים שהתפרסמו בעיתונות הערבית משווים את המצב ברצועה למצור על ביירות במלחמת לבנון הראשונה שנמשך 82 ימים עד יציאת כוחות אש"ף לתוניסיה או ל"טבח" במחנה הפליטים ג'נין במהלך אינתיפאדת אל-אקצה.
חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס הצליח לגייס את בכירי חכמי הדת הסונים בראשות השיח' יוסף קרצ'אווי הנחשב לפוסק ההלכה הבכיר ביותר בעולם המוסלמי למאבק נגד ישראל. משלחת חכמי דת בראשות של קרצ'אווי יצאה למדינות ערב כדי לשכנע את המנהיגים לסייע לארגון החמאס בעזה.
החמאס גם הצליח לגייס את עזרתה של תנועת "האחים המוסלמים" שהוא חלק בלתי נפרד ממנה והיא השתלטה על הרחוב בעולם הערבי והוציאה אל הרחובות המוני מוסלמים משולהבים בהפגנות תמיכה בחמאס והשמצת מדינת ישראל. ההפגנות האלה נועדו לאותת לשליטים הערבים כי משטריהם בסכנה וכי אם הם חפצים להצילם, עליהם להפעיל במהירות לחץ על ישראל להפסיק את הפעולה הצבאית בעזה. ההסתה של החמאס הצליחה במיוחד בטורקיה שם קראו המפגינים המוסלמים בהפגנת ענק באיסטנבול לממשלה הטורקית לנתק את הקשרים עם ישראל ולשלוח צבא טורקי לרצועת עזה כדי שיסייע לחמאס.
החמאס - מכונת שנאה ותעמולה
מערכת התעמולה החמאסית מדגישה את הרפיסות (תחאד'ל - בערבית) של המשטרים הערבים מול פעולותיה של ישראל ברצועה. שליחיו של החמאס מאשימים את העולם הערבי הרשמי כי לא הצליח להסיר את המצור מעל רצועת עזה וכי נכשל בניסיונותיו לעצור את המבצע הצבאי הישראלי ברצועה. הביקורת היא על המחלוקת העמוקה בעולם הערבי על שלא הצליח להגיע להסכמה על כינוס ועידת פסגה ערבית ועל הכישלון באו"ם שלא הוביל להחלטה של מועצת הביטחון נגד ישראל.
יש לצפות שככל שיתרחב מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה, תגביר מכונת התעמולה של החמאס את פעילותה. אסור לזלזל במכונה הזו שמגבירה את השנאה לישראל בעולם הערבי והמוסלמי, מעוותת את תדמיתה המוסרית ומעוררת רגשות אנטישמיים. מערכת ההסברה הישראלית צריכה להילחם בתופעה המסוכנת הזו ולהסביר כי ישראל היא הקורבן של טרור החמאס וכי החמאס מנסה להפוך אותה לנאשם. צוות ההסברה הלאומי שהוקם בעקבות דוח וינוגרד לאחר מלחמת לבנון השנייה, חייב להתייחס ברצינות להסברה מול מדינות ערב ולא רק מול מדינות המערב ולהקצות לה את המשאבים הדרושים. מדובר באוקיאנוס אנושי של יותר ממיליארד מוסלמים בעולם החשופים למערכת תעמולה ארסית ושקרית של ארגון החמאס. לצערי נראה לי שישראל איננה מתמודדת באופן נכון ומספיק עם מערכת התעמולה החמאסית מול העולם הערבי והמוסלמי והיא עלולה לשלם על כך ביוקר.

תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  08/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת השקרים וההסתה של החמאס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הצלחה למסע ההסברה של ציפי ל"ת
ליבני כשרת החוץ  |  8/01/09 22:37
2
שנוי בחשיבה
שלומיצקין  |  8/01/09 22:41
3
השקר הגדול הוא של "מנהיגנו"
דן הרפז  |  9/01/09 06:43
 
- כאורך התגובה עומק מופרעותה.
שמעון אמסלם  |  9/01/09 10:50
4
הכיבוש המושחת של הסמול על כל ה
קורן נאוה,טבריה  |  9/01/09 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
חוסר ההבנה לגבי היעדים אליהם מגיעים המשלוחים, והנאיביות המלווה את הפעילות הזו - היא החלמאות בהתגשמותה
ד"ר ארנון קרני
טרשת נפוצה אינה מחלה גנטית באופן מובהק, היא איננה נחשבת למחלה קטלנית והיא אינה מחייבת שימוש בכיסא גלגלים
נעה נצר
להישאר בריאים בחורף ולחסוך כסף
הרב ישראל רוזן
שיקולי המלחמה הפטריוטיים נחשבים כמקדמי בחירות, וזה בסדר, לטעמי
רפאל בוכניק
התמונות המייצרות בתודעה הבינ"ל דימוי עויין ודמוני של ישראל - נשארות ללא מענה ראוי מצד ההסברה הישראלית חסרת המעוף    צה"ל לא פונה לאמצעי הפשוט והיעיל ביותר שיש ברשותו: רדיו בשפה הערבית לשידור לאוכלוסיה האזרחית הנמצאת בעזה
רשימות נוספות
הנהגת חמאס בדמשק דוחה היוזמה המצרית  /  איציק וולף
נורה ונהרג מחבל שניסה להצית תחנת דלק  /  עידן יוסף
מותה של מדינת היהודים  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
הרתעה? איזו הרתעה?  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
על האמת היצוקה  /  אלי אסף
לא יופחת עונשו של מסיע המחבל  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il