א. כאשר ברצוננו להתנתק מחברה פלונית, עלינו להצטייד ב"יומן הינתקות" שבו יתועדו כל הפניות לחברה שיבוצעו מצידנו: באמצעות הטלפון, בדואר רשום, בפקס, בהודעות אינטרנט ובדואר אלקטרוני.
ב. יש לתעד ביומן מתי נשלחה ההודעה, עם מי דיברנו, כמה זמן ארכה השיחה, מתי וכמה פעמים הבטיחו לנו שיחזרו אלינו - ולא חזרו..., מה הובטח, ומה קויים.
ג. בתחילת השיחה יש להצהיר כי "שיחה זו מוקלטת" (גם אם אינה מוקלטת). "שקר לבן" זה יחסוך לכם הרבה מאוד עוגמת נפש בהמשך התהליך ויקרב אתכם אל מטרתכם.
ד. לאלה בינינו הנגישים להקלטות - מומלץ ביותר להקליט ולשמור את השיחה.
ה. לאחר סיום השיחה הטלפונית עם "מעיין", או עם "לנה”, חשוב לשגר פקס הפותח במילים: "להלן סיכום שיחתנו הטלפונית...
1. ביום... בשעה... הודעתי על רצוני להתנתק מ...
2. סוכם כי ביום... תנתקו אותי מ...
3. נא לקיים את התחייבותכם כמוסכם.
ו. במקרה שבו חוזרים נציגי שירות בכירים יותר (בדרך כלל יהיו אלה גברים: ""הראל" או "אלכס”) - חשוב להתרות בהם כי אתם רואים בכך הטרדה (לא מינית). יש לחזור ולהדגיש כי ביקשתם "שירות לקוחות" והשירות המבוקש הוא: "ניתוק”, ולא "בלבול מוח”.
ז. הדגישו כי סיבת הניתוק היא: "ככה", או: "כי זה רצוני", אל תיכנסו להסברים ולהתנצלויות. אינכם חייבים דבר לאיש. כך גם לא יתווכחו איתכם.
ח. אם החצוף לא מרפה, יש להזכיר פעם נוספת כי השיחה מוקלטת וגורמת לכם עוגמת נפש אשר בגינה מגיע לכם, ואתם גם תדרשו, פיצוי כספי.
ז. מומלץ - לא להיכנס לוויכוחים אלא לשמור על טון דיבור שקט, יציב וסמכותי. לא להיגרר להצפה רגשית בשל כעסים או עלבונות, לא לחשוף חולשה, לא להישמע כמבקשים. זו זכותכם להתנתק וזו חובתם לנתק אתכם.
בשולי הדברים ייאמר, כי צריך לקרוא לפני כן את חוזה ההתקשרות, תוך שימת לב לסעיפים הקושרים אתכם בעסקות לטווח ארוך אשר לעיתים גורר קנס על ההינתקות.
הערה לסיום: אומנם בישראל "גירושים" זה עניין קשה ומסובך, אך עדיין לא מדובר בחתונה קתולית. חברות מסחריות ונותני שירותים - אינם בית הדין הרבני. וזיכרו: במדינת ישראל, מדינה ש"ההינתקות" אומנותה - החזרה למקורות והחיבור אל המקורות - אינם בשמים. ברשימה זו מדובר בהינתקות משירות אשר רק תתרום לאיכות חיינו כי לחופש נולדנו.