X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפצצה במשקל שתי טונות הוטלה על שדה-התעופה בנובמבר 1944 פצצה דומה נמצאה בשנת 2001 יותר מ-133 פצצות שלא התפוצצו מאותה המתקפה נמצאו עד כה בעיר
▪  ▪  ▪
טונות חומר נפץ [צילום: לע"מ]

עשרות אלפים תושבים וחיילים אמריקניים יפונו יפונו מהעיר ויצנצה באיטליה ב-25 באפריל - יום שחרור איטליה מהנאצים - כדי לאפשר סילוק פצצה של שתי טונות חומר-נפץ, שהטילו הבריטים על העיר במלחמת העולם השנייה.
בעיר ויצנצה נמצאו עד כה 133 פצצות, שלא התפוצצו במהלך מלחמת העולם, ורובן הוטלו במתקפה על שדה-התעופה של העיר באמצע נובמבר 1944. יותר ממאה מפציצים השתתפו בתקיפה, שהוטלו בה כשישה-עשר אלפי פצצות ללא הפסקה יומם וליילה. המתקפה האווירית כוונה נגד ארבעה שדות-תעופה באיטליה, ובוצעה על-ידי חיל האוויר האמריקני וחיל האוויר הבריטי. רק הבריטים הטילו פצצות ענק, שנועדו להרוס גגות של בניינים גדולים, כדי שיוכלו לפגוע בהם בפצצות תבערה.
עבודה קשה
בשנת 2001 נמצאה בבית-הקברות של ויצנצה פצצה במשקל שתי טונות, שגם היא הוטלה בנובמבר 1944. סילוקה הצריך פינוי של יותר משבעים אלפי איש, כשני-שלישים מאוכלוסיית העיר.
הפצצה הענקית נמצאה במגרש הסמוך לבסיס האמריקני דל דין, שהיה במלחמה שדה-תעופה צבאי בשליטה גרמנית. הפצצה התגלתה באוקטובר, ומוגנה כדי למנוע נזק אפשרי לסביבתה, עד שתסולק בסוף החודש. המשטרה המקומית מאבטחת את מקום הימצאה בסיוע יחידה איטלקית לסילוק פצצות.
מתנדבים אמריקניים, שהתמחו בסילוק פצצות בעירק ובאפגניסטן, הציעו את שירותיהם למשטרת איטליה. מתברר, שזו עבודה קשה ומסובכת, כיוון שבפצצה הענקית יש שלושה מרעומים. מתכננים להציף את הפצצה במים חמים בלחץ גבוה, כדי להמיס את חומר-הנפץ לפני שיוציאו אותה ממקומה. המבצע, שנקרא, "הגברת הזקנה", יעלה כשני מיליון דולר, ויחייב פינוי של יותר משלושים אלפי תושבים מהשכונות הנמצאות כשני מילין ליד הפצצה.
גם בסיס דל דין, המשכן את כוחות החטיבה המוצנחת 173 האמריקנית, יפונה, וייוותרו בו רק צוותי חרום. מרבית החיילים האמריקניים יישלחו ליום חופשה, שבו מתוכננים להם פעילות וטיולים, כדי להרחיקם מהבסיס.

תאריך:  22/04/2014   |   עודכן:  22/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפונים מהעיר עקב פצצה ממלחה"ע השנייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ציינה כי פירוק הרשות הפלשתינית בידי ההנהגה הפלשתינית יגרור אחריו השלכות חמורות    "ארצות הברית השקיעה מיליוני דולרים במאמץ הזה ולצעד של הרשות יהיו השלכות קשות על היחסים בינינו, כולל על הסיוע שלנו"
איציק וולף
צבא קוריאה הדרומית מדווח על עלייה בהיקף הפעילויות באתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית    החשש: פיונגיאנג תבצע בקרוב ניסוי גרעיני רביעי במספר
איתמר לוין
השופט רון סוקול קורא למחוקק לקבוע בצורה ברורה איזה תשלום יוגדר כדיבידנד וייהנה משיעור מס מופחת    מעיר גם על העדר הגדרת "עובד" בפקודת מס הכנסה
איתמר לוין
השופטים סולברג, נאור ושהם ממליצים שעידכון במחשבי רשות הרישוי יחליף את ההליך הביורוקרטי המסורבל של הפקדת רשיון נהיגה שנפסל
עידן יוסף
הכרטיסים החכמים נמכרו בחצי לעולים לירושלים    בכרטיס היו טעונות מראש שתי נסיעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il