X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסתמן כי במסגרת המתווה תתאפשר פתיחה של השוק ליבוא מאסיבי של מוצרי מזון ע"י אימוץ הנוהל הקיים באיחוד האירופי היוזמה צפויה לעבור סופית עד תחילת אוגוסט, מה שלא הפריע למשרד ראש הממשלה להוציא את ההודעה ערב הפסח
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

רפורמה חדשה בתחום היבוא המקביל תובא בקרוב לאישור הממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה בעוד כמה שבועות רפורמה בתחום יבוא המזון שגיבשה ועדת לוקר לבחינת היבוא המקביל.
נציין, כי ההודעה של משרד ראש הממשלה מגיעה אומנם ערב לפני הפסח, אך ההמלצות הסופיות יוגשו רק בשבועות הקרובים. לאחר הגשת ההמלצות יגובש תזכיר חוק שצפוי להימשך עוד כשלושה שבועות ולאחר מכן זה יעבור לאישור הכנסת וייארך עוד מספר חודשים. היוזמה צפויה לעבור סופית עד תחילת אוגוסט, מה שלא הפריע למשרד ראש הממשלה להוציא את ההודעה ערב הפסח.
במסגרת הרפורמה, תאמץ ישראל את הנוהל הקיים באיחוד האירופי ליבוא מזון אשר יאפשר פתיחה של המשק ליבוא מאסיבי של מוצרי מזון תוך הגדלת מגוון המוצרים, במטרה להגדיל את התחרותיות ולהוריד את המחירים לצרכן.
עם זאת, יש לציין כי על-מנת שהצרכן יוכל ליהנות מהפחתת מחירי מזון, הצעד הנוכחי אינו מספיק ודרושים צעדים נוספים של הממונה להגבלים עסקיים, משרד הכלכלה, האוצר, וכן יהיה צורך לטפל בריכוזיות של הרשתות הקמעונאיות.
בעקבות סיכום בין ישראל לאיחוד האירופי, תאמץ ישראל את השיטה האירופאית ליבוא מזון, לפיה יבוא מוצרים שאינם רגישים יתקיים ללא הגבלה, והם ייכנסו למדינות האיחוד "במסלול ירוק" ובלבד שהם עומדים בסטנדרטים שנקבעו מראש על-ידי האיחוד האירופי - Post Marketing Regulation.
בדומה לאיחוד האירופי, היבואנים בישראל יתחייבו לעמוד בסטנדרטים באמצעות הצהרת יבואן. המהלך יקל על היבואנים לייבא מזון רגיל, ומנגד ילווה בהחרפת הענישה על-פי חוק כלפי יבואנים שלא יעמדו בסטנדרטים ובאכיפה ופיקוח מוגברים.
כאמור, הרפורמה תחול על מוצרי מזון שאינם רגישים דוגמת דגני בוקר, ביסקוויטים, קרקרים, חטיפים, פסטות, אורז, קטניות ולא תחול על מזון שמוגדר רגיש (מזון מן החי, מזון לתינוקות ומזון שיש לגביו חשש מסיבות שונות - לגבי מוצגים אלה תיוותר דרישה לאישור פרטני). עוד סוכם כי רשימת המזונות הרגישים תעודכן מעת לעת על-פי הצורך.
על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היקף היבוא של מוצרי מזון לא רגישים מהווה חצי מסך יבוא מוצרי מזון לישראל. היבוא הכולל נאמד ב-4.3 מיליארד דולר.
המתווה המסתמן גובש במסגרת הצוות לבחינת נושא היבוא המקביל שבראשו עומד מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, וחברים בו מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו ומנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג.
על-רקע המגבלות הקיימות כיום על יבוא מזון, בחן הצוות דרכים שיקלו על הליכי יבוא מזונות לישראל ולהוביל לכניסתם לישראל של מזונות מיובאים רבים נוספים, חלקם חדשים וחלקם כאלו שכבר נמכרים בארץ תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים ורגולציה מתאימה בתחום הבריאות. עד כה משרד הבריאות דרש אישור פרטני לכל מוצר מזון מיובא. התהליך כלל דרישה להגשת טפסים רבים (תיק מוצר) וכרוך בהליך ביורוקרטי נפרד לכל פריט מזון וכן בדיקות מדגמיות של המזון המיובא.
במסגרת עבודת הצוות, התקיים בשבוע שעבר ביקור עבודה בנציבות האיחוד האירופי בבריסל וברשויות המזון המדינתיות בדנמרק ובבריטניה בהשתתפות פרופ' גמזו. בדיונים, סוכם כי ישראל תהיה חשופה למערכת ה-Recall של האיחוד ותקבל מידע "מודיעיני" באופן שוטף ומיידי על מוצרים פגומים שצריכים לרדת מהמדף. (RASFF Rapid Alert System for Food and Feed). כמו-כן, הציע האיחוד האירופי להעמיד לרשותה של ישראל יועצים שיגיעו לישראל ויסייעו למשרד הבריאות להטמיע את הרפורמה.

תאריך:  13/04/2014   |   עודכן:  13/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו יביא לאישור רפורמה ביבוא מזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה: רון אסט הוציא את הכספים במרמה מ-16 איש, כאשר באמצעות מסמכים כוזבים והדמיות מפוברקות "מכר" להם נכסים במסגרת פרויקט-כביכול של פינוי-בינוי
עידן יוסף
חודש אחרי האור הירוק מבית המשפט העליון אימץ שר הביטחון את ההחלטה, אך הגביל את מספר הדיירים    מרצ: העיתוי נפיץ, יורקים בפני הציבור
יצחק דנון
ההסתדרות והוועד הארצי של עובדי הבינלאומי פנו לבית הדין לעבודה לביטול החלטת ההנהלה על קיזוז 25% מהבונוס השנתי לפקידי הבנק כצעד ענישתי על מימוש זכות השביתה
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר הפעלה גרעונית של בית החולים והורה לכל הצדדים לנהל מו"מ מואץ לשם השגת תוכנית הבראה ארוכת טווח
יפעת גדות
אורי ליבר נכנס לתפקיד המנכ"ל    כיהן בתפקידים בכירים במוסדות חינוך ואקדמיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il