X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הילדים מסרבים לעזוב את האם. 'מאמא'... הם זועקים אליה ונגררים יחד עימה לתאי הגזים מצעד החיים - היום השלישי
▪  ▪  ▪
מצעד החיים
חיים למען המתים

יום שלישי, יום השואה. בבוקר החלטתי לעבור שוב בביתני מחנה ההשמדה אושוויץ 1. השבילים הומים בבני נוער מכל רחבי העולם, עטופים בדגלי ישראל. רבים מהם מוחים דמעה. מיעוטם בוכה בכי קורע לב. שיחות חרישיות של ניחומים נשמע בבליל שפות. הברזילאים בפורטוגזית, הארגנטינאים בספרדית, הצרפתים בצרפתית, האמריקנים כמובן באנגלית, ועוד שפות שאיני מכיר כלל וכלל. אלפי צעירים יהודים מבכים את גורל בני עמם.
זעקה מקצה העולם ועד סופו
אני נכנס לאחד הביתנים. רואה קבוצה של דוברי ספרדית רוכנת סביב שולחן מוצגים. ברקע נשמע בשקט השיר "שמור על העולם ילד". בכל רגע פורש מישהו מהקבוצה ובוכה.
אני ניגש לדוכן ורואה מדריכה משמיעה ברשמקול את השיר. אני מסתכל מטה ומצטמרר. אלו מוצגי ילדים קטנים, עוללים וטף. חיתולים, בגדי תינוקות, נעליים קטנטנות, מוצצים. וברקע: "שמור על העולם ילד". אני מוכרח להודות שחטפתי מכה חזקה. פתאום אני מבין שמדובר בילדים בגילאי נכדיי. מקרוב לשנתיים ועד לגדולה שבנכדותיי - בת ה-6. שיזכו כולם לחיים טובים וארוכים. זה הופך יותר ויותר מוחשי.
אני נזכר בשלושת בני דודתי שרה הזנקופף הי"ד - מרדכי, אברהם ויעקב, זה שסיפרו לי ששיבש את שמו ליבוק.
אני רואה את הילדים פוסעים עם אימם בירידה מהרכבת ברמפה הידועה לשימצה. רואה אותם מובלים עם אמן ל"מקלחות". לתאי הגזים. האימא - שרה - ודאי הבינה שמדובר בהליכה למוות ומנסה להתנתק מילדיה בני ה-3, 4 ו-5. הם מסרבים לעוזבה. איזה ילד יעזוב את יד אמו בשעת סכנה. 'מאמא' הם צועקים באוזניי שם בביתן. 'מאמא'... ונגררים איתה לתאי הגזים.
מיד בסמוך אני רואה אסופת טליתות של נספים תלויה בחלון מוצגים. ורואה בעיניי את אבי המשפחה, הבעלים של הטלית, עוטף את ילדיו מתחת לטלית. כאילו זו תיתן מחסה, כאילו זו תגן. אבל לא, גם הטלית לא עזרה לילד שבנעליו אני מתבונן.
צעידה שבחובה חיים למען...
כשדמעות זולגות מעיניי אני מסביר לעצמי. יום השואה ובמרכזו מצעד החיים אינו הפגנה נגד דרבן 2 או ג'נבה 1 ואפילו לא נגד טהרן 3. ואין אדם בהיסטוריה ולא בימינו שהוא היטלר. גם אם הפיתוי לכנות את אחמדינג'אד הוא כזה.
השואה - הקמת מכונת השמדה מאורגנת של בני אדם רק בשל אמונתם הדתית וכל זאת בסופו של תהליך "אינטלקטואלי" לכאורה של מיסוד תורת גזע של עליונים ונחותים. של מי שצריכים לחיות ושל מי שאינם זכאים לכך וחייהם הוא בזבוז. זה אין. נכון, זה יכול לקרות שוב. העולם לא נגמל משנאת זרים, מרגשי עליונות המובילים לרצח ממילים היכולות להרוג. אך צריך לזכור שהשואה היא יחידה. לא היה דומה לה בעבר. לשום מדינה, לשום עם. אחד מכל שלושה בני אומה הושמד. למה? ככה!
יצאתי מהביתן והנחתי את הפוליטיקה הבינלאומית בצד. נעמדתי לצידם של הרב ישראל מאיר לאו, סילבן שלום, ארוין קוטלר ושמואל רוזנמן - יו"ר מצעד החיים והתחלתי לצעוד. רק אברהם, מרדכי ויאבוק הקטנים היו לנגד עיניי. לזכור ולא לשכוח. לזכור ולא לסלוח. בלי פוליטיקה, בלי היגיון, רק עם רגש.
שעה של צעידה. צעידה של אחד יורם דורי החי למענם של בני משפחת האזנקופף שנרצחו.

תאריך:  22/04/2009   |   עודכן:  22/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד לא נס זיכרם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו השורדים ניצחנו
שטיינברג מארק  |  23/04/09 09:25
 
- שלח אלי את כתובת המייל שלך
יורם דורי  |  23/04/09 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
חג הפסח אומנם כבר מאחורינו אך אֵילו מטענים אישיים, לאומיים ורוחניים ניקח איתנו מליל הסדר? מההגדה? מהחג כולו?    מה מסמל רבי עקיבא שהֵסֵב עם החכמים - ומה רבי אלעזר?    מה מסמלים ארבעת הבנים?    שיעור מאלף בטקטיקה האנטישמית    מעמד האישה    על שירים ושערים
עמוס שריג
אחת הסיבות לכך שעם ישראל החזיק מעמד אלפי שנים למרות נדודיו וצרותיו היא שבני ישראל לא החליפו את שפתם, לבושם ושמם    "מועלם" העירקי ו"לרר" הפולני היו פעם מלמד, והם לימדו את תלמידיהם ששם עברי הוא חלק מההיסטוריה ומהתרבות שלנו – ואת אלה אנחנו חייבים לשמר למען העתיד, למען הדורות הבאים
אורי גנני
צאו כולכם מהאדישות    תתחילו להבין שמערכת הביטחון, בניגוד למה שחונכנו, מפקירה אתכם, את משפחותיכם ואת המדינה כולה לסיכונים בלתי סבירים    הצטיידות במערכות הלייזר, בתקציב של פחות מחצי טייסת של F16E, יכלה להקטין משמעותית ביותר את הסיכונים הללו
מתי דוד
מאחורי האמירות 'זכות הציבור לדעת', שיקולים מקצועיים וחופש הביטוי - מסתתרים לעתים קרובות מניפולציות ואינטרסים חבויים בשרותם של בעלי עניין מהתחום הפוליטי והעסקי, המנוגדים לשליחותה של התקשורת
צ'לו רוזנברג
החוכמה היא לבחון איך בכל זאת מתחזקים סוג של שביתת נשק; התיווך של ארה"ב בהחלט עשוי להוריד להבות ולהנמיך ציפיות    על ישראל שומה לעשות כל מאמץ לסייע בכך לארה"ב, ולא לדחוק אותה למהלכים העלולים לפגוע בביטחון ישראל    המלצה למדינאים: תשתקו ותעשו ולא להפך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il