X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מטרת המאמר הינה ליידע נשים העומדות בפני החלטה או המלצה לעבור כריתת רחם לבחון את מצבה מול הגישות החדשות והמידע העדכני המאפשר להימנע מכך
▪  ▪  ▪
לעבור כריתת רחם? [צילום: AP]

כריתת רחם הינו אירוע קשה לכל אישה לבטח אם הוא מיותר וניתן למניעה ואכן האמצעים הקיימים מאפשרים להימנע מרוב הניתוחים שנערכים בשל בעיה שפירה ולא בכדי נשים מתייעצות שוב ושוב בטרם הם נדרשות להחלטה.
מעבר לקושי הניתוחי, "פרידה" מהרחם אחד מסמלי הנשיות, הינו אירוע קשה בכל גיל, בוודאי לפני גיל המעבר (ב"גיל הפוריות"). כריתת רחם הינו הניתוח (הגדול) הגניקולוגי השכיח ביותר, ברור לכל העוסקים בנושא שכריתות מבוצעות לעיתים תכופות מדי ולעיתים קרובות ללא צורך אמיתי או מבלי שננקטו כל הפעולות המאפשרות להימנע מכך.
לדוגמה, שיעור כריתות הרחם בארה"ב הינו גבוה בהרבה מהשיעור באירופה, וברור שהפער איננו "גיאוגרפי", אלא קשור באינדיקציות רפואיות וצידוק שונה לניתוח הניתן בארה"ב בהשוואה לעמיתים באירופה.
גם שיטת התגמול הנדיבה והישירה של הרופאים על כל ניתוח שבוצע, ומוכנות של הנשים לעבור את הניתוח ו"להיפטר מהבעיה" מסייעים לשיעור הגבוה של כריתות רחם. בדיוק בשל כך הנושא הגיע לפני שני עשורים לדיון מיוחד בקונגרס האמריקני.
בדומה, הוכח שכאשר הודיעו לרופאים בקנדה שהרחם יבדק וישקל לאחר כריתתו כדי לאמת שאכן היה גדול ולאשר את ההוריה לניתוח, ירד שיעור הניתוחים באופן חד.
בארץ מתבצעים אומנם פחות ניתוחים מאשר בארה"ב, אך גם כאן מתבצעים ניתוחים רבים מדי שניתן להגדירם כ"מיותרים" או לפחות ככאלה שניתן היה להציע להם ניתוח תחליפי. יאמר כבר כאן, ההבדלים נובעים מוריאציה לגיטימית בהבנה של הספרות הרפואית, במידת ניסיונו והיכרותו של הרופא עם החלופות לכריתת רחם ובהבנות שמושגות בין הרופא המייעץ והמטופלות, כל אחת על-פי צרכיה ומידתה, סבלנותה להימנע מניתוח שעשוי לפתור את בעייתה מייד ולהתנסות בחלופות השונות עד שמושגת זאת הפותרת את בעייתה.
ככלל רוב ההוריות לכריתת רחם הינם יחסיות ולא אבסולוטיות, כלומר במקרה שרופא אחד יציע ניתוח רדיקאלי, עשוי האחר לבטל ולפסול ולהציע מעקב בלבד או טיפול שמרני ואף תרופתי. עצם העובדה שרוב הניתוחים נערכים כדי להקל על סימפטומים וסימנים, קרי להקל על תלונותיה של האישה, מעידים שההחלטה גם תלויה במידה רבה במטופלת ובמידת סבלנותה לנסות את החלופות.

האינדיקציות ההיסטוריות לכריתת רחם

System.String[]

התופעות הנגרמות ע"י שרירנים

System.String[]

טיפול באמצעים חדשים

System.String[]

לסיכום

System.String[]

מה הם שרירנים

System.String[]

תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כריתת רחם - האמנם ניתוח הכרחי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מצוין של ציון בן רפאל ל"ת
דליה1  |  19/02/09 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
החלטת בג"צ המבטלת את פסילת המפלגות הערביות אך במיוחד את בל"ד - היא החלטת כל אזרחיה ולא הכרה במדינה, כיהודית וציונית. רק שופט אחד מתוך 9 בעל כיפה סרוגה, היה בעד פסילת בל"ד - וזה אומר דרשני. נמאס להיות "אור לגויים" - נהיה קודם אור ליהודים
אביתר בן-צדף
מסוממת השלום, התופסת עדיין את כס שרת החינוך, פסקה, שיש להתאים את הזמר העברי לפמיניזם המשתולל שלה    יולי תמיר אינה שורפת שירים, אלא גודעת אותם    האם זה חלק ממלחמותיה ארוכות השנים בעד האג'נדה שלה?    האג'נדה שלה, דרך אגב, כוללת גם הגנה על המנהג הנורא של מילת בנות
ד"ר רון דבי
ממה היא נגרמת ומה הם תסמיניה?    האם נפוצה יותר בקרב גברים העובדים עבודת-כפיים או שמא בקרב נשים?    ומהו הטיפול לתסמונת?
אביתר בן-צדף
אז מה היה לנו?    הרבה רעש וצפצופים    כעת המצב חמור יותר מאשר לפני המבצע    מדינת ישראל החליטה לחדש חידוש בתולדות המלחמות - להילחם באויב תוך הפקרת זירת ההסברה    חודשו ההברחות מסיני במנהרות לתוך רצועת עזה    מאמר אחרון... להפסיק לרגע את הצהלות - רק בסדרה
מוטי קידר
"החלטתו של חאלד משעל להגביר את שיגור הרקטות לעבר ישראל אינה החלטה רעה אלא תיאולוגיה גרועה, נתז שוטה של פולחן המוות השיעי". מכתב פתוח מיהודי ניו-יורקי לידיד מוסלמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il