X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הרשות הפלשתינית יוזם הקמת ממשלה חדשה ללא נציגי חמאס אך רשמית הוא מקיים התייעצויות עם נציגי כל הפלגים חמאס משחקת את המשחק של מחמוד עבאס אך נערכת לתגובה ולהקמת ממשלה מטעמה ברצועה
▪  ▪  ▪
חמדאללה. ימשיך בתפקידו [צילום: AP]

התפטרות ממשלת ההסכמה הלאומית הפלשתינית בראשותו של ד"ר ראמי חמדאללה עברה לדיון בוועד הפועל של אש"ף, שהינו למעשה "חותמת גומי" של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן). הוועד הפועל של אש"ף החליט על הקמת ועדה שתקיים, במשך כשבוע, התייעצויות עם כל הפלגים הפלשתינים ובהם חמאס על הקמת ממשלת אחדות לאומית.
ההחלטה לפרק את הממשלה נבעה מכעסו של מחמוד עבאס על המשא-ומתן העקיף שמנהלת תנועת חמאס עם ישראל על הסכם רגיעה ארוך טווח ללא שיתופו, ומתוך רצון להראות לכל הצדדים כי הוא "בעל הבית" בכל דבר הקשור לפלשתינים בתוקף היותו ראש אש"ף ומכיוון שאש"ף הוא "הנציג היחידי והבלעדי של העם הפלשתיני".
מחמוד עבאס לוקח בחשבון גם את האפשרות כי לאחר שהוקמה הממשלה החדשה בישראל, עלולה הקהילה הבינלאומית לכפות עליו לחזור לשולחן המשא-ומתן עם ישראל, ולכן הוא נערך להסיר את המכשול של פירוק ממשלת ההסכמה הלאומית שיש בה נציגים המזוהים עם תנועת חמאס שאף נתנה, לפני שנה, את הסכמתה להרכב הממשלה.
על-פי דברים שאמר שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס, שנפגש לפני כמה ימים ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס אמר לו כי הממשלה הפלשתינית החדשה "תהיה ממשלה שחבריה יכירו בישראל, יגנו את האלימות ויכבדו את תנאי הרביעייה הבינלאומית והיא לא תכלול את חמאס".
גם שר החוץ הפלשתיני, ריאד אלמאלכי, הצהיר כי "הממשלה החדשה תכבד את תנאי הרביעייה הבינלאומית". לכן, הפנייה של הוועדה של אש"ף להתייעץ עם תנועת חמאס על צירופה לממשלה היא סתם משחק, מחמוד עבאס איננו רוצה את חמאס בממשלה החדשה. ראש הממשלה הפלשתיני הבא יהיה, שוב, נאמנו ועושה דברו של מחמוד עבאס, ד"ר ראמי חמדאללה.
ד"ר חמדאללה, שעמד בראש "ממשלת שיתוק" שלא עשתה דבר במשך שנה, ניסה להסביר את כישלונה בהופעה בתוכנית הפוליטית "עלא אלמכשוף" של הטלוויזיה הפלשתינית, ואמר כי הרכב הממשלה נכפה עליו וכי הפעם הוא ירכיב ממשלה שחלק משריה לא יהיה לעומתי כפי שהיה בממשלה הקודמת.
הכיוון שאליו מוביל מחמוד עבאס הוא הקמת ממשלה חדשה ללא נציגי חמאס - דבר שיעמיק עוד יותר את הפיצול בין הגדה לרצועה ויצמצם עוד יותר את הסיכויים לפיוס פנים-פלשתיני. יו"ר הרש"פ שוקל לשלב בממשלה החדשה גם נציגים של הפלגים האחרים באש"ף, מלבד תנועת הפתח, אך הוא עלול להיתקל בקשיים ובהתנגדותן של החזית העממית (חז"ע), החזית הדמוקרטית (חז"ד) ומפלגת העם.
מה תהיה תגובת תנועת חמאס?
תנועת חמאס מיהרה לדחות על הסף את אפשרות הקמת ממשלה פלשתינית חדשה שתכיר בתנאי הרביעייה הבינלאומית. סאמי אבו זוהרי, דובר חמאס ברצועה, הצהיר כי "ממשלה פלשתינית שתתחייב למצע מדיני שאין עליו הסכמה, פירוש הדבר שהיא מייצגת רק את תנועת פתח ואין לה קשר להסכם הפיוס. הנהגת פתח היא שתישא בתוצאות".
גם תנועת חמאס משחקת את המשחק של מחמוד עבאס, כדי שהוא לא יוכל להאשים אותה בטרפוד המגעים על הצטרפותה לממשלה החדשה, והיא הודיעה ב-24 ביוני כי היא "תומכת בממשלת אחדות לאומית במסגרת הסכם שיבטיח הסכמה על כל הנקודות התלויות ועומדות הקשורות בממשלה ויטפל בכל הבעיות שנבעו מתפקוד הממשלה הקודמת".
אולם תנועת חמאס איננה מסתפקת בכך. הנהגות חמאס בחו"ל וברצועת עזה מקיימות בימים האחרונים התייעצויות כיצד להגיב על הקמת הממשלה החדשה ונערכות לכישלון המגעים עם אש"ף. תנועת חמאס בוחנת שתי אפשרויות לתגובה; האחת - הקמת "ועדה לניהול ענייני עזה" בהשתתפות נציגי כל הפלגים הפלשתינים. והשנייה - הקמת ממשלה חדשה מטעם חמאס שתנהל את ענייני הרצועה כפי שעשתה זו בעבר הממשלה בראשותו של איסמעיל הנייה.
על-פי מקורות בחמאס, הנטייה הגוברת היא להקים ממשלה חדשה ולשם כך מתכוונת חמאס לכנס בעזה את חברי המועצה המחוקקת הפלשתינית (הפרלמנט). התוכנית היא להעניק נופך חוקי למהלך המתוכנן. חברי המועצה המחוקקת הפלשתינית יטילו על סיעת חמאס, שהיא הסיעה הגדולה בפרלמנט, את האחריות להקים את הממשלה.
ברחוב הפלשתיני חוששים כי הקמת הממשלה החדשה תאיץ את אפשרות הקמת 'מדינונת' ברצועה עזה שתהווה למעשה "מדינת חמאסטאן". אם המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס יוכתרו בהצלחה ויושג הסכם רגיעה ארוך טווח לחמש שנים עם אפשרות הארכה, תהיה ברצועה גם ממשלה חדשה מטעם חמאס, ומכאן הדרך קצרה יותר להקמת מדינה ברצועת עזה, על אפו ועל חמתו של מחמוד עבאס.

תאריך:  25/06/2015   |   עודכן:  25/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה הפלשתינית החדשה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אילו היה לנו שר חוץ??????
אליהו חיים  |  25/06/15 10:20
 
- בבקשה הסבר דעתך
אברהם שלום  |  25/06/15 13:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
מאמצי האו"ם למצוא פתרון מדיני למשבר בתימן נכשלו והצדדים לא הסכימו להפסקת אש הומניטרית במהלך חודש הרמדאן    החתימה הצפויה על הסכם הגרעין עם אירן בסוף החודש היא קריטית ותשפיע על המצב בתימן
יוני בן-מנחם
סעודיה המאוכזבת ממדיניות ארה"ב פוזלת לכיוונה של רוסיה ומעבירה מסר לאובמה כי איננה בכיסו של אף אחד. סעודיה הולכת בעקבות אירן ותקים 16 כורים גרעיניים "לצורכי שלום" בסיוע רוסי
מנשה שאול
התקשורת הרשמית והחברתית מהדהדת את ההתנגדות לעריצי העולם המוסלמי מצד נתיניהם
יוני בן-מנחם
ירדן חוששת מהתפשטות דאעש וג'בהת אלנוצרה והתקרבותם לגבולות שלה עם עירק וסוריה    המלך עבדאללה שוקל חלוקת נשק לשבטים הבדואים השוכנים בסמוך לגבול עם ירדן כחלק ממערך ההגנה החדש נגד האיסלאם הג'יהאדיסטי
איציק וולף
המופתי של מצרים אישר את גזר דין המוות שניתן לפני כחודש לנשיא המודח של מצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il