X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שהתמונה העובדתית בה הודה פינטו מסתמכת על ראיות נוספות תוהה האם הסניגורים הנוכחיים טוענים שקודמיהם לא עיינו בהודעותיו של העד המרכזי
▪  ▪  ▪
ברכה. "דיבר אמת" [צילום: פלאש 90]
   יואב יצחק
הפרקליטות עיכבה חיקורי דין בחקירת ארביב בניסיון להימנע מהפללת ברכה

   איציק וולף
בתו של ארביב נגד החיפוי על ברכה

"אוי לה לשיטת משפט"
סניגוריו של פינטו הגיבו בבית המשפט על תשובת הפרקליטות באומרם, כי "אוי לה לשיטת משפט שתאמר כי עצם הגשת הבקשה לשופט עולה כדי הפרת הסדר". לדבריהם, שוחד בין זרים שונה משוחד בין קרובים, ולכן יש מקום שבית המשפט ייחשף למערכת היחסים המלאה בין פינטו לברכה - שלטענתם אמורה להיות שיקול לקולא בעונש.
לדעת ההגנה, כאשר מקבל המתת לא נדרש לפעולה כלשהי תמורתה - זהו שיקול להקלה בעונש. פינטו אינו כופר בכך שנתן שוחד, מדגישים סניגוריו, אך חשוב שבית המשפט יראה שברכה עצמו חשב שמדובר במתת שבאה גם על-רקע היחסים האישיים ביניהם. "מידת ההשפעה, יחסיות ההשפעה וחשיבותה בעיני מקבל המתת חשובה", טוענים רוזובסקי וקלנג.

פרשנותו של תת-ניצב אפרים ברכה ליחסיו עם הרב יאשיהו פינטו אינה חזות הכל, ואת היחסים בין השניים יש לראות על-רקע כלל הראיות בתיק. כך טוענת (יום ב', 27.4.15) פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), בהתנגדותה לבקשתו של פינטו להציג בפני בית המשפט את הודעותיו של ברכה.
סניגוריו של פינטו, עוה"ד איל רוזובסקי וצבי קלנג, ביקשו מהשופט עודד מודריק לאפשר להם להציג את הודעותיו של ברכה במסגרת הטיעונים לעונש בעניינו של פינטו (יום ג', 28.4.15), שהודה במתן שוחד לברכה. לטענתם, הודעות אלו יציירו תמונה מלאה של טיב היחסים בין השניים, שהיא רלוונטית לנסיבות ביצוע העבירה ולפיכך לגזירת העונש.
עו"ד רחלי חזן-פלדמן הודיעה בתגובה, כי המדינה מתנגדת לבקשה. לדבריה, הפרקליטות אינה חולקת על אמיתות דבריו של ברכה, ו"גם איננה חולקת על טיב יחסיהם (במועד הרלוונטי) של
הנאשם ותנ"צ ברכה. אולם דברי תנ"צ ברכה ומחשבותיו, אינם חזות הכל, ואין הם מלמדים בהכרח על התרחשות הדברים במציאות, מבחינת מניעיו של הנאשם.
"הניסוח הכולל של כתב האישום, לרבות ההתייחסות ליסוד הנפשי של הנאשם, נשען על שילוב בין ראיות והקשרים, הנלמדים מהתמונה בכללותה, ולא כולם היו ידועים לתנ"צ ברכה בזמן אמת, או כשמסר הודעותיו (חלקם אף אינם ידועים לו עד היום -
מאחר שמעולם לא עיין בחומר הראיות).
"...ברי כי הצגת הודעותיו של ברכה, חלקים מהן, או אפילו כל ההודעות, מבלי להציג את כל המפורט לעיל, תיצור תמונה חלקית ביותר, אשר משקפת אך ורק צד אחד של התמונה. זאת ועוד, לו תרצה המאשימה לפרוס את כל התמונה הדבר כרוך בהצגת כל הודעותיו של ברכה, כל הודעות הנאשם, כל פלטי השיחות ביניהם, פלטי השיחות של הנאשם או רעייתו עם מעורבים נוספים, וראיות הנוספות השופכות אור על מערכת היחסים ביניהם או על טענות דומות של הנאשם".
חזן-פדלמן אומרת עוד, כי בקשתה של ההגנה סותרת חזיתית את הסדר הטיעון, בו נקבע במפורש שהצדדים לא יגישו ראיות נוספות. היא דוחה את טענתם של רוזובסקי וקלנג, כאילו סניגוריו הקודמים של פינטו - עוה"ד אלי זהר, רועי בלכר ומשה מזור - לא קיבלו הזדמנות נאותה לעיין בחומר הראיות. לדבריה, הסניגורים עיינו בחומר ימים ארוכים, ערכו לעצמם רשימות והסכימו במפורש לתנאי הסדר הטיעון.
חזן-פלדמן תוהה, האם רוזובסקי וקלנג טוענים שהסניגורים הקודמים לא הבחינו בראיה כה מרכזית, בדמות הודעותיו של ברכה - העד העיקרי בתיק - שכן כעת הם טוענים, שמדובר בראיות שהגיעו רק לאחרונה לידיעת ההגנה. לדבריה, המדינה הייתה שמחה מאוד להציג בפני בית המשפט את מלוא הראיות בתיק, אשר דווקא יחמירו עם פינטו, אך היא נמנעת מלבקש זאת לאור תנאיו של הסדר הטיעון.
עוד מזכירה חזן-פלדמן, כי המדינה התנגדה להחלפת סניגוריו של פינטו שהיו בקיאים בפרטי החומר. מודריק אישר את ההחלפה לאחר שציין, כי גם רוזובסקי חתום על הסדר הטיעון, ולכן חזקה עליו שהוא בקיא בפרטיו. כעת - טוענת המדינה - מבקשים הסניגורים לחתור תחת הסכמות שהן פרי מו"מ ממושך. "לא ייתכן שהמבקש מחד יישען על הסדר טיעון המקנה לו הקלות רבות, ומאידך - ינסה לחתור תחת אותו הסדר ולהרחיב את הההקלות שיינתנו לו", היא אומרת.

תאריך:  27/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשנות ברכה ליחסיו עם פינטו אינה חזות הכל
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
הגיבור האמיתי של ניוז1
ישי דאוד  |  27/04/15 12:09
 
- גאה בניוז 1
טל ברק  |  27/04/15 14:50
 
- פרקליטות פושעת מסוכנת יותר ל"ת
מצדיק מזויף  |  27/04/15 15:49
2
מדינה מושחתת
שני  |  27/04/15 12:34
3
יעשו ויגידו הכל להגן על ברכה.. ל"ת
משהו מוזר...  |  27/04/15 12:42
 
- אפרים ברכה
משהו מוזר  |  27/04/15 17:43
4
יעשו ויגידו הכל להגן על ברכה.. ל"ת
משהו מוזר...  |  27/04/15 12:42
5
הפרליטות
והאמת  |  27/04/15 13:02
6
מדינה מושחתת
שני  |  27/04/15 13:15
7
מדינה מושחתת
שני  |  27/04/15 13:15
8
איזה מדינה?!
אלי יקובוביץ   |  27/04/15 13:25
9
נדרשת החלטה
אמיצה  |  27/04/15 13:35
10
כשגורילה רוצה להיות
שימפנזה,,,,  |  27/04/15 15:20
11
להקים ועדת חקירה לתפקוד המשטרה
מודאג מהסכנה  |  27/04/15 16:10
12
המלצות לתפארת
חרד  |  27/04/15 18:26
13
כרטיס
ביקור  |  27/04/15 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
סניגוריו של פינטו: מניעת הגשת ההודעות עלולה לגרום לעיוות דין בגזירת העונש    מודריק מבקש לדעת האם הפרקליטות סבורה שהגשת ההודעות תחייב לפתוח את הראיות
עידן יוסף
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סירבו להעמיד לדין את תנ"צ אפרים ברכה בעבירה של הפרת אמונים, למרות שדיווח רק אחרי 8 ימים על "הצעת" השוחד שקיבל לדבריו מהרב פינטו    לעומת זאת, תנ"צ ברכה המליץ להעמיד לדין פלילי את מזכיר הממשלה מנדלבליט בעבירה של הפרת אמונים בגלל עיכוב של 24 שעות בדיווח על הימצאותו של מסמך הרפז בידיו של אשכנזי    האם "החוקר מס' 1" מחזיק מידע מאיים ונפיץ המקנה לו חסינות?
איתמר לוין
סניגוריו של פינטו מבקשים להביא בפני השופט עודד מודריק את כל הרקע למעשיו, בניסיון לשכנע אותו להקל בעונשו. יש לקוות שמודריק יאפשר להם זאת, גם אם הדבר יביך את מקום עבודתה של בתו - פרקליטות מחוז תל אביב
איתמר לוין
טוענים שהפרקליטות ניסתה למנוע מההגנה לממש את זכות היסוד לעיין בחומר החקירה    מאשימים את הפרקליטות בהדלפה מגמתית וכוזבת לישראל היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il