X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמת תיאטרון קהילתי טיפולי לנוער שדרות
▪  ▪  ▪
מתמודדים עם הפחדים. ילדי שדרות [צילום: חמוטל בן שיטרית]

קצת לפני שהרגיעה נגמרת, קצת לפני שעוד קסאמים נופלים ומשבשים את שלוותם של האזרחים בחזית, נפתחות שתי קבוצות תיאטרון קהילתי טיפולי ביוזמתו של 'מרכז תקשורת שדרות'. מטרתו של הפרויקט לסייע לבני הנוער להשתקם מבחינה נפשית ולהציג הסברה נכונה וכואבת על השגרה הכל כך לא שגרתית בארץ ובעולם.
מרכז תקשורת שדרות החל לאחרונה בפרויקט של הקמת תיאטרון קהילתי. לצורך כך נבחרו שני בתי ספר תיכוניים: מקיף דתי אמי"ת ואולפנת אמי"ת. מתוך בתי הספר נבחרו שתי קבוצות בנות 15 תלמידות שייצרו הסברה על המציאות בשדרות מתוך חומרים שיעלו בסדנאות. הסדנאות יונחו ע"י הפסיכולוגית דבי גרוס, מנהלת מרכז סיוע לנשים דתיות, ועל-ידי עו"ס קלינית במרכז הסיוע, נחמה מונק.
התהליך הטיפולי מתועד לכל אורכו במצלמת וידאו, וזאת בכדי להשתמש בחומרים לצורך הסברה שכן המציאות בשדרות אינה נתפשת. מציאות של ירי במשך שנים רבות אינו פוסק במדינה מערבית במאה ה-21.
יצאתי לשטח כמרכזת הפרויקט על-מנת לשוחח עם מנכ"ל מרכז תקשורת, נועם בדין, והפסיכולוגית דבי גרוס, והצטרפו אלינו גם נחמה מונק ותלמידות התיכון בכדי לחוש מקרוב את הכאב.
מפגש הפתיחה בשתי הקבוצות היה טעון ביותר מבחינה נפשית. הצגת סרטונים של 15 שניות של 'צבע אדום' ע"י מנכ"ל החברה, נועם בדין, בפני התלמידות בנות שדרות גרם לתגובה קשה. אחת התלמידות אף זיהתה את אחד התצלומים מהנפילה בביתה. ההתבוננות במצב ב"צעד אחד אחורה", הוביל אותן להבנה עד כמה המציאות בהן הן חיות קשה ועד כמה הן לא מודעות לשגרה הלא שגרתית הזו. "אני לא מצליחה ללמוד לבגרויות", אמרה אחת התלמידות, והשנייה הוסיפה: "אנשים לא מצליחים להבין שעבורי משך זמן מקלחת היא כדקה. כי כשהמים זורמים לא שומעים את הצבע האדום אז צריך לעשות הכל מהר. חשוב לי לומר שכל נפילה של קסאם יוצרת פחד גדול יותר, ולא פחד שנעלם או שמתרגלים אליו", סיכמה מעיין בת ה-16 את התחושות.
מר בדין הדגיש בדבריו: "עלינו להבין שלכל אחד בשדרות יש סיפור אישי מרגש. המטרה היא לשתף את כולם. תיאטרון היא דרך מצוינת להעביר מסר זה". עוד הוסיף ואמר כי "עבורי הנשק היא המצלמה. אני יודע שככל שיש יותר מודעות בעולם, אנחנו מצילים חיים ונותנים תקווה לאזור".
במפגש הטיפולי אמרה עו"ס קלינית נחמה מונק: "יש לתלמידות מקום להתבטא ולהביע את התסכול וההתמודדות, ונקווה שזה ישפיע על המציאות כולה בצפייה בתיאטרון". הפסיכולוגית דבי גרוס שוחחה עם התלמידות לאחר הצפייה ושמעה מהן מה הן מרגישות. דבי רואה חשיבות רבה לתיאטרון הטיפולי: "לתיאטרון יש שתי מטרות עיקריות: לפרוק את התסכול ולתת כלים להתמודדות, וכן להסביר בארץ ובעולם מה אזרחים עוברים בחזית".
כמנהלת הפרויקט סיכמתי את המפגשים מתוך מבט אישי, כתושבת שדרות שחיה את השגרה הבלתי נסבלת למעלה משמונה שנים. אני רואה חשיבות רבה בתיאטרון קהילתי מסוג זה. בחודשיים הקרובים יתקיימו מפגשים טיפוליים שמטרתם הפגת מתחים וכלים להתמודד וכן חומרים שמתוכם נבנה את ההצגה. לקראת חודש מאי אנו מתכננים לצאת לסיבוב הופעות בארץ ובעולם. אני בטוחה שהסדנאות הטיפוליות ייתנו כלים לתלמידות להתמודד עם הקושי וההצגה תיצור מודעות רבה יותר לשגרה ולתקווה לשינוי המציאות.

תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
תוך כדי הלחימה בעזה הוציא חמאס להורג 16 פלשתינים ופצע בירי ובאלימות עשרות נוספים בטענה ששיתפו פעולה עם ישראל    אחד הנרצחים היה בעבר תחקירן של ארגון בצלם, ששימש במקביל כסוכן שב"כ והיה מקרוב לגורמי טרור    בשנת 2000 נעצר תחקירן אחר של בצלם שהיה פעיל בחזית העממית
פרופ' ציון בן-רפאל
מטרת המאמר הינה ליידע נשים העומדות בפני החלטה או המלצה לעבור כריתת רחם לבחון את מצבה מול הגישות החדשות והמידע העדכני המאפשר להימנע מכך
עו"ד אברהם פכטר
החלטת בג"צ המבטלת את פסילת המפלגות הערביות אך במיוחד את בל"ד - היא החלטת כל אזרחיה ולא הכרה במדינה, כיהודית וציונית. רק שופט אחד מתוך 9 בעל כיפה סרוגה, היה בעד פסילת בל"ד - וזה אומר דרשני. נמאס להיות "אור לגויים" - נהיה קודם אור ליהודים
אביתר בן-צדף
מסוממת השלום, התופסת עדיין את כס שרת החינוך, פסקה, שיש להתאים את הזמר העברי לפמיניזם המשתולל שלה    יולי תמיר אינה שורפת שירים, אלא גודעת אותם    האם זה חלק ממלחמותיה ארוכות השנים בעד האג'נדה שלה?    האג'נדה שלה, דרך אגב, כוללת גם הגנה על המנהג הנורא של מילת בנות
ד"ר רון דבי
ממה היא נגרמת ומה הם תסמיניה?    האם נפוצה יותר בקרב גברים העובדים עבודת-כפיים או שמא בקרב נשים?    ומהו הטיפול לתסמונת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il