X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהצהרת החיבור שעליה חתומים מספר שועי עולם וארגונים פילנתרופיים מפורסמים נכתב כי "אנו מאמינים שגישה לאינטרנט חיונית להשגת מטרות העל של האנושות"
▪  ▪  ▪
מארק צוקרברג מציל את העולם [צילום: AP/Jeff Chiu]

מארק צוקרברג, מייסד ובעליה של הרשת החברתית הפופולרית ביותר, פייסבוק (Facebook), חובר אל One - ארגונו של בונו, סולנה של U2 - במטרה לקדם אספקת גישה אוניברסלית לאינטרנט עד לשנת 2020.
"אנו מאמינים שגישה לאינטרנט חיונית להשגת מטרות העל של האנושות", נכתב ב"הצהרת החיבור" ששחררה One ושעליה חתומים מספר שועי עולם וארגונים פילנתרופיים מפורסמים, בכללם הקרן על-שם ביל ומלינדה גייטס (Bill and Melinda Gates Foundation). ההצהרה פורסמה במסגרת מפעל של האו"ם שעיסוקו מטרות-על אוניברסליות ומציאת פתרונות לבעיות ואתגרים חברתיים וכלכליים ברחבי העולם כולו.
צוקרברג עצמו הופיע באו"ם השבוע לצורך דיון ביכולת ובהשפעת האינטרנט על היעדים הללו, ואמר: "חיבור העולם הוא אחד האתגרים הבסיסיים של דורנו".
במאמר דעה משותף של צוקרברג ובונו שהתפרסם בניו-יורק טיימס (New York Times), הסבירו השניים ש"לכחצי מתושבי כדור-הארץ עדיין אין כיום גישה לאינטרנט, וזהו נתון שאינו טוב לאיש - לא למוחלשים ולמנותקים, ולא לחצי העולם האחר, המחובר, שביטחונו ושעולם המסחר שלו תלוי ישירות ביציבות החברתית בעולם". כדוגמאות לכוונת הנאמר הצביע צוקרברג על חקלאים ביבשת אפריקה שמשתמשים ברשת לצורך איתור מלאים ומחירים, על נשים בדרום אמריקה הנעזרות בטלפונים ניידים לקבלת מידע בריאותי, וכן על פליטים שבמהלך מסעם לאירופה עושים שימוש בסמארטפונים לשמירת קשרים עם בני משפחותיהם שנותרו מאחור.
ארבעה מיליארד איש לא מחוברים לרשת
דוח או"ם חדש בנושא גישה עולמית לפס-רחב מצביע על כך ש-57% מאזרחי העולם, שהם כארבעה מיליארד איש, עדיין לא מחוברים לרשת. במדינות מתפתחות רק 35% מהתושבים נהנים מגישה לאינטרנט. "זה דבר אחד לומר שעלינו לחבר את העולם", מבהיר צוקרברג, "אבל הטריק האמיתי הוא לדעת איך. אין לכך בינתיים פתרון פשוט וזמין. אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא להבין כיצד לחבר לאינטרנט מקומות שאין בהם עדיין חשמל בכלל, מצב שקיים למשל בכל תשעה מתוך עשרה כפרים אפריקנים".
"ממשלות יכולות להתחיל את השינוי, וזאת הסיבה לכך שאנחנו תומכים ביוזמות כמו תוכנית הנשיא אובמה שנקראת Power Africa, כמו גם ביוזמה הדו-מפלגתית Electrify Africa Act in Congress ודומותיהן, כי היכן שממשלות מניחות תשתית, שם יכולים יזמים פרטיים לבנות ולפתח", אמר צוקרברג וציין את פועלה של פייסבוק לצורך הרחבת הגישה הכלל-עולמית לאינטרנט, ובמקביל הזכיר גם יוזמות שהוא רואה בהן איתות חיובי לקידום המטרה, ביניהן עבודתה של קרן אינטל (Intel Foundation) בתחום החינוך, פעולותיה הטכנולוגיות של מיקרוסופט (Microsoft) לקידום יעדי המילניום ואת פרויקט לון (Loon) של גוגל (Google). "אולם אין בלבנו כל ספק כי על עמק הסיליקון לעשות הרבה יותר בעבור פיתוח העולם, ובמיוחד בשביל אלו שנמצאים בחלקים העניים והמוחלשים שלו ובשולי הרשת", סיכמו צוקרברג ובונו את דבריהם.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  01/10/2015   |   עודכן:  01/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוקרברג: חיבור אינטרנט כלל-עולמי עד 2020
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עתידנים מספרים לנו שעוד כמה שנים והבחירה בבובות מין תהיה הבחירה האולטימטיבית    תבטיח סקס מהנה ללא הצורך באהבה ובניהול מערכת יחסים
עופר וולפסון
החברה, יחד עם בעלת השליטה Access, השקיעו 10 מיליון דולר בחלקים שווים, במסגרת סיבוב השקעה בהיקף כולל של 55 מיליון דולר בחברת Neon    יתרת ההשקעה בוצעה על-ידי אחת מקרנות ההון הגדולות בעולם בתחום מדעי החיים
איתמר לוין
עשרות אוגדנים ובהם מאות תיקים של נאשמים שיוצגו בעשור הקודם בידי הסנגוריה הציבורית מושלכים בבאר שבע    המשמעות: פגיעה חמורה בפרטיותם של הנאשמים    הסנגוריה: הושלכו בידי עו"ד פרטי
עידן יוסף
מחבל שתכנן פיגוע נקמה על רצח בני משפחת דוואבשה ועליית יהודים להר-הבית נאלץ לבצע פיגוע דריסה מצומצם יותר בו נפצעו שלושה חיילים ליד שילה
אביתר בן-צדף
יספיק לעשרה שבועות בלבד    עד אז אמור הנשיא להתפשר עם הרוב הרפובליקני על דרישותיו, כדי למנוע את סגירת הממשל בדצמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il