X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערך המוסף ההיסטורי יהיה חד-משמעי - מה שהיה הוא שיהיה והטבע האנושי בונה והורס ובעוד שנים לא רבות יבוא משבר פיננסי נוסף שיהיה מורכב מתפריט שונה אבל תוצאותיו דומות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הכלכלות בעולם "צורחות" הצילו והמומחים, כולם, צועקים חזרה מה ראוי וכדאי לעשות. בפועל, כל הרעיונות טובים וכולם רעים. כל המומחים צודקים וכולם טועים. דבר אחד לדעתי הוא הקובע - הטבע האנושי מטבעו להתפתח - טכנולוגית, חינוכית, כלכלית, פיננסית וערכית, ולכן טבעו של המשבר להסתיים.
הפיננסיירים העולמיים, אשר היו אדריכלי המשבר הפיננסי העולמי, כלל לא צפו ולא ידעו איזה תבשיל הם מכינים לעולם כולו, ולכן כל הנסיונות לקבור את 'התבשיל הרעיל' נועדו לכישלון. העולם ייאלץ לאכול את התבשיל שהפיננסיירים הכינו מכיוון שבימים אלו ממש עומלים פיננסיירים אחרים על תבשיל שיהיה קצת יותר נעים לחיך ויהיה מוכן לעיכול רק כאשר יתעכל 'התבשיל הרעיל' שזה עתה נלעס על-ידי העולם כולו.
הערך המוסף ההיסטורי יהיה חד-משמעי - מה שהיה הוא שיהיה והטבע האנושי בונה והורס ובעוד שנים לא רבות יבוא משבר פיננסי נוסף שיהיה מורכב מתפריט שונה אבל תוצאותיו דומות. אני עדיין זוכר את המשבר של תחילת שנות ה-2000 בישראל ובעולם (שהיה ברובו טכנולוגי מה שלא הפריע לפיננסיירים מכל הסוגים לטעון שמדובר במשבר עמוק מאוד) שדיבר בישראל על היעלמותו של בנק אחד או יותר ורצון להוציא כספים לחו"ל שמא המדינה לא תחזיק מעמד. גם במשבר ההוא דיברו על כישלון הטכנולוגיה והרעיון של האינטרנט, שמשך מעלה את האופוריה שהביאה למשבר, וראו היכן נמצא העולם כיום.
גם במשבר ההוא, הגדול, המוכר לעוסקים בתחום הפיננסי רק מספרים, מעיתונים ומאקדמיה, שהרי אני באופן אישי לא מכיר אדם שזוכר מפורשות משבר כלכלי ופיננסי שהתרחש בשנת 1929, היו תסמינים לתחילתו, להמשכיותו ולסופו. בכל הפרמטרים המוח האנושי הוא זה שקבע את הזמנים, התנאים והמספרים, ועובדה שעברנו גם את זה.
הגדיל לעשות מר לב לבייב במסיבת העיתונאים לרגל השקת הדוחות הכספיים השנתיים ל-2008 של החברה שבבעלותו-אפריקה - שבה אמר למשתתפים - "המדובר בסך-הכל בכסף"!

הכותב הנו יועץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי.
תאריך:  02/04/2009   |   עודכן:  02/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
בראיון שהעניק זמיר לכתב העת 'עלי משפט' הוא מזים אחד לאחד את המיתוסים אודות ה"דיקטטוריות" של בית המשפט העליון    הוא אינו מתנצל    הוא משוכנע כי ארוכה עוד הדרך בפני בית המשפט העליון למגר את השחיתות
אריה דרוקמן
היכן הגורם שיקום להגן על האינטרסים של המשקיעים ויקבע אמות מידה הגיוניות לעלויות שכר של בכירים בכל חברה ציבורית?
אלעזר לוין
המנכ"ל החדש של מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, הטיל היום פצצה: 270 אלף דירות בישראל יועברו מחכירה לבעלות פרטית    מפנה היסטורי בפעילות המינהל    המשמעות המעשית - עליית שווי הדירות והקלות במשכנתה
יעל ארצי
מסיבות תמוהות, שלא לומר מטופשות, אין כלכלני האוצר העומדים בראשו וקברניטי המשק מסוגלים להבין שסחורה זולה משמעותה תוחלת חיים קצרה יותר וצורך רב יותר בתיקונים,ואף לא ללמוד מטעויות העבר, עיין ערך נתב"ג 2004    לאור הנחייה שרירותית לרכוש סחורה זולה מטורקיה, עומד מפעל משדרות בפני סכנת סגירה
צ'לו רוזנברג
בממשלה החדשה יכהנו חמישה שרים וסגן שר בעלי עבר ביטחוני    לכאורה, זו נבחרת שאין לזלזל בה כלל    השאלה היא האם השחקנים יהיו מוכנים לעשות את מה שמעולם לא עשו: להתחלק בתפקידם עם אחרים, לשמוט מידיהם את הכוח העצום העצור בהן ולשתף פעולה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il