X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר לשעבר לנתניהו: "מחירי הדירות טסו 80% בגללך, הפעם ביקשו ממך רק לא להפריע - וגם את זה לא יכולת לעשות" "נחבור למפלגות אחרות ונחליף את השלטון. נתניהו לא הביא ביטחון, הוא החליט לא לעשות כלום"
▪  ▪  ▪
לפיד. סיפורים והפחדות [צילום: פלאש 90]

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד תקף היום (ב') את נתניהו בעקבות נאומו בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ואמירותיו נגד מע"מ 0% על דירות חדשות - ובעיקר על כך שמדובר בחוק שישרת קבלנים ומשפחות אמידות.
"הקשבתי לנאום רה"מ והתביישתי", אמר לפיד. "לפחות תעשה שיעורי בית, לפחות תדע על מה אתה מדבר. מע"מ אפס הוא חלק מתוכנית דיור רחבה שאני לא בטוח שרה"מ מודע לה בכלל. רה"מ אמר שמעמ אפס בעייתי? הוא הצביע עליו, חלק מהחוק זה פיקוח על המחירים דרך השמאי הממשלתי. הוא עובד אצלך, כבר חודשים שהוא עוסק במיפוי של כל אתרי הבנייה בארץ, בדיוק בשביל לפקח על המחירים כדי שקבלנים לא יוכלו להעלות מחירים. יש צוות במס הכנסה - תפקידו לוודא שהפיקוח נשמר.
"נתניהו אמר שהחוק יעלה 3 מיליארד שקל. אדוני רה"מ, האם ייתכן שלא קראת את התקציב? האם יכול להיות שהעברת את החוק ואז הפלת אותו בלי שבדקת אותו? אם היית טורח, היית רואה שעלותו 2 מיליארד שקל, זה מופיע בתקציב אדוני רה"מ.
"בתקופת הממשלה הקודמת, שאתה כ"כ מתגעגע אליה, מחירי הדיור זינקו ב-80%, דור שלם קרס מול המחירים ואתה לא עשית דבר. הפעם, כל מה שביקשו ממך הוא לא להפריע - ואפילו את זה לא הצלחת לעשות. במקום זה, עמדת פה וטירפדת את הסיכוי היחיד של צעירים לקבל סיוע מהמדינה לקנות דירה".
"נתניהו חושב שאנחנו ילדים בני 4"
לפיד המשיך ותקף את נתניהו: "רה"מ הציע במקום זה להגדיל מענק לחיילים משוחררים. אני מאוד בעד. עד לפני שבוע הייתי שר האוצר שלך, הגשנו תקציב ביחד. איפה הייתה התוכנית המופלאה הזאת? הסתרת אותה? חשבת עליה רק אתמול? האם יעלה על הדעת שלראש ממשלה הייתה אפשרות להיטיב עם הציבור אבל הוא לא עשה כדי לא לחלק קרדיט עם שר האוצר שלו?
"רק לפני חודש הוא אמר שהוא מתנגד נחרצות להכנסת מוצרים לפיקוח? מה קרה? הוכרזו בחירות. נתניהו יוצא מנוקדת הנחה שהבוחר הישראלי הוא ילד בן 4, ועליו עובדים ממתקים והפחדות. אז בכל מערכת בחירות, הוא מבטיח ממתקים שלא יקבלו בסוף, ומפחיד את הציבור.
"אדוני רה"מ, אנחנו לא ילדים בני 4. מגיע לנו שיתייחסו אלינו בכבוד. בשבוע שעבר ארזתי חפצים ונפרדתי מהאוצר. הכל נכנס ל-2 ארגזים - 'בוצע' ו'תקוע אצל רה"מ'. הארגז של 'בוצע' גדוש ומלא: ממשלה של 18 שרים, ביטול המוסד שר ללא תיק, העלאת אחוז החסימה, חוק השוויון בנטל, רפורמת שמייים פתוחות, תרופות חינם, הגדלת קצבאות לניצולי שואה, ביטחון תזונתי, סיוע לעסקים קטנים, קיצור תשלומי המדינה לספקים, רפורמת הבגרויות, ביטוח אגרת טלוזייה,חוק המזון, ששינסקי 2 - וזה נמשך ונמשך.
"הארגז הראשון משמח, השני מתסכל ומתאתגר. אילולא נתניהו גרר אותנו לבחירות הכי מיותרות, כבר יכולנו להתניע לא מעט מהלכים. מה שחיכה לי כשהגעתי לאוצר הוא בור תקציבי בגלל חוסר ניהול, ניהלו כלכלת בחירות וקיוו שיבוא מישהו שאפשר יהיה להפיל עליו את הכל. הפילו עלינו את האחריות".
לפיד הבטיח כי ימשיך ברפורמות אחרי הבחירות: "זו עכשיו התוכנית, זה מה שנבצע אחר הבחירות. בארזז השני מונח ספר התקציב, הכי חברתי שיש. אין בו העלאת מיסים, הוא מגדיל שירותים חברתיים, רפורמה בחינוך, בריאות ציבורית יעילה יותר.
"אם זה נשמע כמו סיסמאות, הוא מוכן לבדוק אותי. הכל בספר התקציב. בארגז גם מונחת תוכנית הדיור שלנו. כבר בסוף השבוע האחרון התחילו המחירים לעלות, וזה מתסכל. מע"מ אפס רק היה חלק בתוכנית, ולא החלק הגדול. התחלות בנייה למגדלי שכירות, תוכנית מטרה, וזה סוף-סוף התחיל לעבוד והאטנו את העלייה במחירי הדירות, לראשונה מאז 2007. ועכשיו להתחיל מחדש כי לראש הממשלה לא אכפת.
"היינו בדרך לחתימה על שכר מינימום במגזר הציבורי. בארגז גם מונחת התוכנית של האוצר להוזלת יוקר המחיה ולהפחתת עמלות הבנקים. בארגז הזה מונחות הרפורמות שכל חברי מרכז הליכוד וכל הקומבינטורים עשו הכל כדי לטרפד. הרפורמה בקק"ל, הרפורמה ברפואה הפרטית, הרפורמה בחברות הממשלתיות - זו הייתה התוכנית.
"באנו לעבוד, וזה הפריע להם. הם רוצים שלא יפריעו להם בשחיתות השלטונית. לא הבינו למה אנחנו לא משחקים את המשחק כמו כולם".
"נחליף את השלטון"
לפיד אמר כי בכוונתו להרכיב את הממשלה הבאה: "אלה בחירות שמכבידות על המשק אבל זה לא יעזור להם. מה שיש בארגז השני יהפוך לתוכנית מיד שנרכיז את הממשלה הבאה. בעוד 4 חודשים אנחנו נחבור למפלגות אחרות כדי להחליף שלטון בישראל. הכל מוכן".
לפיד דיבר גם על הנושא המדיני-ביטחוני ותקף את נתניהו: "יש שאלה אחת שרה"מ מסרב לענות עליה כי הוא לא מסוגל: מה התוכנית שלו? לאן אנחנו הולכים מכאן? אין אופק מדיני שמישהו יכול להבין ואין את האומץ כי תמיד חושבים מה יגידו במרכז הליכוד.
"במבחן התוצאה נתניהו לא הביא ביטחון. אנשים פוחדים ללכת ברחוב בירושלים, נקלענו בקיץ למערכה הארוכה ביותר ב-20 שנה האחרונות. לא החל שום מהלך לפירוז עזה. תפקידה על ההנהגה הוא להחליט לאן הולכים מכאן, מה המטרה. המציאות משתנה לרעתנו. ישבתי עכשיו שנתיים בקבינט המדיני-ביטחוני ואי-אפשר לספר לי סיפורים; רה"מ החליט לא לעשות כלום".
לפיד הטיח בנתניהו כי חוסר עשייה הפך לברירת המחדל שלו: "מדינת ישראל לא יכולה להכיל 4 מיליון פלשתינים ולהישאר ציונית ויהודית. עלינו להיפרד מהם כי הם נהיים מסוכנים יותר, רבים יותר ודתיים יותר. ישבתי שנתיים בקבינט, ראש הממשלה החליט לא לעשוות כלום. הוא מבין שאם לא נלך למהלך מדיני, הוא מסכן את עתידה של ישראל אבל הוא מפחד מקולות שיברחו לבית היהודי.
"מה הלאה נתניהו? לאן הולכים מכאן? נתניהו לא יעשה דבר, זו ברירת המחדל שלו. צריך ללכת למהלך אזורי עם הליגה הערבית כדי להיפרד מהפלשתינים. אם לא נעשה את זה, הביטחון והכלכלה שלנו ייפגעו והרעיון הציוני כולו עומד בסכנה".

תאריך:  08/12/2014   |   עודכן:  08/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: נתניהו מתייחס אלינו כמו לילדים בני 4
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד צודק
טל235  |  8/12/14 17:14
2
להזכירך, טרם הגעת לתעודת בגרות ל"ת
אתה עדיין ילד  |  8/12/14 17:17
3
נתניהו טועה. אתם כבר בני חמש! ל"ת
בכתה א תלמד חשבון  |  8/12/14 19:28
4
לפיד!לא הגעת עדין לרמת ילד בן4 ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  8/12/14 22:55
5
בעיני לפיד גיבור לאומי
מ.ל  |  9/12/14 00:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עמוס גלבוע
אין לי צל של ספק שהתקשורת שלנו, ברובה הגדול, תהפוך את היום ללילה ואת הלילה ליום במאמץ אדיר להשפיע על תוצאות הבחירות בהתאם למאווייה
אהרון שחר
רוצים שינוי? אין שום בעיה. זה מה שצריך לעשות כדי לפתור את הבעיות החברתיות, למגר את השחיתות ולהגיע לשלום ולביטחון
מרק בריל
ללכת לבחירות מיותרות, כשאופציית ליכוד ליברמן בנט וחרדים כן על הפרק, זו כבר טעות פטלית, וזלזול וניצול של משאבי הציבור
הלל קורן
ראש הממשלה בנאום בחירות: "במקום מע"מ 0% על דירות אני מתחייב להביא חוק מע"מ אפס על מוצרי מזון והכפלת הפיקדון לחיילים משוחררים. זה צדק חברתי"    "נכפיל את הפיקדון לחיילים משוחררים לטובת עסקים ודיור לסכום של 60 אלף שקל. זה יסייע לצעירים הללו להתחיל את חייהם ולרכוש דירה וללמוד - זה צדק חברתי"
דרור אידר
התקשורת משדרת תחושה של דז'ה-וו לבחירות 99': גם אז כוונו כל התותחים רק כלפי בנימין נתניהו    מצליח + שלושה מתנגדים; אברמוביץ' מחנך מה לחשוב; וברנע משמיץ ללא היסוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il