X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך קורה שתחקיר על טיב החומוס במסעדות מעורר כזה עניין בציבור, בשעה שאחד המחדלים הגדולים בתולדות המדינה מושתק?! מערכת הביטחון בעצם זרקה לפח מערכת וטכנולוגיה עתידניות שיכלו לתת תשובה לאיומים על תושבי עוטף עזה, צפון הארץ ובעצם כל מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
הויתור - בכייה לדורות. נאוטילוס

מזה כמה שנים חורשת את הארץ לאורכה ולרוחבה חבורת אנשים מופלאה. עם מי הם לא נפגשו? למי הם לא ניסו להסביר? את מי לא ניסו לשכנע? אולם הכל ללא הועיל! ישנם כאלה, וביניהם מפקדי חיל האויר לשעבר, אשר הסכימו איתם, אולם בציבור הרחב ובתקשורת לא נשמע קולם. ישנם אחרים כמו ח"כ וראש מפא"ת לשעבר, יצחק בן-ישראל, תומך נלהב ( גם כן לשעבר!) , שכתב ודיבר בעד אולם "המיר" את דעתו ומתנגד כיום.
איך קורה שבמדינתנו, תחקיר על טיב החומוס במסעדות או תוכנית 'האח הגדול' מעוררים כזה ענין בציבור, בשעה שאחת השערוריות ואחד המחדלים הגדולים בתולדות המדינה מושתקים?!
על מה ועל מי מדובר?
אולי הבנתם כבר. הכוונה למערכת היירוט באמצעות קרני לייזר בעצימות גבוהה המכונה "נאוטילוס" או "סקיגארד" בדגם המתקדם שלה; מערכת אשר פותחה ונוסתה בהצלחה מלאה בארה"ב בשיתוף עם מדינת ישראל במימון אמריקני ברובו.
החבורה בה מדובר ואשר מקדישה יום ולילה וללא שום אינטרס אישי (כמקובל במקומותינו!) כוללת את:
ד"ר עודד עמיחי - מומחה בעל שם עולמי בתחום מערכות הלייזר ואיש רפא"ל לשעבר בה עסק בפיתוח מערכות הלייזר.
אל"מ ב(מיל.) יוסי ארזי – מותיקי הטייסים בחיל האויר, הממשיך להדריך עד היום טייסים צעירים במסגרת קורס הטייס; מהנדס אלקטרוניקה; לשעבר ראש מחלקת מערכות בחיל האויר האחראי על רוב המערכות האלקטרוניות של החייל; עוסק מעל 30 שנה לפיתוח מערכות אלקטרוניות ונציג ויועץ בארץ בעבר של החברה האמריקנית שפיתחה את המערכת.
אל"מ ב(מיל.) עופר לביא – לשעבר ראש מחלקת תכנון במו"פ/ מפא"ת במערכת הביטחון, ובמשך שנים רבות עוסק ומלווה פיתוח מערכות בתחום הלוגיסטיקה, כספים, מיחשוב ועוד.
החבורה המופלאה הזאת נפגשת עם כל מי שמוכן להאזין, כמעט בכל יום ובכל שעה, ומספרת ומתארת את המחדל הנוראי של מערכת הביטחון שלנו! אשר הקפיאה ובעצם זרקה לפח מערכת וטכנולוגיה עתידנית שיכלו לתת תשובה לאיומים על תושבי עוטף עזה, צפון הארץ ובעצם כל מדינת ישראל מפצמר"ים, פגזים, קטיושות וטילים מכל הסוגים. מערכת שיכלה להשתלב במקום גבוה ביותר במערכות ההגנה של מדינת ישראל גם נגד האיום האירני המתקרב.
יצור מן החלל אשר היה נוחת במדינתנו, לא היה מאמין איך מדינה שלמה הנמצאת שנים תחת איומים קונבנציונליים ובלתי קונבנציונליים, ולא תאורטיים, טומנת את ראשה בחול ומתעלמת מפתרון מוכח ומנוסה שמצוי בהשגתה. הוא לא היה מבין איך אנשים חכמים ואמיצים ביניהם תושבי ערים, כפרים וקיבוצים הנפגעים ומאוימים כבר שנים, יושבים בשקט ומשלימים עם מחדל שערוריתי שכזה. מחדל שהתגברות עליו יכלה ממש לשנות ואף להציל את חייהם, חיי בניהם ונכדיהם.
כמה הסברים לתופעה המדהימה הזאת:
1. אנשי מערכת הביטחון רואים את תפקידם כעידוד תוצרת הארץ ו"שמים רגל" בכל דרך אפשרית למערכת שפותחה ויוצרה בארה"ב. הם דבקים כנגד כל הגיון ב'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים' המפותחים ברפא"ל בתהליך קבלת החלטות שערורייתי (ראה דוח מבקר המדינה), בסכומי כסף אדירים וללא תוחלת... הם אינם מוכנים לפתוח ולו סדק בחומה שיאפשר אולי להוכיח את גודל המחדל. זה ההסבר היחיד שיש להתנגדותם להבאת והצבת מערכת ה'נאוטילוס' ששוכבת ארוזה במדבריות ניו מכסיקו לעוטף עזה, ולו לניסוי "על חם" בעלות נמוכה יחסית.
2. מפקדי חיל אויר לשעבר מבינים ותומכים במערכת, אולם קולם לא נשמע ואינם מצטרפים למאבק הציבורי בגלל קשריהם העיסקיים עם מערכת הביטחון. פשוט. לא יאומן כי יסופר, שאנשים שהיו עבור כולנו סמל לאומץ ותושיה, ימכרו את עצמם תמורת נזיד עדשים ויתנו בשתיקתם יד להפקרת אזרחי המדינה כולל משפחותיהם הם.
3. מפקדים וחיילים בצה"ל בסדיר ובמילואים ורבים מאזרחי המדינה בכלל, עדיין סומכים בעיניים עצומות על מערכת הביטחון, ואינם מוכנים להעלות על דעתם שייתכן מחדל כ"כ גדול במערכת שאמורה להגן על כולנו. אנשים כאלה יוצאים מזועזעים ממצגות שהצוות עורך ברחבי הארץ, בהן הם רואים ושומעים ומשתכנעים בגודל המחדל, אולם חוזרים לביתם ומעדיפים להמשיך ו"לטמון את הראש בחול" בהצדקה שבכ"ז לא ייתכן שזה קורה אצלנו בבית. לאותם אנשים, דוח מבקר המדינה, שסיכם את הנושא בכך ש"מפא"ת ביצע בעבודת המטה תהליך סדור לבחינת חלופות" למרות ש"הביקורת לא עסקה בהיבטים הנדסיים ובחוות דעת הנדסיות לגבי החלופות השונות", שימש תרופת הרגעה וצידוק לחוסר המעש.
4. התקשורת האלקטרונית והכתובה - הקשר הסימביוטי כמעט של רוב הכתבים והעיתונאים לענייני צבא וביטחון עם המערכת, מביאה וגורמת, כנראה, לקשר של שתיקה מצידם בנושא כ"כ קריטי. רובם אינו לומד יסודית את החומר בנדון, אולי כדי שהעובדות לא יקלקלו את התאוריה וכדי שלא ייאלצו להכנס לעימות עם המערכת, אשר לשיתוף הפעולה איתה הם זקוקים בעבודתם היום יומית. ישנו מידע גם על לחצים ספציפיים אשר מנעו שידור או פרסום כתבות.
לסיכום, קשה לנו לתפוס ולעכל את העובדה שמערכת הביטחון, אשר עליה אנחנו אמורים לסמוך שתעשה הכל כדי להגן עלינו, מתנהגת בצורה שערורייתית כל כך ואינה מוכנה להודות בטעותה. במקום לבדוק את עצמה שוב, גם באמצעות מומחים מחוץ למערכת, היא ממשיכה להשקיע מיליארדי שקלים במערכות ובמיגון, שלדעת רוב המומחים לא ייתנו פיתרון ממשי, אם בכלל, להגנת העורף. כל זאת בשעה שקיים בהישג יד מענה יעיל וגם כלכלי יותר, שהוכיח עצמו בניסויים.
יותר קשה להבין ולקבל את קשר השתיקה מצד פוליטיקאים, אנשי צבא בכירים ב(מיל.), אנשי תקשורת ואזרחים מעוטף עזה, גבול הצפון ושאר חלקי המדינה, המשלימים עם המצב...

תאריך:  13/03/2009   |   עודכן:  13/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
חברי הכנסת הערביים מייצגים את הציבור שלהם אך לא בהכרח את האינטרסים של "שולחיהם", ואילו הציבור הערבי עצמו לא נותן את דעתו לקיים מערכת של "יחסי ציבור" נרחבת עם הרוב כדי לשכנעו שגם לערביי ישראל "ישראל היא ביתנו"
יוסי עבדי
אל מכת השמים שניחתה על הנכה, צרפה עצמה מכת אדם אף היא, מתעצמת לנוכח חידלון משפטי בלתי מובן    כמעט עשור חלף מאז שהכנסת חוקקה את חוק 'שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות', וטרם נאכף החוק במלואו
טובה ספרא
תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 19.3.09-13.3.09    כלכלה ושווקים: התנודתיות בשווקים, המושפעים מכל הודעה, מעידה על שבריריותם    אצלנו: צפויים שינויים בתוכניתו של נגיד בנק ישראל
ד"ר אברהם בן-עזרא
פרס עושה דברים שיכל לעשותם באלפית התקציב, או אף ללא שום תקציב ציבורי. הציפייה היא כי מצב זה יעורר את פרס לנקיטת פעולה כנה - הוא צריך רק להביט נכוחה בראי, ולומר בלי מורא ובלי משוא פנים, שהמלך הוא ערום, ושלא צריך נשיא
נסים ישעיהו
עיקר הסכנה בשבת היא ההוצאה מרשות לרשות. העולם כולו הוא רשות היחיד ליחידו של עולם, אבל במשך השבוע זה לא כל כך מורגש, שכן עסוקים בעניינים בהם לא תמיד חווים את נוכחות ה' יתברך ואפשר לטעות ולחשוב שנמצאים ברשות הרבים חלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il