X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי מחקר של סיסקו, נפחי התעבורה האלה שקולים ל-6.8 טריליון סרטים באיכות HD, הנצפים בהזרמה ישירה ברשת, או ל-2.4 סרטים ביום בממוצע לכל תושב של כדור-הארץ בשנת 2019
▪  ▪  ▪
לא מפסיקה לגדול. תעבורת הנתונים בענן [צילום אילוסטרציה: AP/Lee Jin-man]

עד סוף 2019 תוכפל תעבורת הנתונים בענן בשיעור של פי ארבעה, כך על-פי סיסקו (Cisco). החברה מפרסמת זו השנה החמישית את מדד הענן הגלובלי שלה, ומציינת כי קצב גידול תעבורת הנתונים בענן מהיר יותר מקצב הצמיחה של תעבורת הנתונים בדטה סנטרים מסורתיים, שתוכפל פי שלושה באותה תקופה.
כך, תעבורת הנתונים הגלובלית בדטה סנטר תצמח מ-3.4 זטה בייט (1ZB הוא אלף טרה בייט) בשנה החולפת, ל-10.4 זטה בייט ב-2019. באותה עת, תעבורת הנתונים בענן תצמח מ-2.1 זטה בייט ל-8.6 זטה בייט.
על-מנת להמחיש את המספרים האלה, צויין כי 10.4 זטה בייט שקולים ל-144 טריליון שעות של מוזיקה המוזרמת ברשת, שהם 26 חודשים רצופים של האזנה למוזיקה לכל אדם באוכלוסייה הצפויה לחיות על פני כדור-הארץ בשנת 2019, שתמנה 7.6 מיליארד בני אדם. הנפח הזה שקול גם ל-26 טריליון שעות של ועידת וידאו באינטרנט, או ל-21 שעות ביממה של ועידת וידאו לכל עובד על פני כדור-הארץ, בכל מדינה ובכל תחום עיסוק שהוא.
השוואה אחרת מציבה את נפחי התעבורה האלה כשקולים ל-6.8 טריליון של סרטים באיכות HD הנצפים בהזרמה ישירה ברשת - או ל-2.4 סרטים ביום בממוצע לכל תושב של כדור-הארץ בשנת 2019.
צמיחה מואצת בתעבורת הנתונים בענן
בין הגורמים המקדמים את הצמיחה המואצת בתעבורת הנתונים בענן ואת המעבר לשירותי ענן: השיפור בביצועי היישומים, ייעול התפעול השוטף, התרחבות הפעילות בתקשורת בין מכונה למכונה (M2M) ובעולם האינטרנט של הדברים.
דאג וובסטר, סגן נשיא לשיווק בסיסקו, אמר כי "הענן אינו בגדר טכנולוגיה מתפתחת. הוא כבר כאן. תעשיית התקשורת חווה אימוץ של הענן המתפתח לפתרון מבוסס, וצובר היענות נרחבת ופריסה הולכת וגדלה. ארגונים עסקיים וגופי ממשל עוברים מסביבות בדיקות - לביטחון מלא בתשתיות הענן כבסיס לעומסי העבודה הקריטיים שלהם. מבחינת הלקוחות, שירותי ענן מציעים גישה לתוכן ולשירותים, כמעט מכל מקום".
עוד עולה מהמחקר כי עידן האינטרנט של הדברים - הקישור בין אנשים, תהליכים וחפצים - ימלא תפקיד משמעותי יותר ויותר בצמיחת התקשורת במרכזי עיבוד נתונים ובענן. האינטרנט של כל הדברים מייצר כמויות גדולות במיוחד של נתונים, בנפח הצפוי לצמוח ולעמוד ב-2019 על 507.5 זטה בייט, שהם 42.3 זטה בייט לחודש. עם זאת, רק מקצת מהתוכן הזה יאוחסן במרכזי נתונים מסורתיים.
כיום, 73% מהמידע המאוחסן במכשירים של לקוחות קצה, מנוהלים על גבי מחשבים אישיים. בשנת 2019, לעומת זאת, כבר יאוחסנו 51% מהמידע האגור במכשירי קצה על גבי מכשירים שאינם מחשבים אישיים, דוגמת טלפונים חכמים, טאבלטים ומכונות מסוגים שונים. כך, יהיה ביקוש גדול יותר ושימוש רחב יותר באחסון בענן על-ידי צרכני קצה. עד 2019 צפויים 55% מהמשתמשים הביתיים באינטרנט להיעזר באחסון מבוסס ענן, לעומת 42% בלבד כיום.
עומסי העבודה במרכזי עיבוד נתונים צפויים להיות מוכפלים בלמעלה מפי שניים בין השנים 2014 ל-2019. עומסי העבודה בענן יצמחו אף מהר יותר, ויוכפלו פי שלושה במהלך אותה תקופה.
האינטרנט של כל הדברים יוצר נפחי ענק של נתונים
בחישוב כלל-עולמי, נפח הנתונים הנוצרים על-ידי חיישנים, מכשירים ומערכות בעולם האינטרנט של כל הדברים, צפוי להגיע ל-507.5 זטה בייט לשנה, או 42.3 זטה בייט לחודש בשנת 2019, לעומת 134.5 זטה בייט בשנת 2014 (11.2 זטה בייט לחודש). עיר חכמה המאוכלסת במיליון תושבים, צפויה לייצר ב-2019 נפח נתונים של 180 גיגה-בייט בשנה.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  03/11/2015   |   עודכן:  03/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעבורת הנתונים בענן תוכפל פי 4 עד סוף העשור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יוצא להגנתו של פוגלמן בנושא הריסת בתי המחבלים: אם לא היה מעכב את צו ההריסה עד לקבלת תגובת המדינה והדיון, היינו כמו סדום - תחילה הורסים ואחר כך מבררים
נחמה אלמוג
בית המשפט למשפחה פירסם כי 50% ממקרי הגירושים באיחוד האמירויות נובעים מוויכוחים ומריבות הקשורים לשימוש במדיה המדוברת    כמו-כן מסתבר כי שליש מן הגברים שהחליטו כי הם מעוניינים להתגרש, משתמשים ב-WhatsApp כדי להודיע לנשותיהם שהנישואים נגמרו
איציק וולף
עשרות תלמידים של הרב יאשיהו פינטו פתחו בשביתת רעב סמוך לישיבה שלו באשדוד בדרישה לפתוח מחדש את החקירה נגדו
מירב ארד
על ההסכם החדש תחתום ישראל וכל 28 מדינות האיחוד באירופי בוועדית האקלים שתתקיים בחודש הבא בפריז    ההסכם החדש מחייב להתייחס גם להסתגלות להשפעות שינויי האקלים ולגיוס והעברת מימון לפעולות אקלים
מירב ארד
לדברי יורו-קונטרול, הסוכנות לבטיחות האווירית באירופה, נרשמו יותר מ-120 אלף דקות של עיכובי טיסות ברחבי היבשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il