X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברגע שניישם מערכת חינוך אחרת, מערכת של מודעות גלובאלית, החברה האנושית בכללותה תשנה את הערכים האנוכיים שלה ותהיה בהתאמה ובהרמוניה עם המציאות החדשה והגלובאלית שלנו
▪  ▪  ▪

כתבה שהתפרסמה במהדורה המקוונת של הניו-יורק טיימס מגוללת את סיפורם של מיליוני המפוטרים ברחבי העולם. מעורכי דין פריזאים, דרך עובדי מפעלים בסין ועד לשומרי ראש בקולומביה, כולם נמצאים תחת ענן כבד של חוסר ודאות.
לפי דיווחי ארגון העבודה הבינלאומי, הפיטורים ההמוניים בעקבות המשבר הכלכלי שהחל בארצות הברית, עתידים להגיע בסוף השנה למספר בלתי נתפס ממש – 50 מיליון מפוטרים. והיום החשש הגדול הוא מהאיום החמור שיוצר המשבר על היציבות הביטחונית ברחבי העולם.
בשבוע שעבר דיווח ראש המודיעין האמריקני, דניס בלייר, בפני הקונגרס, כי חוסר היציבות כתוצאה מהמשבר בכלכלה העולמית הפך לאיום הביטחוני הגדול ביותר על ארצות הברית, ומסוכן יותר מהאיום הטרוריסטי.
מהומות וגילויי מחאה חריפים כבר התגלו במדינות שונות כמו לטביה, צ'ילה, יוון, בולגריה ואיסלנד, והפיטורים גם הביאו לשביתות גדולות בבריטניה ובצרפת. בחודש שעבר התמוטטה הממשלה האיסלנדית לאחר שבועות ארוכים של מחאות מצד איסלנדים זועמים בשל הקריסה הכלכלית, האבטלה הגואה והמחירים המאמירים.
האם אנחנו נידונים לשקיעה אל תוך עימות אלים וחובק עולם?
לא בהכרח. ישנו מסלול חלופי, אבל נוכל לעלות עליו רק ברגע שנבין את הסיבה האמיתית למשבר הכלכלי שדוחף רבים אל סף האלימות, ונתחיל להתייחס אליה.
אז מהי הסיבה למפולת הכלכלית העולמית חסרת התקדים? חוסר היכולת שלנו להסתגל לשינויים שעבר העולם שלנו. במילים אחרות: במהלך המאה האחרונה העולם שלנו התכווץ במהירות ל"כפר קטן אחד", אבל הגישה ודרכי המחשבה שלנו על העולם לא התפתחו באותה המהירות.
"התכווצות העולם" שכולנו חווינו, ושאנליסטים רבים כתבו אודותיה רבי מכר, לא הייתה קשורה רק לאינטרנט ולמסחר. הפכנו להיות קשורים זה לזה ותלויים הדדית באופן כזה שעכשיו לא רק הפעולות שלנו, אלא גם המחשבות והרצונות שלנו קובעים את גורלם של אחרים ברחבי העולם. כפי שמסבירה חכמת הקבלה, הפכנו לגוף אחד, למשפחה אחת שחבריה לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהקשרים שקיימים ביניהם. אנחנו קשורים זה לזה במעין מערכת סבוכה של חוטים בלתי נראים, וחוסר היכולת שלנו לראות אותה לא משנה את העובדה שהיא נמצאת שם ומשפיעה תדיר על חיינו.
וזה בדיוק גם מה שפספסנו. במקום לשנות את הגישה שלנו לחיים לגישה של ראייה גלובלית, התחשבות ויחס חם כלפי האחרים, ניסינו להיצמד לגישה הישנה, המקומית, צרת-האופקים והאנוכית. הדבר היחיד שלא שמנו לב אליו הוא שהעולם השתנה, ושאי-אפשר לחזור לאחור. דרגת הקשר ההדדי החדשה שהתגלתה בינינו, התגלתה רק כדי לאפשר לנו להפוך באמת למשפחה אוהבת אחת.
המסלול החלופי
העלייה על המסלול החלופי יכולה להתבצע רק באמצעות חינוך והשפעה על דעת הקהל. במקום "לחנך" אנשים כמו שאנחנו עושים עכשיו – על-ידי הצפת התקשורת במסרים אנוכיים שמעודדים אנשים להתחרות באחרים ולדרוך עליהם בדרכם אל עבר החלומות של עצמם – אנחנו יכולים וצריכים להשתמש בערוצי התקשורת ההמונית (ובהם הטלוויזיה, הרדיו, האינטרנט ואמצעי הפרסום) כדי לתת לאנשים את ההסבר הנחוץ והפרקטי על העולם שבו אנחנו חיים היום ועל צורת היחסים שצריכה להתקיים בין האנשים שחיים בו כדי שיוכלו לשרוד ולשגשג. זהו עולם שבו פעולותיו ומחשבותיו של כל אדם קשורות בקשר הדוק לרווחתם של כל יתר האנשים בעולם. וזו הסיבה שכעת, יותר מאי פעם, יש צורך ליצור גישות חדשות ויחסים הדדיים של חום אנושי והתחשבות כלפי כל "השכנים" שלנו – כל תושבי כדור הארץ.
למעשה, המעבר אל המסלול החלופי של חיים הדדיים שלווים ורגועים בכפר הגלובלי שלנו, הוא באמת לא הישג שכל כך קשה להגיע אליו, מפני שהאדם מושפע בצורה כל כך טבעית וקלה על-ידי החברה. אם ערוצי התקשורת שממלאים אותנו במידע ומעצבים את תפיסות העולם שלנו, יתחילו לשדר מידע לגבי התלות ההדדית שלנו וחשיבות הדאגה ההדדית והאכפתיות כלפי הסובבים אותנו, דעת הקהל תשתנה בהדרגה.
ברגע שניישם מערכת חינוך אחרת, מערכת של מודעות גלובאלית, החברה האנושית בכללותה תשנה את הערכים האנוכיים שלה ותהיה בהתאמה ובהרמוניה עם המציאות החדשה והגלובאלית שלנו.

אורן לוי, מנהל תוכן ב"ערוץ הקבלה", אפיק 66 בYES
תאריך:  01/04/2009   |   עודכן:  01/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה נמצא לפנינו: עימות אלים או שינוי רגוע?
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
מאמינה בחינוך חדש - גלובלי
אכפתית  |  1/04/09 16:00
2
העולם הוא כפר גלובלי
תושבת מודאגת  |  1/04/09 16:23
3
צריכה להיות תקווה
ציפי 88  |  1/04/09 16:26
4
למה? למה זה ככה?
אבי דוידוב  |  1/04/09 18:01
 
- למה לא לרמות?...
כנרת  |  1/04/09 19:01
 
- ממש מצדיקה אותך
מעיין עקיבא  |  1/04/09 19:50
5
זה מה שאני מחפש-רק זה
מיקי 967  |  1/04/09 18:17
6
למיקי 967-זה רק בינתיים...
יפית ר.  |  1/04/09 19:07
7
מערכת חינוך אחרת
יוכי מ.  |  1/04/09 20:39
8
הגיע הזמן
אווה בן שימול  |  1/04/09 21:19
 
- מה שתגידי - מקובל
tengaz  |  31/07/09 03:20
9
לא להתיאש!
תותי   |  1/04/09 21:22
10
צריך להתעורר
ויקיטוריה  |  2/04/09 10:54
11
רק ביחד נצליח !
שרה  |  2/04/09 18:44
12
הכל תלוי בתיקשורת
ליאת 455  |  2/04/09 19:38
13
חבל שלא שמעו על זה קודם
יואב112  |  3/04/09 00:14
14
מפחיד.
נסיכה בוהמית  |  3/04/09 00:21
15
כלי התקשורת
רועי.ש  |  3/04/09 11:28
16
הלוואי
tz  |  4/04/09 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נבון קצב
נאום פתטי ומצער של יו"ר האופוזיציה גברת ציפי לבני בטקס השבעת הממשלה החדשה
ד"ר יובל ברנדשטטר
למדנו שבפוליטיקה הכל אפשרי והכל כשר. אבל דמגוגיה נשארת דמגוגיה, וכאשר לאופוזיציה לא נותר דבר לומר מחוץ לדמגוגיה, ייתכן שזו הממשלה הנכונה לישראל
ענבל קרקו
אינכם צריכים לצום לפני פעילות גופנית ואחרי פעילות גופנית אתם יכולים לאכול ארוחה המשלבת פחמימות וחלבונים
איתמר אפק
תהליך השיקום של הכלכלות יהיה איטי וכואב. סבל אדיר צפוי לאזרחים המפוטרים ולאלה שיפוטרו. הללו כבר מבינים שנפלו קורבן לקפיטליזם חזירי
יוסי ריבלין
המיתון המתרגש עלינו שינה הלכי חשיבה וחשוב להפנים זאת: אם הגעתם לפגישה עסקית ומישהו שם מגיע במראה מרושל אל תפסלו אותו אוטומטית, אנחנו במיתון, ובמיתון ההצלה לא תגיע דווקא ממראה הפנים או מאיכות בד המכנס אלא רק מחוכמת הראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il