X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מודל 2014 המחודש של קיה ספורטאז' ממשיך להציע סטטוס חברתי משודרג בתוספת של תא נוסעים שימושי ומנוע חדש. אבל, התחרות בפלח צפופה וקשה מתמיד
▪  ▪  ▪
קיה ספורטאז' [צילום: יח"צ]

היסטוריה של תעשיית הרכב קיימים לא מעט דגמים, שתרומתם לשדרוג התדמית של המותג שלהם ולחוסנו השיווקי, גדולה פי כמה מתרומתם הישירה למכירות או לרווחים. בפולקסווגן, למשל, זו הייתה החיפושית הראשונה שפתחה בפני החברה את השוק האמריקני הענק. בקרייזלר זה היה (ועודנו) הג'יפ גרנד-צ'ירוקי ובסובארו זו האימפרזה טורבו, שהוסיפה זוהר ספורטיבי ונחשק למותג יפני דהוי.
אצל קיה, לפחות בישראל, יוצר השינוי הוא הספורטאז' החדש. עד להופעתו לפני כארבע שנים סבלה קיה בישראל מדימוי של האחות החורגת במשפחת יונדאי: הייתה לה תדמית של אמינות, שימושיות ותמורה לכסף אך ללא כל הילה של סטטוס. מכירות החברה בישראל שיקפו היטב את המצב ונתקלו בתקרת זכוכית ברורה, שעברה בסביבות ה-120-130 שקל - תחום הרכישות הטיפוסי של ציי הרכב.
הספורטאז' החדש בעל העיצוב המלוטש והאבזור הנדיב, חולל את השינוי והוסיף לקיה "סטטוס". למרות טווח מחירים של כ-160 אלף שקל ויותר, הפך הרכב הזה לאחד הנמכרים בפלח הנחשק של רכבי הפנאי, וב-2012 הצליח אפילו לעקוף את המכירות של אחיו, יונדאי IX35. השנה זכה הרכב לקבל את שדרוג אמצע החיים שלו ונחת בישראל עם מבחר דגמים מורחב, שכולל לראשונה גם דגם בסיס חדש עם מחיר פתיחה של כ-150 אלף שקל.
קיה נזהרה שלא לבצע שינויים נרחבים בעיצובו של להיט המכירות שלה והתוצאה היא מתיחת פנים חיצונית עדינה, שאפילו בעלי ספורטאז' מהדור היוצא עלולים להחמיץ.
הפגושים שונים מעט ומשובצים בפנסי דרך חדשים, הגריל עבר כמה שינויים קלים והזנב עודן במקצת. הדגם הפשוט מוותר על כמה מעיטורי הכרום ומסתפק בחישוקים פשוטים למראה במקום החישוקים הנוצצים והמרהיבים של הגרסאות המאובזרות. אבל גם בגרסה הבסיסית, הספורטאז' הוא עדיין כלי גבוה ורחב עם עיצוב נקי ונאה ופרופורציות אלגנטיות שממשיך לשדר לצופים בכביש את הסטטוס "מעמד בינוני מסודר".
תא הנוסעים נותר אחד מנקודות החוזק של הרכב. הוא מרווח עם סף כניסה נוח, שפע של מרחב שימושי לכתפיים, לראש ולרגליים מלפנים ומאחור תחושה אוורירית ותא מטען, שבולע כל מטען משפחתי סביר, החל בקניות של סוף שבוע ועד אופני הרים וערכת מנגל (סליחה, ברביקיו) משודרגת.
הגרסאות המאובזרות והיקרות יותר שלו במודל 2014, כוללות עמדת פיקוד משודרגת עם מסך מגע מקורי ועוד מספר פריטים מרחיבי דעת. הדגם הבסיסי מציע אבזור בסיסי, שכנראה הופשט לטובת הורדת המחיר: מערכת מולטימדיה מהתקנה מקומית, ריפוד בד פשוט, מושב נוסע ללא אפשרות כוונון לגובה וכדומה. למרות המרחב המצוין מאחור, המושב האמצעי-אחורי נוקשה ולא ידידותי לגב ומתאים בעיקר להתקנת מושב תינוק או להושבת ילדים שמחים בחלקם.
איכות הייצור והגימור טובה, כמקובל כיום בקבוצת יונדאי, ולמרות הצבעים הדהויים בתא חומרי הדיפון מרגישים איכותיים. גם בידוד הרעשים עבר שיפור מוחשי בדגם 2014.
באירופה מוצע כיום הספורטאז' המחודש עם אופציית בנזין אחת בלבד - בנפח 1.6 ליטר, עם 133 כ"ס - ועם שלל אופציות דיזל מתוחכמות. עבור השוק הישראלי מגיע הרכב עם מנוע 2 ליטר בנזין, שהוא כמעט הכרחי בפלח הזה. מדובר במנוע מהדור החדש של קבוצת יונדאי, שמייצר הספק מכובד של 166 כ"ס.
זה אומנם רק שיפור קל בהספק לעומת המנוע היוצא אבל בפועל מדובר בקפיצת מדרגה הנדסית. על הכביש המנוע חלק יותר, שקט וגמיש ושומר על נימוסים והליכות גם בעומסי תנועה - למשל בעת האצה בעליה תלולה - שבהן המנוע היוצא היה זועק זעקות שבר.
הרכב מצויד בתיבה אוטומטית מקובלת בת 6 מהירויות, שבהחלט מהווה שינוי מרענן לעומת כמה מהתיבות הרציפות (CVT) וכפולת המצמדים, שהפכו לטרנד טורדני בפלח הזה. התיבה תוכנתה מחדש כדי להתאים למנוע וביחד מפגין הצמד זוגיות למופת: התיבה מגיבה בזריזות לפקודות המנוע (והנהג), מורידה מיידית הילוכים בהאצות ושומרת על המנוע בסל"ד רגוע וחרישי בעת שיוט במהירויות גבוהות. הביצועים סבירים אם כי אינם חריגים מהמקובל ואינם זריזים כמו אלה של המאזדה CX5, למשל.
צריכת הדלק המוצהרת נעה בסביבות ה-12 קילומטרים לליטר בממוצע ובפועל אפשר להשיג כ-10 ק"מ לליטר מבלי לשמור על רגל קלה מדי.
מהנדסי קיה לא פסחו גם על המתלים ועל הכביש הכלי המחודש מרגיש נוח ומלוטש מקודמו. המתלים מנטרלים ביעילות מפגעי כביש, לא מתרסקים על רמפות הרעדה ובסך הכול מספקים תחושה בוגרת ונוחה למדי. ההגה עדיין קל מאוד אבל מדויק מבעבר והתנהגות הכביש בטוחה, צפויה ונטולת ריגושים - ממש כמו הלקוחות הטיפוסיים של הפלח.
כמקובל בפלח הזה, יכולת השטח של הספורטאז' היא תיאורטית למדי. הרכב יכול לצלוח שבילי עפר מחורצים, לטפס על שבילי קק"ל יבשים ומהודקים וכמובן לדלג על מדרכות בקלות. אבל בינינו, את כל זה יכולה לעשות (וכנראה עושה בפועל) גם משפחתית-הליסינג. מעברי בוץ, חול וכדומה לא נמצאים בסדר העדיפויות שלו.
במונחים של שוק הרכב הישראלי מוכה המיסוי, תג מחיר של 150 אלף שקלים לרכב פנאי-שטח בגודל מדיום נחשב סביר בהחלט. במחיר הזה מציע הספורטאז' הבסיסי תמורה מכובדת ועדיין שומר על יתרון שיווקי של כ-15 אלף שקל מול מאזדה CX-5, שהיא מלכת המכירות בפלח. התחרות העיקרית תהיה כמובן מול יונדאי, שגם היא חתכה את מחיר גרסת הבסיס המקבילה של ה-IX35.
כך או כך, מדובר במחיר שגבוה רק בכ-10,000 שקל מהמחיר של משפחתיות מאובזרות ולפיכך הוא מספק לאלפי לקוחות פוטנציאליים בישראל כרטיס כניסה נגיש לפלח רכבי הפנאי המשודרגים. בקרוב אצלכם?

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  18/04/2014   |   עודכן:  18/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחרות רצינית בין קיה, יונדאי וטויוטה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא כזאת תחרות
רפי.אלבז  |  22/04/14 18:37
2
מסכים איתך רפי
madros  |  23/04/14 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זינוק נרשם אשתקד בבקשות ובאישורים לבנייה בשיטה החדשה    המובילות: ר"ג, בני ברק וקרית אתא    עיריית ת"א לא מסרה נתונים, ופועלת לאט - מעריכים שאישרה אשתקד רק 20 פרויקטים    משך הטיפול קוצר מ-12 ל-7 חודשים
עופר וולפסון
כובשי בנייני הממשלה במזרח אוקראינה אומרים כי יתפנו רק אם הממשלה הזמנית בקייב תודיע על התפטרותה
עופר וולפסון
ביום הצבא הלאומי האירני, אמר רוחנאי כי כי מדינתו "אינה תרה אחרי מלחמה", אך הזהיר כי אירן תמחץ את מי שיעז לתקוף אותה
יצחק דנון
ועד הפעולה להצלת חוף בת ים טוען בעתירה כי הוועדה המקומית לתכנון ובניה מסרבת לעצור את בניית בית המלון המנוגדת לתוכנית המתאר המקומית ותוך פלישה לשטחים ציבוריים סמוכים
יצחק דנון
טוען כי חיובו בארנונה בגין שטחי האש ברחבי המדינה בארנונה יהווה פגיעה מממשית ואנושה במשרד ויגרום לנזק מצטבר למשרד בסכומי עתק בלתי נתפשים של כמיליארדי שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il