X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  עיתונאים צעירים
ברוך מרזל מזמין ערבים לסייר בהתנחלויות, מבסוט מבג"צ (מאדמונד לוי בעיקר) ובטוח שדרכו מחלחלת לציבור עובדה, הוא אומר, תראו את "החיקוי" ליברמן
▪  ▪  ▪
נאמן לאידיאולוגיה. מרזל [צילום: פלאש 90]

ישנן פעמים בודדות שגם בג"צ יכול לשמח אנשים כמו ברוך מרזל. "רצה הגורל ונפלנו על שופט ימני דתי", אומר מרזל על החלטת בג"צ לאשר את התהלוכה באום אל פאחם. אבל אין לו שום עניין לפתח מערכת יחסים חדשה עם שופטי בית המשפט העליון ("שמאלנים ועוינים"). הוא גם רחוק מלשבת על זרי הדפנה. ביחד עם נציגו בכנסת, מיכאל בן ארי, הוא מתכוון להקים ועדת מעקב שתבדוק את המאחזים הבלתי חוקיים בישובים ערבים, "על כל מאחז לא חוקי בשומרון יש אלף מאחזים לא חוקיים אצל הערבים". ואחרי שנים כל כך ארוכות של הפגנות ומחאות ופעילות ציבורית מתוקשרת, הוא גם בטוח שהוא הגיע להישגים משמעותיים והראיה: ההצלחה של "החיקוי" - ליברמן.
בעודי מדבר עם ברוך מרזל מפנים כוחות צה"ל את מאחז 'מעוז אסתר'. מאחז שכבר שנתיים עומד על הקרקע. מרזל אומר שביבי וברק מכינים את השטח לפני שהם עולים לשלטון. למרזל אין ספקות, ביבי זה שמאל ולאיחוד הלאומי לא הייתה אפשרות באמת להצטרף לממשלה שמנהיגה מחזר אחר מפלגת העבודה. ביבי שדיבר רבות לפני הבחירות על הנהגת הגוש הימני ועל תזוזה ימינה, כנראה לא מסוגל לצעוד לבד ללא האליטות של השמאל, טוען מרזל. לדעתו, למי שיש אידיאולוגיה לא יכול לסטות ממנה, ולאיחוד הלאומי לא נותר אלא לאייש את כסאות האופוזיציה. וממש לא כדאי לדבר איתו על הפרגמטיזם של הבית היהודי כי הם לטענתו "לא יודעים להועיל ולא יודעים להזיק".
הביקורת כלפי האיחוד הלאומי, וכך למשל טען אורי אליצור מ'מקור ראשון', היא שאתם צבעתם את עצמכם כימין קיצוני, בייחוד בגלל ח"כ מיכאל בן ארי, ולנתניהו לא נותרה ברירה אלא לחזר אחרי ברק ולבני.
"אורי אליצור הוא כבר מזמן עבד כנעני של ביבי נתניהו, והוא איבד את שיקול הדעת שלו עוד בהסכמי וואי שבהם אורי אליצור היה שותף. ולכן, כל דבר שאורי אליצור אומר בעניינו של נתניהו הוא עניין חסר שיקול דעת ואי-אפשר לסמוך עליו."
ולעצם העניין?
"לעצם העניין, ביבי הצהיר מהתחלה שהוא רוצה את ברק ומהתחלה הוא לא רצה אותנו. וכשהוא אמר שהוא רוצה אותנו הוא שיקר כי הוא רצה לקבל את התמיכה שלנו אצל הנשיא. הוא לא ניהל משא-ומתן. מהיום הראשון הם טענו שזה בכלל בגלל כצל'ה ולא בגלל בן ארי. ועם כל הכבוד, הוא רוצה שמאל. מה לעשות, אנחנו אידיאולוגיים עם סדר יום ולכן אין לנו מקום אצלו, ולו אין מקום אצלנו."
הציבור הימני-דתי נידון לאופוזיציה לנצח?
"הציבור שנאמן לאידיאולוגיה נידון להיצמד לאידיאולוגיה. והציבור שאין לו אידיאולוגיה ואין לו דרך, נידון ללכת עם הבית היהודי עם ביבי וליברמן. לנו יש דרך ואנחנו לא נבגוד בדרך שלנו."

"ליברמן הוא חיקוי"

מה תעשה אם בעקבות הצעדה שלך ירצו לצעוד ערבים בהתנחלויות ליד הבית שלך?
"הם מוזמנים, שיבואו. נקבל אותם בקבלת פנים ראויה, רק שיבואו."
בתור אחד שעשה הרבה פעילות ציבורית מבחינת הפגנות ומחאות מתוקשרות, אתה יכול לנקוב בהישגים שהצלחת לממש?
"ראשית, עיקר פעילותי לא קשורה לתקשורת ולא קשורה להפגנות. רוב רובה של הפעילות שלי קשורה לחסד, להתיישבות, לחינוך, לשמירה על מקומות קדושים וטיפול בנערות ששבויות אצל ערבים ובעוד אלף ואחד דברים שאני עוסק בהם ביום יום, וברוך ה', יש סייעתא דשמייא. אבל באופן כללי, כשאני התחלתי להלחם למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, כל שומרון הייתה ריקה; היום השומרון מלא. וכשהתחלנו לדבר על הבעיה שיש עם האויב הערבי, אנשים הסתכלו עלינו בצורה מוזרה. היום ליברמן שהלך על הגל הזה קיבל 15 מנדטים, ולנו יש נציג בכנסת. נקווה שבכנסת הבאה במקום החיקוי נקבל את הדבר המקורי ויהיו לנו 15 מנדטים ונתקדם הלאה ביחס לרפורמות שלנו לגבי האויב הערבי בתוך מדינת ישראל."
אולי הפעילות שלך מזיקה למאבק שלך?
"אלו טענות אנשי הבית היהודי ועליהם אני רק יכול לומר שהם לא מזיקים ולא מועילים. חוץ מלהנות ממנעמי השלטון, הם לא מזיקים ולא מועילים. אנחנו עושים למען חיילי צה"ל יותר מהבית היהודי, עושים למען רווחה יותר, ובכל הדברים שחשובים לאנשי הבית היהודי אני יותר פעיל מהם. ולכן, אני לא צריך לתת להם דין וחשבון אני מקווה שביום מן הימים הם יוכלו לבצע משהו חוץ מלקטר".

"ערבים מוזמנים לבקר אצלי"

איך הייתה התהלוכה באום אל פאחם?
"סיפור של הצלחה. מדובר במאבק של שנים רבות וסוף סוף הצלחנו להוכיח למשטרה שהיא מסוגלת גם באום אל פאחם לעבוד. הצלחנו להראות לעם ישראל שלפני שאנחנו חוששים מעזה ומשכם - יש לנו עזה ושכם בתוך לב הארץ. גם הדגלים הירוקים של החמאס שמכסים את אום אל פאחם מדברים בעד עצמם."
אבל מה באמת השיגה התהלוכה חוץ מלעשות שרירים?
"היא השיגה את כל מטרותיה. ואני אומר שוב, הצלחנו להראות שגם באום אל פאחם אפשר להניף את דגל ישראל ובגאון. אפשר להשליט שם חוק וסדר וממילא אפשר יהיה גם להרוס בתים ולא להכשיר בתים לא חוקיים. בנוסף, הפנינו את הזרקור של עם ישראל שעסוק בעזה ובחמאס להבין שיש בעיה לא פחות גדולה באום אל פאחם."

נפלנו על אדמונד לוי

התפלאת מההחלטה של בג"צ לאשר את התהלוכה?
"מצד אחד זה היה מחויב המציאות לאור ההחלטות הקודמות שלהם. אנחנו הצבנו להם מראה והם היו חייבים לממש את אותן זכויות גם לאנשי הימין. מצד שני, אנחנו יודעים שהעובדות לא מבלבלות אותם והם תמיד יהיו חד-צדדיים, שמאלנים ועוינים אותנו. אבל לא הייתה להם הרבה ברירה; למרבה המזל, נפלנו על השופט הימני היחידי שיש בכל בית המשפט העליון (אדמונד לוי - י"פ). אנחנו מתכוונים להשתמש בתקדים ההיסטורי הזה הרבה פעמים במהלך הקדנציה הנוכחית."
כמו מה? מה עוד אתם מתכוונים לעשות?
"הרב מיכאל בן ארי הודיע שהוא מקים ועדת מעקב על עבירות החוק של ערביי ישראל והוועדה הזאת תסתובב הרבה בשטח. את אותו מעקב שעושים אנשי 'שלום עכשיו' במימון האיחוד האירופי ביהודה ושומרון, אנחנו נעשה אצל הערבים. לכל בית שיהרסו לנו נדרוש שיהרסו להם. על כל בית לא חוקי שיש ביהודה ושומרון יש אלף בתים לא חוקיים בכפרים של הערבים."
אז למעשה אתה צריך להיות מרוצה מבג"צ, הנה הדמוקרטיה הישראלית מתפקדת?
"עצם ההתפעלות מהעניין ועצם זה שזו רק פעם ראשונה וגם העובדה שהיה צריך יותר מאלפיים שוטרים כדי להניף את דגל ישראל באום אל פאחם, מלמדת שיש עוד הרבה עבודה כדי שנוכל להגיע למסקנה שיש דמוקרטיה בישראל והיא באמת מתפקדת."
איך התרשמת מהמשטרה?
"המשטרה לא רצתה לעשות את זה, היא פחדה. אבל מהרגע שכפו עליה היא הראתה שהיא יכולה, ואנחנו רק מקווים שהיא תקבל ביטחון עצמי להמשיך לטפל בערבים לפחות באותה מידה שהיא מטפלת במאחזים ביהודה ושומרון."

הכתבה באתר מים
ישי פרידמן הוא עורך אתר מים וכותב בשבועון מעייני הישועה.
תאריך:  26/03/2009   |   עודכן:  27/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביד המרזל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש משהו במה שהוא אומר... ל"ת
ארוטן  |  29/03/09 14:48
2
איש מעש ואמת. אני אוהב אותו ל"ת
חזק ואמץ ברוך!  |  14/04/09 09:27
3
ברוך הוא אציל נפש
רימון יצחקי  |  29/04/09 22:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף סוויסה
גם לנציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית יש מה לומר על קמפיין הבחירות ועל ראש הממשלה הבא    דור מקלקל ודור מתקן
דניאל קרן
טומוקו קורונו הגיעה מיפן לישראל בעקבות האהבה לאיש אחד ונשארה בזכות אהבה לעם שלם. אם אתם חובבי יפן כמוני לא תחמיצו את השיחה שלי איתה
צביקה רוזנטל
יוזמה כביכול מבורכת של הרשויות המקומיות שאמורה לשפר את איכות חיינו על-ידי הקמת מתקני ספורט וכושר בפארקים הציבוריים, עלולה לגבות מאיתנו מחיר יקר מאוד    היעדר מדריך מוסמך שיפקח, יבקר ויסייע למתאמנים עלול לגרור אחריו פציעות בלתי הפיכות ואפילו מוות מדום לב
כרמית צברי
בביה"ח, מרבית הצוות הרפואי הינו מהגדה המערבית ולכן לעיתים מתעוררות בעיות בעניין אישורי-מעבר. כאשר מעוניינים להעסיק אדם מהגדה, נדרש זמן מה עד לקבלת אישור מעבר עבורו, דבר שמעכב את העסקתו
כרמית צברי
"זה הטרנד החדש רבותיי. במודעות הדרושים כמעט שאפשר לקרוא בין השורות: יש לך רק תואר ראשון? חבל על זמנך, אל תתקשר. המשך בינתיים להיות עובד קבלן ולפרנס בכבוד את חברת כוח האדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il