X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנק הפועלים "הצליח" להפסיד אשתקד כמעט מיליארד וחצי שקל - איזו חבילת פרישה יקבל המנכ"ל שהתפטר? האם פרישה תחת "מצנח זהב" או אולי רק "מצנח פרישה מכסף". ובבנק דיסקונט מתקוטטים על השמנת
▪  ▪  ▪
צבי זיו ודני דנקנר בימים טובים [סיון פרג´]
בנק דיסקונט הפסיד סכומים ניכרים בשנת 2008 ולפי פרסומים שונים שוויו צנח ב-63% כתוצאה מכך. מ-9.6 מיליארד שקל בראשית השנה לכדי 3.3 מיליארד שקל בסופה. אבל בנק זה עומד לשלם ליו"ר ולמנכ"ל בונוסים שמנים למדי, על "הישגיהם" בניהול הבנק, בנוסף למשכורת

מנכ"ל בנק הפועלים (בינתיים) צבי זיו ויו"ר מועצת המנהלים של הבנק, דני דנקנר, הם חברים טובים. מערכת יחסים טובה בין היו"ר והמנכ"ל היא גורם חיובי בניהול הארגון ובתוצאות העסקיות שלו.
במסיבת העיתונאים שנערכה בסוף השבוע שעבר לרגל פרסום המאזן לשנת 2008 של בנק הפועלים הרבו השניים להשתבח במערכת היחסים הידידותית והחברית ביניהם ובתרומתה, בין השאר, להצלחתו וקידומו של הבנק.
כל-כך הושבח בנק הפועלים עד שבשנת 2008 הצליח להפסיד כמעט מיליארד וחצי שקל, ההפסד הראשון של הבנק מאז 1988. זאת ועוד, יום קודם לפרסום הפסדי העתק של הבנק, הודיע המנכ"ל צבי זיו על החלטתו להתפטר מתפקידו ולהיפרד מהבנק ש"הצליח לקדמו", ו"מחברו הטוב", היו"ר... כל זאת על-רקע חילוקי דעות, כדבריו, בנושאים שונים. בכך הרים תרומתו הצנועה לקריסת צמרת הניהול הבכיר בבנק שנחשב עד כה כבנק הגדול במדינה.
ככה זה כנראה בבנק הפועלים. הצביעות חוגגת, כפל הלשון שולט וההפסדים מצטברים ובגדול. עוד משהו. תדעו לכם: אין כל סכנה ליציבותו של הבנק. כך, כמובן, הנהלת הבנק, בעלי תפקידים בכירים במערכת הכלכלית ופרשנים כלכליים. כל-כך הרבה דברי הרגעה נשמעו בימים האחרונים, בהתייחס למצבו של בנק הפועלים עד שהדאגה לגורל פיקדונות הציבור בו, על-רקע הפסדי הענק שלו (אלה שכבר פורסמו) מתחילה לחלחל.
לא מיליון אחד ולא שניים
זה "בגדול", ב"כללי", כמו שאומרים. "בקטן", כמעט "בקטנוני" עולה השאלה איזו חבילת פרישה יקבל המנכ"ל שהתפוטר צבי זיו. האם יהיה זה מצנח פרישה מזהב, כמו שמקובל לכנות את חבילות ההטבה לבכירים? אולי אפשר שיקבל "רק" מצנח פרישה מכסף, גם זה תגמול לא רע על אחריות להפסדי מאות מיליונים. "יש הסכם חתום שקובע בדיוק איך יקבל ומה" ישיבו בוודאי דוברי הבנק והדירקטורים שלו. אם ישאלו, יצביעו בוודאי על כך שבשנת 2008 כש"בור" ההפסד התגלה החליטו המנכ"ל והיו"ר לצמצם את התגמולים שהם מקבלים מהבנק (כמה כבר אפשר לחתוך בבשר החי). ואחרי כל ההסברים - חבילת הפרישה המתוכננת, תורכב ממיליונים, לא אחד ולא שניים.
בארה"ב נאלצים בכירים שסרחו וכשלו בהשקעות נפל וסיכנו את כספי המפקידים/המשקיעים/המבוטחים ומקום התעסוקה של עובדיהם, להחזיר את הכספים שמשכו מהעסק, לאחר גילוי המשבר והקריסה. כל זאת תוך גינוי והוקעה ציבורית על-ידי הנשיא והקונגרס. אותם בכירים ניסו להתחבא מאחורי הסכמים וטענו שאלה בונוסים שמגיעים להם כדין, אבל המחוקק האמריקני אמר להם - עד כאן. שם הטילו חובת מס של 90% על ה"בונוסים" הללו. ואצלנו?

מתקוטטים על השמנת

עוד באותו עניין - בנק דיסקונט הפסיד סכומים ניכרים בשנת 2008 ולפי פרסומים שונים שוויו צנח ב-63% כתוצאה מכך. מ-9.6 מיליארד שקל בראשית השנה לכדי 3.3 מיליארד שקל בסופה. אבל בנק זה עומד לשלם ליו"ר ולמנכ"ל בונוסים שמנים למדי, על "הישגיהם" בניהול הבנק, בנוסף למשכורת. הכל מעוגן בהסכם שנחתם עם שני הבכירים ואשר קבע את הנוסחה לחישוב התגמול. נכון, בנק דיסקונט הפסיד פחות, הרבה פחות מבנק הפועלים בשנה המדוברת. נכון גם שבסוף השנה יראה כנראה המאזן על רווח מסוים. אולם זה יפחת באופן חד מהשיעור המצופה. מבחינה חשבונאית הבנק כבר הכין את הציבור לכך כאשר פרסם באחרונה "אזהרת רווח" ובה הוא צופה להפסד של 120-70 מיליון שקל רק ברבעון האחרון של 2008. מכיוון שבכל זאת עדיין נותר רווח להציג, זכאים המנכ"ל והיו"ר, על-פי ההסכמים, לתשלום בונוס. זאת משום שהרווח על ההון אינו פחות מ -8.5%. הכל על-פי הסכם. הכל חוקי ומוצדק לכאורה.
אבל עובדי הבנק לא יקבלו השנה תשלום בונוס. מדוע? כי הסכם העבודה שלהם קובע כי הם זכאים לכך כאשר הרווח עולה על 10% והוא לא. אז למה לבכירים מגיע ולעובדים "הפשוטים" לא מגיע? צפו לסכסוך עבודה על-רקע זה. ועד העובדים טוען כי נוכח המשבר הכלכלי ויתרו העובדים על חמישה ימי חופשה ועל השי לחג. והתנהגות המנהלים הבכירים על-רקע מצבו של הבנק והמשבר הכלכלי, לא אתית ואינה תקינה. ועד המנהלים ומורשי החתימה בדיסקונט כועס אף הוא ומודיע כי יבטל את הסכמתו לוויתור על משכורת 13 נוכח המשבר הכלכלי.
כך, בעוד האבטלה בארץ מרימה ראש, מתקוטטים בבנק דיסקונט על השמנת. באמת, למה שלא יריבו? מדוע המנכ"ל והיו"ר מרשים לעצמם לגזור קופון בעוד שלעובדיהם הם מרצים על המשבר הכלכלי ודורשים מהם לקצץ בתנאיהם? זה בקטן, כמו שאומרים, ובגדול, למה בכלל הם צריכים בונוסים ומענקים? המשכורת לא מספיקה להם?
יגידו דמגוגיה? קנאה? צרות עין? יגידו. חוץ מזה כדאי לוותר לתקופת ביניים על הטבות מנקרות עיניים ביוזמה עצמית, ולהימנע מהסיכוי שהרגולטור, שאינו חף משיקולי פופוליזם, יחליט שהוא נכנס לכיס ולתלוש השכר.

פורסם גם באתר המחבר
תאריך:  30/03/2009   |   עודכן:  30/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כסאות הכסף ומצנחי הפרישה מזהב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עדכון בונוס
מנחם רבוי  |  30/03/09 10:26
2
Punish the Banks
Gilead  |  30/03/09 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
אם יתברר שממשלת נתניהו "החזקה" היא אכן "עבודה בעיניים", אז קודם לכל זאת העבודה של מפלגת העבודה בראשות אהוד ברק! ובמשילות נתניהו    "סופרברק", היכון לפעולה
ענבל בר-און
זכות העמידה? רק בעניינים קריטים    חייבים לשמור על הפרדת הרשויות    את חופש הביטוי יש לאזן עם ערכים אחרים    זאת ועוד מספר שמגר בראיון עימו    והוא גם חובב ג'אז
דני רשף
היעילות הצבאית שהופגנה במבצע 'עופרת יצוקה' התגלתה כחסרת תועלת מול הניהול האסטרטגי הכושל והדמיון הלקוי    שר הביטחון אומנם אחראי על רמתו של הצבא ככוח לוחם, אבל עיקר תפקידו הוא לכוון את הפעילות הצבאית ולהביאה לכדי הישג מדיני
עו"ד יעל גיל
חוק הנוער (טיפול והשגחה) מקנה, בין היתר, לפסיכיאטר המחוזי סמכויות מרחיקות לכת לשלול חירותו של קטין באשפוז פסיכיאטרי כפוי    הלהיטות של פקידי הסעד "להציל" ילדים, הורסת לעיתים קרובות את חייהם של ילדים אלו
עו"ד טל קדש
מהו נאמן ומה חובותיו - המדריך השלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il