X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיומו של מבצע "עופרת יצוקה" הוא הזמן הראוי ביותר לבחון ולנצל את מעצבי דעת הקהל ואת כושרם. יש לגייסם מיד בגיוס חירום בצו מיוחד של המדינה ולהציבם בחזית מערכת ההסברה בעולם
▪  ▪  ▪

בשנים האחרונות מעוצבים חיינו הציבוריים הפוליטיים על-ידי מציאות וירטואלית המיוצרת במוחם המניפולטיבי הסוגד לממון ולאגו, של מעצבי דעת קהל. כינוי אינטליגנטי כביכול לחבורה עם מוסר מוגבל ומצפון סלקטיבי, שאין להם קושי מיוחד להתאים עצמם כמו זיקיות לסביבה פוליטית ו/או חברתית משתנה. למכור לנו מנהיגים מפלגות אידאולוגיות במרכאות כפולות אג'נדות, כאילו היו משחות גילוח, ספוגיות מחזור או חטיפים.
במערכת תקשורת מהירה ומיידית, "שמשרתת" אותנו היום, יעילות התגובה ולכן הפיתוי ליצירת דיס אנפורמאציות וספינים, חדשות לבקרים, הוא כמעט בלתי נשלט. מאליו מובן, שגם התהודה היא קצרת טווח והתועלת בהתאם.
ריבוי אמצעי התקשורת, התחרות הפרועה ביניהם, השיטה הכלכלית המערבית, והנגישות העצומה לאמצעי תקשורת במערב, כולל תרבות הצריכה שלהם ואולי אף התמכרות להם, הופכים את הציבור לנתון בסוג של שטיפת מוח, המופעלת לתועלתם של גורמים אינטרסנטים בעלי עוצמה בחברה.
המצב הזה גורם לחברה לפתח גישה דו-ערכית כלפי אמצעי התקשורת מחד, ורב-ערכית מבולבלת ולא עקבית למידע ולהשלכותיו.
המציאות הוירטואלית למחצה שנוצרת סביבנו לא יכולה להתקיים לאורך זמן ככזאת ותיגרר לסוג כזה או אחר של זעזוע. סימן ברור לכך קיבלנו ביחס לתקשורת כפי שבא לביטוי לאורך מבצע עופרת יצוקה. הציבור מעדיף להתעלם מ"המידע" ומוכן לוותר בקלות על "זכותו לדעת", הצבא מנצל זאת היטב לצרכיו המיידים. לעומת זאת, התערבות יועצי התקשורת לקידום ענייניהם הפוליטיים של שולחיהם (ברק, לבני ואולמרט), תועלתה התגלתה כקצרת טווח, מוגבלת ואפילו מזיקה!... עד שעדיף היה שיישבו בצד ולא יתערבו...
"מעצבי דעת קהל" (להלן: מדק"ים) צפויים לאבד מעוצמתם גם בקרב הפוליטיקאים, לפחות בקרב אלה מהשורה הראשונה! השפעתם קצרת הטווח תלך ותקטן, בעיקר מאחר משום שהיא חרגה זמן, מכל מידה סבירה וראויה!
אין מקום למדק"ים במעגל הראשון והמיידי של יועצי הקברניט! ההתנהלות צריכה להיות כזאת, שרק לאחר שנופלת ההחלטה, המד"ק מקבל אותה כנתון ועליו לעשות כמיטב כשרונו כדי להעבירה באופן הנכון לידיעת הציבור, או למזער ככל האפשר את נזקיה אם צפויים כאלה!
במלחמות ובאירועים קיצוניים, בין יזומים ובין מוגבים, חשיבותם של המדק"ים הופכת לחיונית לצרכי הפנים, אך בעיקר לצרכי החוץ. אירועי קיצון כאלה, שקורים בהיסטוריה של עם חייב שיטופלו באופן המאורגן והמיטבי הניתן.
משרדי הפרסום ועיצוב דעת הקהל בישראל הלכו וטפחו בשנים האחרונות וגזלו נתחים משמעותיים מתקציבי המדינה בעיתות בחירות וביניהם. הקמפיינים האלה עולים בכסף רב, מקנים מעמד והשפעה, שמעניקים למדק"ים קשרים, יכולות והשפעה הרבה מעבר לתחום הישיר שבו הם פועלים.
אנו נמצאים בימים אלה בסיומו של מבצע "עופרת יצוקה". במבצע הזה החליטה ההנהגה, לראשונה מזה זמן רב, החלטה עניינית: לאפשר לצבא לנהל מלחמה נטו, מבלי להתחשב בדעות מדק"ים למיניהם. ההנהגה החליטה להעדיף הרתעה על אהדה!
התוצאות ברורות ומשמעותיות. והם יילכו וייחשפו בהמשך הימים ועימם צפויה מכה תודעתית משמעותית הן בדעת הקהל כאן ובעיקר בעולם. הנזק התודעתי שנגרם עד כה צפוי להתעצם, ונדרשת פעילות אינטנסיבית מתואמת למזערו ככל שניתן.
זו העת הראויה ביותר לבחון ולנצל את המדק"ים ואת כושרם. יש לגייסם מיד בגיוס חירום בצו מיוחד של המדינה ולהציבם בחזית מערכת ההסברה בעולם.
הם ודאי לא יאהבו את הרעיון, אבל זאת הזמנות בלתי חוזרת אולי, להפיק מהם תועלת ממשית.

הכותב הנו מנהל פרויקטים.
תאריך:  17/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אהוד אולמרט לא מצליח להשתלט על יצרו הרע    בקלות דעת ומתוך שיקול אישי הוא פטפט וסיכן את יחסי ישראל עם נשיא ארה"ב    עכשיו הוא ואנשיו מתדרכים על ניצחון צה"ל את החמאס כאילו ניצחנו מעצמה גדולה
צבי גיל
אילו ניתן היה לייצא הבל פה, ישראל הייתה מן הסתם העשירה שבאומות העולם    במדינת ישראל יכולים חוגים מסוימים לקרוא לכוחות הביטחון שמנסים לדכא פעילות אלימה כוחות נאציים    עכשיו כשאנו נתונים במערכה צבאית, מהדהדות הגדרות אחרות מפיהם של גורמים עלומים    חמור לא פחות שכל אותם חכמים שמעטרים את האולפנים וכל אותם ידעונים פרשנים לא רואים לנכון, או לא תופסים בשכלם המחודד, כמה הגדרה מסוימת או השמצה, היא מעוותת מיסודה
אריה אבנרי
מלחמת 'עופרת יצוקה' העניקה לאולמרט הזדמנות לתקן את תוצאותיה של מלחמת לבנון השנייה עמוסת המחדלים והכשלים    אך כאשר ישתתקו התותחים - יחזור אולמרט אל מקומו הטבעי מול חוקרי המשטרה    הניצחון של צה"ל לא ישמש לו מעטפת מוסרית ולא ימחק את העבירות הפליליות שלו שעליהן יאלץ לתת את הדין    הערת אזהרה (19)
שרית ילוב
מן הרגע שבו הסתמן בנימין נתניהו כמנהיג, עמדה התודעה הישראלית במתקפה פסיכולוגית בלתי פוסקת ורבת חזיתות, שתכליתה - פיתוח תיעוב אוטומטי, עוקף אינטליגנציה, כלפי האיש    עם פרוץ הקאמבק של שטיפת המוח - מובאת בזאת סקירה של טכניקות תקשורתיות להַתְעָבָת מועמד אפקטיבי להנהגה
שאול רוזנפלד
"אין לי מושג מה דעותיהם של שופטים שכיהנתי לצדם", אומרת דליה דורנר, ובאותה נשימה קובעת כי בית המשפט העליון הוא "מאוד ימני"    כנראה שמה שרואים מרחוק קשה לראות מקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il