X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי ההצעה, מדובר במחירי תקרה שיהיו בתוקף לתקופת ביניים של חמש שנים יצרני חשמל פרטיים יזכו למחיר הנמוך ביותר, של פחות מ-5 דולרים ליחידת חום חוזים קיימים ובראשם הסכם הגז עם חברת החשמל לא ייפתחו
▪  ▪  ▪
יצחק תשובה. לוויתן יישאר בידיו [צילום: פלאש 90]

מחירי הגז בישראל יוגבלו בהתאם לסוג הצרכנים, כך עולה מהצעת המדינה ליזמי הגז. מדובר במחירי תקרה שיהיו בתוקף לתקופת ביניים של חמש שנים. חוזים קיימים ובראשם הסכם הגז עם חברת החשמל לא ייפתחו. מחירי התקרה נמוכים משמעותית מהמחירים הנהוגים כיום בהסכמים בין מאגר "תמר" לצרכני הגז העיקריים. בנוסף, כפי שכבר פורסם, המדינה דורשת מקבוצת דלק למכור את מלוא אחזקותיה במאגרים "תמר", "תנין" ו"כריש" ומשותפתה, חברת נובל אנרג'י האמריקנית, לדלל את אחזוקתיה בתמר ולמכור את חלקה בתנין וכריש.
חברי הצוות הבינמשרדי בהשתתפות האוצר, המועצה הלאומית לכלכלה, משרד התשתיות הלאומיות והרשות להגבלים עסקיים הציגו הערב את עקרונות הצעת המדינה ליזמי הגז קבוצת דלק של יצחק תשובה וחברת נובל אנרג'י האמריקנית. ההצעה תוצג לבכירי חברת נובל אנרג'י שאמורים להגיע לארץ בשבוע הבא. ההצעה למבנה משק הגז הטבעי אמורה להבטיח אספקת גז טבעי לצרכנים בישראל, לעודד את התחרות במשק הגז הטבעי, לייצר וודאות רגולטורית ולעודד פעילות חיפוש גז טבעי. ההצעה, המוגדרת כטיוטה, כוללת פתרונות לכל הסוגיות שעדיין פתוחות ביחסים שבין המדינה והיזמים ובהם שאלת הרישיונות הנוספים, בעיות מיסוי, וסוגיית אחסון הגז בים-תטיס. ההצעה הסופית תוגש לאישור הממשלה.
לפי ההצעה, המדינה לא תטיל פיקוח על המחירים מעבר לרמה הנוכחית, אך בתמורה לכך יסכימו היזמים להגביל את מחירי הגז למשך חמש שנים לפי סולם מחירים: יצרני חשמל פרטיים יזכו למחיר הנמוך ביותר, של פחות מ-5 דולרים, יצרני חשמל תעשייתיים (קו-גנרציה), מפעלי תעשיה ומשווקים ברשת החלוקה ישלמו מחירים שבין 5 ל -5.20 דולרים ליחידת חום. יצויין כי כיום משלמת חברת החשמל ל"תמר" מחיר של כ-5.75 דולר ליחידת חום בעוד שצרכני גז קטנים יותר משלמים בין 6 ל-7 דולר.
בעת אישור הסכם הגז עם "תמר" דרשו בחברת החשמל להכניס להסכם תנייה האוסרת על "תמר" למכור את הגז במחיר נמוך יותר מזה של חברת החשמל - אך הדרישה נפסלה על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. יצויין כי מחירי הגז יוצמדו לסל מדדים שיוסכם במו"מ בין המדינה ליזמים. מדובר בסל שאמור לשקף הן את מחיר הדלקים אלטרנטיביים (כך שירידת מחיר הנפט תביא להורדת מחיר הגז) והן את מדד מחירים לצרכן.
במרכז השינויים בבעלויות על מאגרי הגז, בהצעת המדינה כי קבוצת דלק תמכור את אחזקותיה במאגר. גם נובל תידרש למכור חלק מאחזקותיה ב"תמר" אך תמשיך להיות מפעילת המאגר - דילול זכויותיה של נובל ב"תמר" ייעשה בתוך 4 שנים. מטרת השינויים היא ליצור תחרות בענף בין חמישה שחקנים השולטים בשלושה מאגרים עיקריים: אחד ב"תמר", אחד ב"כריש" ו"תנין" ושלושה ב"לוויתן". מכירת הגז במ"לוויתן" ומ"תמר" תהיה בנפרד על-ידי כל אחד מהשותפים החל מטווח הזמן המיידי. מכסת הייצוא ממאגר תמר SW תחושב כאילו היה מאגר תמר SW חלק ממאגר תמר כולו.
בנוסף יתחייבו דלק ונובל למכור את כל האחזקות שלהן במאגרים כריש ותנין (רישיונות אלון A ו-C) תוך 12 חודשים. מכסות הייצוא של דלק ונובל במאגרים שבאלון A ואלון C יעברו למכסת הייצוא שלהן בלוויתן ויאפשרו להגדיל את כמות הגז לייצוא מהמאגר העיקרי - אך רק לאחר פיתוח וחיבור תנין וכריש לחוף. הרוכש של שני המאגרים יקבל בנוסף את רישיון החיפושים הישן אלון B ובמידה ויימצא בו גז - יוכל לייצא חלק מהגז בהתאם לכללי מדיניות הייצוא של הממשלה.

תאריך:  18/02/2015   |   עודכן:  18/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחירי תקרה נמוכים עד כ-30% מהמחירים כיום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פרידמן, שהיה מנהל הסניף הראשי של הבנק ומנכ"ל לאומי בריטניה, הורשע במתן הלוואות של עשרות מיליוני שקלים בניגוד לנהלים ונדון לשמונה שנות מאסר    נדחתה בקשתו לעיכוב העונש
איתמר לוין
טוען ללשון הרע במאמר שמתח ביקורת על כתיבת שירים על בתי קפה ורמז שהוא ודומיו מקבלים טובות הנאה תמורת השירים
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ציין כי למרות שלכאורה נראה שיש ממש בעתירת רשימת החרדיות שבקשתן לפרסום מודעות בעיתונים יום ליום ויתד נאמן סורבו, הוא דוחה אותה מטעמי סמכות    יתד נאמן הצהיר כי אינו מפרסם מודעות שאינן של יהדות התורה    יום ליום טען שאין בסמכות יו"ר ועדת הבחירות לחייב אותו לפרסם מודעות המנוגדות להלכה
עופר וולפסון
נוהל חדש של משרד הפנים מאפשר לחברות לקבל היתר למומחה זר בתוך כשישה ימי עבודה בלבד מיום הגשת הבקשה    עד כה, הבאת מומחה לתקופה קצרה דרשה המתנה של כשלושה חודשים
איציק וולף
נשיא המדינה ערך ביקור במגזר הבדואי בדרום בניסיון להרגעת הרוחות לאחר הריגת צעיר בדואי על-ידי שוטר    "״עליונות החוק מחייבת את כולם: את האזרח והשוטר כאחד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il