X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערך העסקה לבניית שלוש משחתות-טילים מתקדמות מדגם זומוואלט - 22 מיליארדי דולר בינתיים הושלמה בניית כמחצית מהמשחתת הראשונה - לינדון ב' ג'ונסון - ולא ידוע כמה יחסוך הפנטגון אם תבוטל העסקה למעשה, תימסר ג'ונסון לחיל הים רק בחודש מאי - באיחור של כ-20 חודש
▪  ▪  ▪

למרות שכבר נמצאים באמצע בניית אחת ממשחתות-הטילים המתקדמות של חיל הים, הפנטגון מתכוון לבטל את בניית שלוש המשחתות המתקדמות מדגם זומוואלט, שהזמין בחברת ג'נרל דיינמיקס, וביניהן המשחתת לינדון ב' ג'ונסון (DDG-1002). ההחלטה על גורל הספינה תיפול תוך כמה שבועות. ערך העסקה עם ג'נרל דיינמיקס - 22 מיליארדי דולר, ולא ידוע כמה יעלה ביטולה.
בניית המשחתת ג'ונסון מתוכננת לשנת הכספים 2017, והיא מאופיינת בעיכובים, בהתייקרויות ובשינויים תכופים. לפני כשש שנים הוערכה בניית שלוש המשחתות בסכום של 12.3 מיליארדי דולר, שכמעט הכפיל את עצמו בינתיים - אומר משרד המחקר של הקונגרס (CRS).
בג'ונסון יותקנו, בנוסף לטילים, שני תותחים אלקטרו-מגנטיים 155 מ"מ, שמייצרת חברת בי-א̤י-א﮳י, וטווחם כ-120 ק"מ. ישרתו עליה 142 איש - לעומת כ-300 במשחתות הנוכחיות מדגם אגיס - למרות שהספינה גדולה מהמשחתות הנוכחיות.
הבעיה העיקרית הנה כמה יחסוך הפנטגון אם תופסק בניית ג'ונסון, שכמחציתה כבר הושלמה. לכן, סבורים, כי זה בלון ניסוי, שבאמצעותו מנסה הפנטגון לבדוק את תגובת הקונגרס, חיל הים והתעשיה האמריקנית למהלך כזה. אחרים סבורים, כי המהלך יחסוך אך מעט, ולא יוסיף לתקציב העצום, החסר לחיל הים כדי לבנות צוללות מדגם אוהיו. מצד שני, לחיל הים יש תמיכה אדירה בקונגרס, שתצא למלחמה נגד החלטה לבטל את בניית המשחתות המתקדמות.
המשחתות נבנות במספנת בֶת במיין. שני הסנאטורים של המדינה - אנגוס קינג העצמאי, שחבר בוועדת הסנאט לכוחות מזוינים, וסוזאן קולינס הרפובליקנית, יו"ר ועדת ההקצבות של הסנאט - ישמשו ראש-חץ במניעת ביטול הפרויקט, החשוב לכלכלת מדינתם.
בינתיים בוחן חיל הים את תוכניות מספנת בת לצמצם עלויות בבניית שתי המשחתות הבאות מדגם זומוואלט - לקראת דיון מכריע בחודש דצמבר.
חיל הים דן כעת עם חברת ריתאון - יצרנית מערכות-הנשק ומערכות הבקרה של המשחתת ג'ונסון - על תקצוב המערכות הללו בשנת הכספים 2017 במקום בשנת 2015, העומדת להסתיים בארצות-הברית בסוף החודש הזה. דיונים דומים נעשים עם מספנת האנטינגטון אינגאלס, שמייצרת את הסיפון מחומרים מרוכבים לשתי המשחתות הראשונות מדגם זומוואלט. למשחתת השלישית נקבע סיפון מתכתי, שתייצר ג'נרל דיינמיקס.
מסירת המשחתת הראשונה - ג'ונסון - לחיל הים תיעשה, כנראה, בחודש נובמבר - באיחור של 14 חודש - ואז יתחילו מבחני הספינה מחוץ למספנה. אדמירל ג'ים אוֹאני, מנהל הפרויקט, סבור, שלמעשה תימסר הספינה לחיל רק בחודש מאי. מועדי המסירה של שתי המשחתות הבאות נבדקים עתה, מסרה מפקדת חיל הים.

תאריך:  15/09/2015   |   עודכן:  15/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפנטגון עומד לבטל את בניית המשחתת ג'ונסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרבנים הראשיים לישראל נפגשו עם האפיפיור
איציק וולף
שרת התרבות קוראת למנוע ממתפללים מוסלמים להיכנס להר-הבית בתגובה על ההתפרעויות במסגד אל-אקצה במהלך ראש השנה    "הדרך היחידה להעביר מסר של שמירה על כבוד המקום, על כבוד שתי הדתות ועל כך שישראל לא תתן ידה לאלימות ולטרור"
איציק וולף
השר לביטחון פנים דוחה באופן מוחלט את הביקורת הפומבית שהטיחה בו נשיאת בית המשפט העליון    "אלכסנדר לבלוביץ' לא הגיע למוצאי החג בגלל אבן"    "לתת לגוף הבוחר את מלוא המידע על השופטים שמועמדים לקידום זו יוזמה שמעמיקה את רצינות ההליך"
איציק וולף
שר הביטחון התייחס לפיגוע יידוי האבנים שבו נרצח בליל ראש השנה אלכסנדר לבלוביץ'    ראש הממשלה מכנס דיון חרום וידון בהחמרת האכיפה נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה
מירב ארד
שרי הפנים של האיחוד הסכימו עקרונית על תוכנית חלוקה ללא התחייבות על כמות הפליטים שתגיע לכל מדינה    מדינות מזרח אירופה התנגדו בתוקף לקליטת פליטים    בהונגריה נכנסו לתוקף חוקי הגירה נוקשים וגם גרמניה החלה לסגור את שעריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il