X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוצאות הבחירות מחייבות את נתניהו לגמישות בחלוקת התיקים עם חברי הקואליציה. ברור שיישארו ממורמרים - בעיקר בליכוד, אבל זאת הפוליטיקה. יחד עם זאת, אסור לביבי להיכנע או למסור את תיקי המפתח לליברמן או לשס, פן יגרום לקרע בביתו הוא
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

אם נכונות השמועות (המוכחשות בינתיים על-ידי נתניהו) כי התיקים שהולכים לליברמן הם: חוץ, תשתיות, ביטחון פנים, משפטים, תיירות ומספר ועדות מפתח - הדבר עלול לגרום לקרע פנימי בליכוד, ואולי ליותר מכך.
נכון שעל נבחרי הליכוד, במיוחד 13 הוותיקים ואלה שהצטרפו "לאלטלנה" כשהתחילה לטפס כלפי מעלה, להתגמש ולהתפשר בשל הצורך בקואליציה עם שותפים חזקים, אך בטבע המועמדים - הרצון לקבל תיק - חזק יותר מחישובי המפלגה ומקואליציה, וכאן טמונה הסכנה למפלגה - לעומת אלה שלא יקבלו תיק בכלל. יש כאלה שדורשים תיק איכותי משפיע וכאלה לא יישארו הרבה במלאי של ביבי.
יחד עם זאת, על ביבי להישאר נאמן, ראשית למפלגתו ולאנשיו ולא לתת לליברמן להשתלט על תיקי אכיפת החוק, כמו: ביטחון פנים/משטרה + משפטים, ולא על יתר השותפים לקואליציה לתפוס פיקוד פוליטי.
צירופו של פרופ' פרידמן לממשלה, כתנאי בל-יעבור מטעם ליברמן, אינו מתקבל על הדעת.
יובהר - פרופ' פרידמן הוא בהחלט מינוי ראוי כשלעצמו לתפקיד. הרפורמות שלו - אלה שכבר הופעלו ואלו שהוא מנסה ורוצה ליישם - ראויות לבדיקה ולדיון ציבורי, ואין בהן אותו פסול, שמשפטנים, שופטים (בדימ.) ופוליטיקאים, בעיקר מהשמאל, מנסים להטיל בו ולפסול אותו. במאמרים קודמים, שהתייחסו לנושא הרפורמות של פרופ' פרידמן, אמרתי כי חלק גדול מההצעות שלו, אינן במקור שלו והועלו לדיון על-ידי משפטנים קודמים ואנשי משפט בעלי שם. הבעיה שאני זיהיתי בנושא זה הייתה המינון המוגזם שלהם, לאמור: יותר מדי רפורמות רציניות ועמוקות תוך זמן קצר ללא בדיקה מעמיקה של השלכותיהן. הגודש של הניסיונות לתקן ולשנות במהירות הביא את התגובה של ניסיון לפגוע כביכול בשלטון החוק ובמיוחד להחליש את כוחו ומעמדו של בית המשפט העליון שרבים רואים בו, במידה רבה של צדק משפטי, המעוז של הדמוקרטיה. מסירת התיק לליברמן עבור פרופ' פרידמן בתנאים אלה, שאינו בכלל ממפלגתו, "מריח" - לא טוב מצידו של ליברמן לגבי מניעיו הנסתרים.
כפי שאמרתי לעיל, יש בליכוד חברים כמו סילבן שלום, שמתנגד ולא סובל את נתניהו, כבר שנים רבות. בעבר הוא כבר תקף את נתניהו, לאחר שבבחירות זכה הליכוד רק ב-12 מנדטים, וטען שהוא מוביל את המפלגה לפירוק, שהוא לא ראוי ולא יכול להגיע לכל שכבות העם, כמו סילבן שלום.
המציאות הוכיחה את ההפך, אבל את סילבן זה לא מרגיע. עכשיו הוא מנסה בעזרת הודעות, פרסומים וכנסים של פורים להתחפש למורד במלכות ביבי, דבר העלול לפגוע קשות במפלגה, כי יהיו הרבה מאוכזבים וממורמרים. כאשר כל המאוכזבים מתאגדים יחד, הם ימשיכו את היתר כלפי מטה - בלי חשבון מפלגתי-לאומי, אלא אישי בלבד, והם מסוכנים למדי.
צריך לומר לנתניהו - אל תירה ואל תיכנע למורדים, לבוחשים ולממורמרים, אבל אל תיתן לשותפי הקואליציה מאידך לסחוט אותך ולהכניע אותך. זכור - אין להם ברירה ואין להם לאן ללכת, פרט לליכוד, ולכן, עם ניהול נכון וחזק אפשר להגיע להבנות ולהסדרים הגיוניים, מובנים ויצירתיים.
ליברמן אומנם מרגיש שהוא על הסוס עם 15 מנדטים, אבל גם לסוס משא, או לסוס מירוצים יש מגבלות ועליו להבין זאת, ואם לא - על נתניהו להסביר לו זאת.
להזכיר לביבי ולציבור - כבר בעבר, כאשר ניסו להחליף ראש ממשלה, בלי בחירות לכנסת ב-2001 נתניהו סירב להתמודד בליכוד מול שרון - בטענה שעם כנסת כזאת לא יוכל לשלוט ולנהל מדינה. התוצאה - שרון ניצח בגדול והוביל את המפלגה ואת עצמו להישגים רבים.
כלומר: ביבי הוכיח בעבר, שעל עקרונות הוא נלחם, אפילו תמורת כסא ראש ממשלה ולכן חבל יהיה אם הפעם, ייכנע בגלל הרצון לחזור לשלוט. נקווה שההיגיון הפוליטי-מדיני-חברתי יגבר על האגו האישי וחלוקת התיקים בין שותפי הקואליציה, בחישוב של ממשלה צרה אבל חזקה - שיכולה לשרת העם ולטובת העם.

נקודות למחשבה והרהורים

1. א) הסופר המוערך, עמוס עוז, חזר בראיון טלוויזיוני (של פגוש את העיתונות עם דנה וויס), על טענתו (מהמאמר בעיתון הארץ), כי המלחמה בעזה הייתה לא פרופורצינלית, לנזק שנגרם לשדרות ועוטף עזה על 8 שנות קסאמים/גראדים.
ב) הנני מפנה אותו למאמרו של פרופ' דרשוביץ, מגדולי המשפטנים בעולם המשפט, שאמר: "המלחמה בעזה הייתה פרופורציונלית מוצדקת ומוכרת לפי המשפט הבינלאומי (ראו מאמרו בוול סטריט ז'ורנל מ-2.1.09).
ג) במאמרי באתר זה, התייחסתי לדברי הסופר עמוס עוז, וביקשתי להבהיר, שאין מושג של מלחמה פרופורציונלית - לא הייתה כזאת מעולם בעבר ולא תהיה כזאת בעתיד. ואם הסופר יכול לבדוק את השפעת הקסאמים על שדרות ועוטף עזה והנזק הגופני הנפשי, הכספי, לאותם אנשים וילדים מפוחדים המרטיבים בלילות וסוחבים בהווה ובעתיד טראומות קשות, יבוא ויפרט אותן וישווה אז יהיה או סופר-מן או סופר ברברן.
2. ד"ר סרוב מנהל חדר המיון של בית חולים איכילוב ורופא הסלבס בתל אביב, נידון ל-15 חודשי מאסר בפועל + 15 חודשים ע"ת + 15 אלף שקל קנס, בגין קבלת שוחד, סידור תורים עדיפים ונתינת אישורים פיקטיביים לאסי אבוטבול. אין ספק - שמדובר בכשל מקצועי ומוסרי - אבל העונש מוגזם, לא מידתי ואין צורך להוציא עליו את כל חטאי הרופאים והרפואה השחורה.
3. הנשיא קצב מואשם מחדש באונס + מעשים מגונים. היועץ מזוז - ניהל את הפרשה, בצורה כושלת ומביכה שאינה מביאה כבוד לפרקליטות ולראשיה. התוצאה במשחק הדרבי עכשיו 1:1 ומחכים לפוטו פיניש של בית המשפט עם כל הכותרות, ההדלפות, והרכילויות - יהיה שמח!
מעניין שכל הנשים המתלוננות כנגד הנשיא הן באות "א" - מסקנה: אישה עם שם שמתחיל ב-"א" - עושה לו את זה, ומחרמנת אותו.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  15/03/2009   |   עודכן:  15/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי, עצור בטרם...
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלה ימנית קיצונית תתרסק מהר
עוץ ליגוצלי  |  15/03/09 19:53
2
זנות פוליטית
גמלאי מתעב ביבי  |  15/03/09 20:37
 
- חי בקיאו...
גימלאי אוהד שרה  |  16/03/09 07:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר יזדי
קידום אתרים - כיצד לקבל דירוג גבוה עם קישורים טבעיים?
ד"ר אברהם בן-עזרא
"שר שהוא גם חבר כנסת - תפקודו כחבר כנסת פגום וחלקי, בהיות רוב זמנו מוקדש לפעילויותיו הציבוריות כשר בממשלה"
עו"ד משה גולדבלט
יעקב נאמן אינו דניאל פרידמן, נאמן מייצג אינטרסים אישיים ועסקיים מורכבים ונזקק ליחסים טובים עם העילית המשפטית. מינויו של השר נאמן לתפקיד שר המשפטים בעייתי מבחינה אתית, אך מבטיח שקט תעשייתי לבית המשפט העליון
אביתר בן-צדף
היום מצוין יום השנה לנרצח פוליטי, שהפך לאל אחר מותו    יוליוס קיסר היה מצביא דגול, סופר ונואם מוכשר    נרצח על-ידי סכינים בגבו בידי מוטביו
גורי גרוסמן
אין לנתניהו מנוס מלנסות ולהקים ממשלת אחדות לאומית בהשתתפות שלוש או ארבע המפלגות הגדולות, שתנטרל את סחטנותן של המפלגות הסקטוריאליות
רשימות נוספות
נתניהו דוחה הדרישה לרוטציה  /  עידן יוסף
מגעים חשאיים בין קדימה לליכוד  /  עידן יוסף
"על כצל'ה להתחבר למציאות"  /  איציק וולף
על-פי דרישת הקהל   /  שאול רוזנפלד
שחמט פוליטי  /  י. הרשלר
בר-און-חברון OUT, ליברמן-שלטון IN  /  אתי אשד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il