X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרכז תמורה משתמש בשיח המשפטי הקיים בכדי למצב מחדש את מעמדן של קבוצות מוחלשות המרכז מתמקד במניעת אפליה כמו גם באלימות נגד נשים וילדים
▪  ▪  ▪
הפגנת האתיופים בפתח תקווה [צילום: שרון קביליו]

מרכז תמורה, המרכז המשפטי למניעת אפליה, שם לו למטרה מאבק משפטי עבור אותן אוכלוסיות מוחלשות ומושתקות בחברה הישראלית, כמו מזרחים, ערבים, אתיופים ונשים, שמופלות באופן מנגנוני ושיטתי על-רקע מרכיבי זהות מכוננים כמו מגדר, מיניות, אתניות ולאום.
מרכז תמורה הוקם מתוך ההבנה כי למשפט תפקיד מרכזי בעיצוב גבולותיה הכלכליים, פוליטיים, תרבותיים של חברה וכן בכינון שינויים ותמורות בה.
לא רק קידום זכויות
מרכז תמורה אינו עוד מרכז משפטי לקידום זכויות.המרכז פועל מתוך תפיסה משפטית - אידיאולוגית המבקשת לשנות את מערך ההתייחסות של בתי המשפט ומערכת המשפט לפגיעה בזכויותיהם של חברי קבוצות מוחלשות כמו מזרחיות/ים, ובכך לתת מענה למצוקותיהם הייחודיות.המרכז שם את הדגש על חשיבותה של הזהות וההשתייכות הקבוצתית, כמו זאת המזרחית ופלשתינית, הן זאת של הלקוחה הפרטנית והן זאת של עורכת - הדין המייצגת אותה.
המרכז מציע תפיסות ייצוג מתקדמות ומבוססות בעולם של תיאוריות גזע ביקורתיות (Critical Race Theories), תיאוריות קומוניטריסטיות (Communitarian Theories), ומתודולוגיות פמיניסטיות ביקורתיות.
חווית חיים של מוחלשות חברתית
המרכז שואף להדגיש את חשיבותה של הטיית אוזן ופתיחת הלב תוך מודעות לחוויותיהם, לניסיונם ולקשייהם של אנשים שחייהם מתנהלים תוך התמודדות עם מציאות מתמשכת של הפליה וניצולם במסגרת יחסי כוח.
בתוך כך, המרכז משתמש במשפט ככלי עיקרי לשם מיצוב מחדש של אוכלוסיות מוחלשות והוצאתן ממקומן בשוליים של השיח המשפטי חברתי - כלכלי כיום.
שימוש בשיח הקיים להגדרתו מחדש
המרכז עושה שימוש חדשני בכלים "הרגילים" שהמשפט מציע, בעיקר דיני הנזיקין, לשם אתגור רחב יותר של גבולות השיח החברתי, משפטי וכלכלי של החברה הישראלית.
המרכז שואף לפתח מודלים אלטרנטיביים וחדשניים לטיפול בבעיית האפלייה בישראל שמקורם בתפיסות משפט ביקורתיות רחבות יותר הרואות חשיבות בחשיפתם של מנגנוני דיכוי רחבים יותר כמו על בסיס מגדר, אתניות ולאום.
במסגרת זאת המרכז מתמקד בפעילויות במישורים הבאים:
א. בתי המשפט: תיקון ושינוי חברתי - כלכלי תוך פנייה לערכאות המשפטיות בתחומי משפט שונים, כדוגמת דיני הנזיקין, קניין, דיור, דיור ציבורי וחינוך.
ב. המחוקק/ת: תיקון, שינוי, ייזום, לובי וליווי של חקיקה בתחומי משפט שונים שיש בהן כדי תיקון מוחלשות הכלכלית - חברתית ומשפטית של קבוצות מופלות.
ג. מחקר ופרסום: המרכז מכיר בחשיבות המכרעת שיש לפרסום,כתיבה,מחקר והפצה של הידע שייצבר במהלך העבודה.
מרכז תמורה שואף להיות מרכז אליו תוכלנה לפנות קהילות מיעוט שאינן זוכות להכרה ו/או שוויון מהותי בישראל, כמו מזרחיות/ים שסובלות/ים שנים ארוכות מהדרה, גזענות והפלייה על - ידי החברה "הישראלית".
נגד אלימות, נגד אפליה
בתוך כך, שני הפרויקטים העיקריים בהם מתמקדת תמורה לקדם הינם: ייצוג של נשים וילדים בתיקי אלימות וייצוג של מזרחים (וכן אתיופים ופלשתינים אזרחי ישראל) בתיקי אפלייה שונים כמו בקבלת שירותים, כמו בכניסה למועדונים קבלה לעבודה, לבתי - ספר ועוד.
תמורה מתווה שני אופי פעולה ואסטרטגיה ברורים כדי לקדם את שני הנושאים המרכזיים הללו: האחד באמצעות ייצוג משפטי בערכאות המשפטיות והשני באמצעות קידום חקיקה בעניין של ייצוג הולם ולחימה בתופעות של אפלייה.

תאריך:  11/01/2009   |   עודכן:  11/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להשתמש במשפט הקיים בכדי לשנות אותו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד ארגון פמינסטי לדריסת גברים
ירון זכאי  |  12/01/09 11:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
ישראל חייבת לנצל את הישגי המבצע על-מנת לחתור לגיבוש הסדר הפסקת אש ממושכת שבו תהיינה מעורבות מצרים והרשות הפלשתינית    אם אין בידי שרת החוץ לתרום כדי להגיע להסדר זה, מן הראוי לפחות שלא תפריע    כמו במלחמת לבנון השנייה, תפקודה של השרה לבני בעתות משבר מתגלה כבעייתי ביותר
תא"ל במיל. אמציה (פצי) חן
רק אם נשתחרר מכבלי החשיבה הצרה ניתן יהיה לזהות את המקור לרעה הפוקדת אותנו מזה שנים, שביטויה בפערי האיום מאז סיומה של מלחמת העצמאות, שצומצמו כמעט לאפס עד סוף 1982, ומשם עולים בהתמדה בשצף ובקצב מעורר חלחלה
עו"ד חיים קליר
התקפות הטילים והמלחמה בעזה מעוררות בוודאי חרדה קיומית, אך גם חרדה מפני פגיעה כלכלית    תרומתנו הצנועה לירידת מפלס החרדה מובאת באוסף תשובות לשאלות רווחות שאספנו מחקיקת הכנסת והרשויות ומפסיקת בתי המשפט הישראלים    התשובות מראות שהנפגעים לא לגמרי לבד, אם כי הפיצויים המוענקים הם חלקיים וביד קפוצה
אברהם גל
אהוד ברק! אמץ כמה דוגמאות של גדולי המנהיגים בעולם ובישראל, גבש תוכנית מרחיקת ראות ורבת תנופה לשיקום העם הפלשתיני ותן להם – לראשונה בתולדותינו – צ'אנס אמיתי    רק כך תוכל לזנק לראש הפירמידה הפוליטית בישראל ולהיחרת בספר ההיסטוריה כמי שזקנתו לא ביישה את נעוריו
ירון זכאי
העיתונות הישראלית אינה צריכה להיגרר לסיקור סבלם של תושבי עזה "המסכנים" שבחרו בחמאס    "עיתוזנות" כזו המנגנת על נימי הסיפור האנושי כביכול, מקשה על נבחרינו חלשי האופי לעמוד בפרץ ולקבור את החמאס לנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il