X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוזובסקי למודריק: אני מעריך שעוד לא נתקלת בכזה היקף של פעולות צדקה וחסד; מודריק: נכון - כי בדרך כלל אנשים כאלו לא מבצעים עבירות
▪  ▪  ▪
רוזובסקי. ציטט את ניצן [צילום: גיל יוחנן, פלאש 90]

ההגנה במשפטו של הרב יאשיהו פינטו מבקשת (יום א', 3.5.15) שלא להטיל עליו מאסר, ובוודאי שלא מאחורי סורג ובריח. משמעות הדברים: ההגנה מבקשת להסתפק, לכל היותר, בעונש של שישה חודשי עבודות שירות. השופט עודד מודריק ימסור את גזר הדין ב-12.5.15.
פינטו אמר בדברו האחרון, כי הוא מתנצל על מעשיו ומקבל עליו את דין המדינה. עוד אמר, כי סבר שהוא עושה רק טוב והביע חרטה עמוקה. חלק מדבריו נגעו למצב האישי של משפחתו ונאמרו בדלתיים סגורות.
הסניגור, עו"ד איל רוזובסקי, אמר שתיק זה יוצא דופן משום שמדובר בעד מדינה אשר לא קיבל פטור מעונש, וזאת בניגוד לעדי מדינה אחרים. הוא ציטט את דבריו של פרקליט המדינה, שי ניצן, שאמר בראיון עיתונאי שפינטו נתן רבות ולמעשה לא קיבל תמורה, וכי עונשו אם היה מנהל את המשפט לא היה חמור בהרבה.
עוד ציטט רוזובסקי בהרחבה את עמדת המדינה בעתירה לבג"ץ שהוגשה (ונדחתה) נגד הסדר הטיעון. הוא העיר, כי היה מקום שהתביעה תעלה בטיעוניה כעת את אותם טיעונים שהעלתה בבג"ץ. לעמדתו של רוזובסקי, המדינה לא שקללה בצורה הולמת את הנסיבות האישיות ואת תרומתו של פינטו לחברה. ושקלול נכון שלהם צורך להוביל להימנעות ממאסר בפועל.
רוזובסקי אמר, כי הוא מעריך שמודריק טרם נתקל בכזה היקף של תרומות וצדקה, כאשר המוסדות בראשותו של פינטו פעלו בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל בישראל לבדה ב-15 השנים האחרונות. מודריק העיר: "לא נתקלתי בכזו פעילות, כי בדרך כלל אנשים כאלו לא עוברים עבירות". רוזובסקי השיב שכן כך הדבר, אך טען שיש להתחשב בפעילות זו כאשר פינטו כן הועמד לדין.
מודריק ציין עוד, כי הסדר הטיעון אין משמעותו יצירת מתחם ענישה חדש, בו העונש המירבי הוא שנת מאסר (כבקשת המדינה), ממנו עליו להתחיל להוריד בשל הנסיבות השונות. לדבריו, עליו לקבוע מתחם כאילו אין הסדר טיעון, ואז לשקלל לתוכו את קיומו של ההסדר.
לדברי רוזובסקי, יש להביא בחשבון את העובדה שאלמלא ההסדר ואלמלא עדותו של פינטו - כלל לא הייתה נפתחת החקירה נגד ניצב מנשה ארביב. הוא ציין שמדובר במי שעמד בראש מה שכונה "ה-FBI הישראלי", ומכאן חשיבותם של המידע והחקירה. עוד ציין רוזובסקי, כי פינטו הביא לכך שעדים נוספים יתייצבו וימסרו מידע נגד ארביב, עובדה אותה לא הזכירה התביעה בטיעוניה.

תאריך:  03/05/2015   |   עודכן:  03/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פינטו: אני מתנצל ומקבל את דין המדינה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה פתאום עונש לפינטו?
פינטופנטופלאך  |  3/05/15 14:08
2
הרב צדיק שמוסר נפש על עם ישראל ל"ת
אביבית  |  3/05/15 15:55
3
נמתין... עוד האמת תצא לאור  ל"ת
התיק מריח תפור...  |  3/05/15 16:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
מודריק תוהה כיצד ידע פינטו על החקירה הסמויה בפרשת "חזון ישעיה"; המדינה: לא נדבר על זה    התביעה מבקשת שנת מאסר בפועל בטענה שמדובר בתיק חסר תקדים בחומרתו ולאור מעמדו של פינטו
יואב יצחק
הדיווח נמסר בשנת 2011 וגם ב-2012, תקופה ארוכה לפני שנפתחה החקירה נגד הרב פינטו בחשד למתן שוחד לברכה    על-פי הדיווח לסוכן ה-FBI, הכספים לברכה ניתנו במסגרת הקשרים המשפחתיים וכסיוע כלכלי ואישי לתנ"צ ברכה    למרות העדויות נגדו מכחיש תנ"צ ברכה שקיבל כספים    הפרקליטות והיועמ"ש העניקו לברכה גיבוי וחיפוי והם מסרבים לחוקרו בחשד לקבלת כספים אסורים
איציק וולף
תמלול העימות שהתקיים במשטרה בין תת-ניצב אפרים ברכה לבין הרב יאשיהו פינטו חושף את עוצמת הרגשות שבין הרב לתלמידו לשעבר    פינטו האשים את ברכה בשקרים - "נודר בקדוש ברוך הוא שלקחת ממני כסף שלוש-ארבע פעמים"; "לך תעשה... אתה שפכת את דמי בשביל דרגה"    ברכה: "מתבייש שבאתי אליך, אם נתת לי כסף אני שם את הראש תחת הגרדום ומתאבד"
איתמר לוין
בושה, מבוכה, סלידה - זה מה שעוררה התנהגותה של המשנה לפרקליטת מחוז תל אביב, נאוה שילר, בעת הטיעונים לעונש במשפט פינטו. הלחץ בו היא מצויה, אינו מצדיק התנהגות בלתי הולמת שכזו מצד נציגה בכירה של המדינה
איתמר לוין
מודריק: ההודעות אינן נחוצות כדי למנוע עיוות דין; די בנסיבות המפורטות בכתב האישום כדי לפרוס את התמונה המלאה על מתן השוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il