X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הגינו את הקמת מכון המדע אלן לחקר התאים על-מנת שישמש כזרז לתחום, וישלב טכנולוגיות וגישות בקנה מידה גדול", אמר פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט לדבריו, "המטרה היא לספק משאב מידע ומחקר יוצא דופן לקהילה המדעית כולה"
▪  ▪  ▪
פול אלן. תורם לתחום הבריאות [צילום: AP]

פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft) וכיום נדבן ומיליארדר, יתרום 100 מיליון דולר להקמת מרכז מחקר שיתמקד בחקר הפעולה הפנימית של תאים אנושיים. המטרה הסופית של הקמת מרכז המחקר היא להעמיק את ההבנה במחלות של בני אדם, ולהבין כיצד ניתן לטפל בהן טוב יותר ואף למנוע אותן.
"תאים הם היחידות הבסיסיות של חיים", אמר אלן. "לכל מחלה שאנחנו יודעים עליה יש השפעה על סוגים מסוימים של תאים". לדבריו, "הגינו את הקמת מכון המדע אלן לחקר התאים על-מנת שישמש כזרז לתחום, וישלב טכנולוגיות וגישות בקנה מידה גדול. המטרה היא לספק משאב מידע ומחקר יוצא דופן לקהילה המדעית כולה".
המכון יוקם בסיאטל. הפרויקט הראשון שיבוצע בו הוא יצירת מסד נתונים חזותי, המתאר בפירוט רב כיצד פועל כל סוג של תא, עד הרמה המולקולארית שלו. זאת, על-מנת למפות את ההתנהגות הנורמלית או החריגה שלהם, ולחזות אותן. לצורך ביצוע הפרויקט יגויסו 70 מדענים.
ריק הורוביץ, המנכ"ל של המרכז החדש, ביולוג של תא, השווה את פעילות המכון לזו של פרויקט מנהטן - הפרויקט האמריקני לפיתוח הנשק הגרעיני בתקופת מלחמת העולם השנייה. "אנשים חקרו תחומים בודדים", אמר הורוביץ, "אבל איש לא ניסה לשלב ביניהם. זהו פרויקט ענק".
הגישה הרב-תחומית לפיה יפעל המכון "תפגיש ביולוגים, מומחי מיקרוסקופיה, מדעני נתונים וחוקרים מקבוצה מגוונת של תחומים - וכולם יעבדו תחת קורת גג אחת. חלק חיוני באסטרטגיה של המכון יהיה שילוב של נתונים, מודלים וכלים - שכולם יהיו זמינים לציבור ברשת", נמסר.
אלן, בן 61, הקים את מיקרוסופט יחד עם ביל גייטס ב-1975. ב-1983 הוא התפטר מהענקית מרדמונד לאחר שאובחנה בגופו מחלה - ממנה הבריא. בבעלותו 12 קבוצות ספורט מקצועיות וגם כמה יאכטות, בהן היאכטה החמישית ביוקרה בעולם, ששווה כ-250 מיליון דולר. הוא מדורג במקום ה-56 ברשימת עשירי העולם של פורבס (Forbes) ולו הון אישי של 15.9 מיליארד דולר.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (14.12.14)
תאריך:  14/12/2014   |   עודכן:  14/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביל גייטס  מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מייסד מיקרוסופט תורם 100 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברי הכנסת של ש"ס התכנסו ללא אלי ישי וללא דרעי והחליטו כי יישארו במפלגה    מציבים בפני ישי אולטימטום: עליך להודיע עד מחר באופן ברור על המשך דרכך
אביתר בן-צדף
הקונגרס החליט להעלות את מחיר הטבק ומוצריו בחנויות בבסיסים, ולהקטין את ההנחה, הניתנת עליהם בחנויות    כרבע מאנשי הצבא האמריקניים מעשנים - הרבה יותר מאשר בקרב האוכלוסייה האזרחית - והפנטגון מוציא כמיליארד וחצי דולר על טיפול רפואי בנזקי עישון
אביתר בן-צדף
הכריז גנרל ג'ון ניקולסון בתום תרגיל "הרומח של טרידנט" - אימוני ההקמה של הפיקוד - במתקן אימונים בגרמניה    לקחי התרגיל ינחו את המשך פעילות כוחות הקרקע של הברית
עידן יוסף
המועצה לשידורי כבלים ולווין הטילה על חברת הוט קנס בסכום חסר תקדים של 1.6 מיליון שקלים    הסיבות: כשלים מתמשכים במוקד השירות עם זמני המתנה שהגיעו לשעה תמימה    המועצה: הוט תימדד במבחן התוצאה ולא בפרסום ובתרגילי יחסי ציבור
יפעת גדות
החידה רבת השנים נפתרה כעת הודות לטכנולוגיה חדשנית להכנת דוגמאות לריצוף, שפותחה בטכניון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il