X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל שיקמה את כוח ההרתעה שלה כתוצאה ממבצע "עופרת יצוקה" אך החמיצה את ההזדמנות להנחית מכה אנושה על החמאס ברצועה הפסקת אש חד-צדדית תאפשר לה להגיב בעוצמה על כל פעולת טרור של החמאס עכשיו צריכה ישראל להתמסר לשיפור תדמיתה בעולם ולחיזוק מעמדה המדיני שנפגע כתוצאה מהמבצע
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ישראל צריכה להיערך עכשיו הסברתית ומדינית ל "יום שאחרי". אמצעי התקשורת הערבים והזרים ימהרו לשדר מהרצועה דיווחים על הפגיעות הקשות של ישראל באזרחים הפלשתינים, וארגוני זכויות אדם צפויים לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג בדרישה לשפוט את ישראל ובכירי צה"ל על פשעי מלחמה. הקרב האמיתי על ההסברה אמור להתחיל רק עכשיו

ישראל החמיצה הזדמנות היסטורית לחסל באופן יסודי את תשתיות החמאס ברצועת עזה ולהנחית מכה אנושה על ארגון החמאס. הדרג המדיני בישראל העדיף להסתפק בהחזרת כושר ההרתעה של ישראל לידיה, להימנע מאבדות כבדות לחיילי צה"ל ולהשיג הישגים קצרי טווח בדעת הקהל הישראלית שיעזרו לו במערכת הבחירות הקרובות.
מה שישראל הייתה צריכה לעשות הוא ברור, ביום הראשון למלחמה שבו הונחתה בהפתעה מכה אווירית קשה על החמאס היא הייתה צריכה להכניס כוחות קרקעיים גדולים לרצועת עזה, לגייס במקביל את כוחות המילואים ולהשתלט על שטחי מפתח ברצועה תוך כיתור מחנות הפליטים וכיבוש זהיר של העיר עזה. בכך הייתה ממוטטת בתוך כשבוע עד עשרה ימים את שלטון החמאס.
המערכה של ישראל מול הטרור של החמאס מעזה לא הוכרעה, היא רק נדחתה למועד מאוחר יותר. בעוד כשנה נמצא מולנו את ארגון החמאס חזק יותר ומצויד בטילים ארוכי טווח שיגיעו מאירן היכולים לפגוע גם בירושלים ובתל אביב.
ברצועת עזה יתחיל עכשיו אותו תהליך שקרה בלבנון לאחר מלחמת לבנון השנייה, אירן ומדינות ערב התומכות בחמאס כמו קטר, יעבירו סיוע כספי ענק לארגון החמאס כדי לשקם את התשתיות האזרחיות שנפגעו בהפצצות חיל האוויר. מדינות המערב רוצות להעביר תרומות לתושבי עזה באמצעות הרשות הפלשתינית כדי לחזק את מעמדו של הנשיא מחמוד עבאס וצפוי מאבק קשה בין החמאס לבין תנועת הפתח על השאלה מי ישקם את עזה, אך אין ספק שכוחו של החמאס יגבר.
התוצאה הישירה של מבצע "עופרת יצוקה" היא שלצד העובדה שישראל החזירה לעצמה את כושר ההרתעה היא קיבעה את מעמדו של ארגון החמאס כשליט הבלעדי והיחיד של רצועת עזה. העובדה שהנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס העדיף, בעקבות לחץ מצרי כבד, שלא להגיע למיני ועידת הפסגה הערבית שהתקיימה בדוחא שבקטר, העניקה למנהיג החמאס חאלד משעל שהשתתף בוועידה את המעמד המוכר של השליט בעזה וגם חיזקה את דרישתו ליצור ייצוג חדש לעם הפלשתיני באמצעות אש"ף חדש הנשען על הארגונים הדתיים כמו החמאס והג'יהאד האיסלאמי ולא על הארגונים החילוניים בראשות הפתח.
ייתכן שמעמדו של החמאס כשלטון אחראי ברצועת עזה נפגע בעיני התושבים הפלשתינים אך אין לסמוך על כך. צפוי שהחמאס יתאושש במהירות וידכא בכוח כל גילויי ביקורת על תפקודו במלחמה, ברצועה אומרים כי הוא ימהר לחסל את הפעילים הבכירים של ארגון הפתח ברצועה בתירוץ כי הם מסרו לישראל בזמן המלחמה מידע חשוב שסייע לה לפגוע בארגון החמאס ואנשיו.
בסופו של דבר נראה שישראל תצליח ליצור משוואה חדשה ברצועת עזה, הודעה על הפסקת אש חד-צדדית מצידה תאפשר לה להגיב בעוצמה על כל ירי מצידו של החמאס לעבר ישובים בישראל. ההצלחה ליצירת ההרתעה החדשה מצידה של ישראל תלויה רק בה. אסור יהיה לה לגלות איפוק על ירי רקטות או כל גילוי אחר של פעילות טרור משטח הרצועה, היא תצטרך להגיב מייד ולבנות את אפקט ההרתעה מחדש.
ברצועת עזה מעריכים כי לאחר הפסקת האש מצידה של ישראל ונסיגת כוחות צה"ל ממנה, ארגון החמאס לא יעיז לשגר טילים לעבר ישראל ויקדיש את החודשים הקרובים לשיקום הרצועה ושיקום כוחו הצבאי שנפגע במלחמה. ייתכן שכדי לשמר את עיקרון "ההתנגדות" (מוקאוומה-בערבית) ולהראות שהוא לא הפסיק את המאבק המזוין בישראל הוא יחדש את פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל באמצעות חוליות ממזרח ירושלים והגדה המערבית. ישראל חייבת לקחת בחשבון את האפשרות הזאת.
הפסקת האש החד-צדדית של ישראל תוציא החוצה מחוריהם את ראשי ארגון חמאס ברצועה שהסתתרו במהלך התקיפות בעזה. לישראל יהיו מעתה מטרות חדשות שבהן היא יכולה לפגוע במידה שהחמאס יפר את הפסקת האש החד-צדדית.
הפסקת אש חד-צדדית שעליה תכריז ישראל תהווה ציות להחלטת מועצת הביטחון 1860 ותחזיר לישראל מעט מהתמיכה הבינלאומית שהפסידה בעקבות המלחמה. ישראל צריכה להיערך עכשיו הסברתית ומדינית ל "יום שאחרי". אמצעי התקשורת הערבים והזרים ימהרו לשדר מהרצועה דיווחים על הפגיעות הקשות של ישראל באזרחים הפלשתינים, וארגוני זכויות אדם צפויים לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג בדרישה לשפוט את ישראל ובכירי צה"ל על פשעי מלחמה. הקרב האמיתי על ההסברה אמור להתחיל רק עכשיו. הפסקת לחימה וההפצצות תאפשר לצוותי הטלוויזיה להגיע לכל פינה ברצועה ולתאר את ההרס הרב שנגרם והפגיעות בנפש, לישראל צפויים ימים קשים בדעת הקהל העולמית.
בסופו של דבר השיגה ישראל כתוצאה ממבצע "עופרת יצוקה" שני הסכמים שספק אם יש להם ערך רב; האחד הוא מזכר הבנות עם ארצות הברית על מלחמה בהברחות נשק דרך הים, והשני הסכם עם מצרים על פעולות בצד המצרי של רפיח למניעת הברחות נשק לתוך הרצועה. למצרים לא היה שום אינטרס במשך שנים רבות להילחם בתופעת ההברחות לרצועה וספק אם יהיה לה אינטרס כזה עכשיו. היא תמיד ניסתה לנצל את תופעת ההברחות כדי לשכנע את ישראל שצריך לפתוח מחדש את הסעיפים הביטחוניים של הסכם השלום בין שתי המדינות כדי שיתאפשר לה לפרוס כוחות צבא נוספים בגבול של מצרים עם רצועת עזה. היא עדיין רוצה בכך מאוד, לכן ספק רב אם תילחם ברצינות בתופעת ההברחות, סביר יותר להניח כי תנסה במשך כמה חודשים ליצור את הרושם שהיא אכן עושה זאת ואחר כך תשוב לסורה.
ונושא אחר לא פחות חשוב הוא שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. ישראל מסיימת את מבצע "עופרת יצוקה" מבלי שהצליחה לקדם את שחרורו. היא החמיצה הזדמנות ללכוד מאות או אלפי שבויים של החמאס במהלך המבצע שהיו מאפשרים לה ללחוץ על החמאס לזרז את עסקת החילופין. עדיין לא ברורה מגמת פניו של ארגון החמאס בנושא זה, ייתכן שיגביר שוב את מאמציו לחטוף חיילים או אזרחים ישראלים נוספים כדי למחוק בכך את חרפת חולשת לוחמיו במבצע "עופרת יצוקה".

פורסם במקור
תאריך:  18/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסקת אש חד-צדדית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שמע...לא הייתה שום ברירה......
אחמד זיבי אורגינל  |  18/01/09 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי היינריך
רצועת עזה מונה כיום לפי ה"סקר הפלשתיני" האחרון כ-1.4 מיליון נפש - 3,860 נפש לקמ"ר. אך ראו זה הפלא - בני ברק צפופה פי 5 ויותר מעזה - כ-20,000 אנשים לקמ"ר. אילו כל תושבי בני ברק היו גרים בבתים בני קומה אחת הייתה בני ברק גרועה מעזה
ד"ר עאמר חוסיין
עדיף שהאוכלוסיה תהיה מוכנה לקראת המחלות ותיערך למניעה וריפוי    בעת המחלה יש לנוח, לשתות שתייה חמה מרובה, וליטול כדורים להורדת החום והפגת הכאבים
ג'ק ווקלנד
"ישראל חיה במצב מחזורי של יום המרמיטה. כל יום מתחיל מחדש, מנותק מהיום שקדם לו, ועדיין חוזר על עצמו באופן משונה"
עו"ד יוסי דר
המחדל ההסברתי החמור והגדול ביותר של מדינת ישראל נעוץ בעובדה שעד היום לא הוקמה אצלנו תחנת טלוויזיה באנגלית שמשדרת אל כל העולם, ותחנה בערבית שמשדרת אל השכנים הקרובים והרחוקים שלנו
בעז העצני
בבחינה שטחית של סדר האירועים ניתן להגיע למסקנה המוטעית כי המתנחלים 'בלעו' את הגירוש ולאחר 3 שנים עברו לסדר היום - האם באמת כך הם פני הדברים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il