X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו וסילבן ידעו: "היחסים הטובים" לפני הבחירות אינם אלא הפסקת אש סילבן זוכר היטב מה אמר על ביבי, וביבי לא יישכח מה אמר עליו סילבן. גם אני זוכר ביחסים ביניהם, סילבן במינוס שאינו ניתן למחיקה קבלו תזכורת
▪  ▪  ▪
צריך להתמודד עם כשלון ההימור. סילבן שלום [צילום: יותם פרום]

מסתובבת שמועה שעד סוף הקיץ, תיק החוץ יתפנה. השמועה הזאת מייחמת את סילבן. הפוליטיקאי שזינק לנעליים הקטנות של דוד לוי, זומם על התיק, למרות שהחשוד בפלילים, שר החוץ הנוכחי אביגדור ליברמן, הודיע שיסכל את המזימה.
רק אלוהים יודע מה מקור תחושת ה"מגיע לי" של סילבן. למרות שמתפקדי הליכוד הורידו אותו מהמקום השני לשביעי, סילבן בטוח שהוא הבכיר במפלגה אחרי נתניהו. למה? ככה. כמה זמן יחשוב שהוא הבכיר? עד שג'ודי תצטלם עם מדונה כאשת ראש ממשלה.
נתניהו וסילבן ידעו: "היחסים הטובים" לפני הבחירות אינם אלא הפסקת אש. סילבן זוכר היטב מה אמר על ביבי, וביבי לא יישכח מה אמר עליו סילבן. ביחסים ביניהם, סילבן במינוס שאינו ניתן למחיקה. כשלכלך על נתניהו, לפני ואחרי הבחירות ב-2006, תמיד הדגיש שרק בזכות "זכרונו הקצר של הציבור" נתניהו עדיין בשטח.
מי שראה בטלוויזיה את סילבן ביום הראשון לישיבת ממשלת נתניהו, התרשם שבטרם כניסתו לישיבה בלע עוד צפרדע. הבעת פניו הסגירה תחושת השפלה שעם קצת מזל, תוליד נקמה באיש ששריין לו את המקום השני ברשימת הליכוד ומינה אותו לשר.
בעיתונים קראנו שסילבן הסכים לקבל את התיק לפיתוח הנגב והגליל ולפיתוח אזורי, רק משום שאימץ את אמירתו הבזויה של האיש הבזוי אריאל שרון שאמר: "העיקר להיות על הגלגל". כמי שהיה שר אוצר ושר חוץ, התיק שקיבל נראה לו משפיל. זאת הזדמנות לומר כמה מילים על "הצלחתו" באוצר ובמשרד החוץ.
את תיק האוצר קיבל משרון משום הברית הפוליטית בין השניים, אלא שביצועיו הכושלים הביאו את כלכלת ישראל אל פי תהום. בראיון סיכום שנתן ל'הארץ', סיפר מנכ"ל משרד ראש הממשלה אילן כהן: "בינואר 2003 קיבלתי ממנו (משרון) טלפון. הסברתי לו, עד כמה מסוכן המצב שבו נמצא המשק. המשק היה על סף סחרור" [דה-מרקר / 18.4.06].
סילבן בטוח ששכחנו. בתוכנית 'אולפן שישי' עם ארהל'ה ברנע [ערוץ 2 / 7.4.06], הוא דחה בבוז את הטענה על ביצועיו הכושלים באוצר, והאשים את נתניהו בהפצת כזב על מצב המשק בתקופתו. מיד אחריו אמר הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר (ציטוט מילה במילה): "הוא (סילבן) דיבר על הבור שלא היה ב-2003. אז אני יכול לספר לך אהרל'ה, היינו בבור עמוק, ובא ביבי נתניהו "האיום" "הנורא" "הרשע" והוציא אותנו מהבור. זאת האמת הכלכלית". סוף ציטוט.
ביצועיו במשרד החוץ לא היו יותר טובים. היו שדיברו על השר ש"השתן עלה לו לראש". מבחינתם של נחום ברנע ושמעון שיפר, מה שעלה לראש של סילבן (וג'ודי), לא היה התכולה הנוזלית של השלפוחית, אלא התכולה המוצקה של הקיבה. תחת הכותרת "עלתה להם הג'יפה לראש", כתבו ברנע ושיפר על הבחישות של אשת השר במינויים, על הלהיטות של סילבן וג'ודי להצטלם עם גדולי עולם, ועל התפרצויות הזעם של השר. "הפקידים בירושלים התלוננו על קוצר הרוח של השר", כתבו ברנע ושיפר, "הוא עשה לו מנהג להעיף את מכשירי הטלפון הסלולאריים שלו לעבר עוזריו, כדי שישיבו לשיחות" [ידיעות-אחרונות / 20.5.05]. שנה קודם, שר התמ"ת דאז אהוד אולמרט, הגדיר אותו במילים: "קריקטורה של שר חוץ" [מעריב / 23.4.04].
אבל כל אלה הם כאין וכאפס לעומת הבעיה ביחסים האישיים עם נתניהו. סילבן ידע ש"כניסה" חזקה בביבי תזכה אותו בתקשורת אוהדת ותומכת. כולנו זוכרים את הקביעה שלו שתחת הנהגת נתניהו הליכוד הפך "למפלגת הבעת' בסוריה".
"נתניהו הוא מקים המפלגות הגדול ביותר", אמר לשלמה רז. "מפלגת המרכז קמה בגלל נתניהו, מפלגת גשר קמה בגלל נתניהו, קדימה קמה בגלל נתניהו, האיחוד-הלאומי קמה בגלל נתניהו, אפילו מפלגת הגמלאים קמה בגלל נתניהו" [ערוץ 2 / 7.4.06]. באותו ראיון הביע תסכול עמוק בגין מה שהוא כינה "השנאה לאולמרט וקדימה": "אם יזמינו אותנו לקואליציה, למה שלא נדבר"? תהה.
בכמה ראיונות האשים את נתניהו, שבגללו עזבו את הליכוד בני בגין, דן מרידור, רוני מילוא, דוד לוי, דוד מגן, איציק מרדכי, ואפילו אריאל שרון ואנשי קדימה. "זה לא גליק כזה גדול להנהיג מפלגה מרוסקת עם חובות של מיליונים", אמר בכמה הזדמנויות והזמין את נתניהו להתמודדות מחודשת על הנהגת הליכוד. "יש דרכים לגרום לו לקבוע תאריך להתמודדות", אמר לקרן נויבך, "אני חושב שאפשר תוך חודש לבוא לבוחר" [ערוץ 1 / 24.4.06]. נתניהו הסכים, אלא שסילבן השתפן, וביטל את מועמדותו.
אפשר היה להביא ים ציטוטים מכפישים מפיו של סילבן נגד ביבי. בכולם המסר אחיד: נתניהו אשם בכל תחלואי הליכוד, ועליו ללכת הביתה! ההימור של סילבן לא הצליח. היום נתניהו ראש הממשלה, וחובתו של סילבן לשאת בתוצאות כישלון ההימור שלו, דהיינו להתגבר על אופיו ולהשקיע את כישרונו (?) במשרד שקיבל. אם ייכשל, ימצא את עצמו על המסלול שהוביל את דוד לוי הביתה. הנעליים הרי, אותן נעליים...

תאריך:  12/04/2009   |   עודכן:  12/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סילבן שלום - קבלו תזכורת
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי כבר לא סופר את סילוון
גיזמו בון  |  12/04/09 14:12
 
- לסילבן-אין כריסמה
לסילבן-אין הדר.  |  13/04/09 06:30
2
סילבן טיפוס מאוס ועלוב........
דנה הופשטיין   |  12/04/09 17:00
3
ביבי הבין את המשחק הכפול שלו
ונהג כמצופה.  |  12/04/09 17:01
4
שסילבן יעבור לקדימה ל"ת
מדליף מספר1  |  12/04/09 18:09
5
שגעון הגדלות של של שלום ל"ת
זוכרים הכל  |  12/04/09 18:57
6
כל מילה שלך סלע - א-מ-ת !!! ל"ת
אחת שקיבלה נעל  |  12/04/09 20:08
7
ובכל זאת!
משה לבל  |  12/04/09 22:26
8
ומה עם תפירת התיקים של סילבן
שחר בן ישראל  |  12/04/09 23:54
9
כל כך נכון - אדם עלוב ל"ת
אחד שחטף טלפון  |  13/04/09 10:22
10
מה בדיוק עשה סילבן עד היום ?
מרק טווין  |  13/04/09 11:40
11
תגובה לנרי על סילבן
שרי עמי  |  13/04/09 12:09
12
הכותב כשל- נשען על ברנע השקרן ל"ת
מאמר טפל  |  13/04/09 12:56
13
זה נבלה וזה טריפה ממרכז הליכוד ל"ת
א.פובליציסט  |  14/04/09 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הקול של נתניהו והידיים של ברק - זהו השילוב הכי מתאים לקבלת החלטות הרות גורל וביצוען    מדובר בניגודים משלימים, שבלעדי אחד מהם, משימה חיונית קיומית הופכת למשימה בלתי אפשרית
צ'לו רוזנברג
למרות הניסיונות החוזרים ונשנים של גורמים אינטרסנטיים לבדות עובדות, מוזמן כל אחד לעיין בנתונים של צה"ל ויווכח שהחיילים הדתיים אינם מהווים רוב בשום מסגרת זולת ישיבות ההסדר    הבעיה מתחילה כאשר הפוליטיקה תופסת את מקום העובדות ומעבירה על דעתם אנשים המחפשים כל הזמן ריב ומדון, הן מן הימין והן מן השמאל
גדי גולן
קל מאד לדחוף בדיבור את הגברים של אומתך להילחם בגברים של אומה אחרת. קשה הרבה יותר להלחם בעצמך    אם הנשים תתחלנה להלחם מעשית למען אומתן בנשי וגברי אומה אחרת, השלום העולמי ייכון הרבה יותר מהר מכפי שאנו חושבים, ואז הנשים תזכינה גם בשוויון המיוחל
איתן קלינסקי
אי-אפשר היה שלא להתרגש כשבעיצומה של תקופה שבה שני הצדדים מדממים כתוצאה מגילויי איבה, מתאספת קבוצה הרוצה במשך יומיים להתבונן אחרת בחיינו ובגורלנו    לבדוק איך להגיב אחרת לכאב, לכעס ולפחד, ולחפש איך יחד לרפא ולשחרר אותם
ראובן לייב
ילדים נוטים לבלוע אל קירבם אביזרים שונים ופוצעים תוך כך את אבריהם הפנימיים, ואילו נשים מגיעות לגניקולוג שלהן עם תלונות על קונדומים או טמפונים שנותרו בגופן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il