תחבורה ציבורית יעילה בכל מטרופולין גדול בעולם, מתבססת, בדרך-כלל, על מערכות מסילתיות של רכבות תחתיות, רכבות קלות, רכבות מטרופוליניות וכמובן רשת משלימה של קווי אוטובוסים. כמובן שבניית מערכות אלו יקרה מאוד וקשה לביצוע.
בעיר קוריטיבה שבברזיל, נוסתה גישה חדשה לגמרי, עלי-ידי הקמת מערכת אוטובוסים המופעלת, באופן דומה מאוד למערכת מסילתי.
אלכס לנגר מסביר: המערכת נקראת B.R.T (BUS RAPID TRANZIT), מערכת זו מתבססת על נתיבים בלעדיים לאוטובוסים ותחנות סגורות (כמו תחנות רכבת) שבהן מתבצעת בדיקת הנוסעים וכרטוסם.
מערכת כזו מאפשרת לאוטובוסים תנועה מהירה, ללא הפרעות, מהרכב הפרטי, שהייה קצרה מאוד בתחנות להעלאת והורדת נוסעים (כ-20 שניות).
המערכת בקוריטיבה זכתה להצלחה מדהימה וזכתה לחיקוי, במדינות רבות. דוגמה לכך, ניתן לראות בבירת קולומביה-בוגוטה ושאר ערי השדה שלה בהודו, בלוס אנג'לס בארה"ב וכן בערים רבות באירופה.
בארץ, רק מערכת "המטרונית", בחיפה, זכתה להיות מושלמת.
המדינה נכשלה, בכל המקרים האחרים בניסיונה לקדם קווי B.R.T, בעיקר בגוש-דן. לאורך הקווים המיועדים, בעתיד, להיסלל כקווי רכבת קלה ובינתיים ישמשו למעבר מהיר של אוטובוסים.
קווים, כמו כפר-סבא – הרצליה תל אביב או קו רחובות, נס ציונה, ראשון-לציון לתל אביב לא יושמו והפקקים לאורכם גורמים לנזק גדול לציבור הנוסעים היומיומיים.
דווקא לאור העובדה שמערכת הסעת ההמונים, של רכבת קלה, בגוש-דן, אינה מתבצעת בלוח זמנים סביר, עולה חשיבות הביצוע של מערכות חלופיות פשוטות וזולות אשר הוכיחו את עצמן בכל העולם. הצורך ליישם מערכות פשוטות וזולות אלו הולך וגובר.
אלכס לנגר – לשעבר, המפקח על התעבורה ומשנה למנכ"ל.