X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהא מוכן לדבר עם דרעי. נסרללה

הבעיה של מרבית הפוליטיקאים באזורינו - הן בישראל והן בארצות-ערב, הינה שחרף הימצאותם במזרח-התיכון, הם חושבים ופועלים, על-פי תפיסות-עולם שמתאימות אולי לשבדיה, דנמרק או למשל, לצרפת; אך בשום פנים ואופן לא למזרח שעדיין שרוי ברובו תחת שלטונה של דת. מאוד מרגיז אותי, כאשר איזה פעיל שמאל ישראלי מעדיף שיתוף-פעולה עם אקדמאים זעיר-בורגניים מרמת-אביב ג' או מעומר, רק מפני היותם חילוניים; עם-זאת, לא איכפת לרוב השמאל הישראלי מתושבי שכונות-העוני, כיוון שגם כאלה מתוכם שהנם מתקדמים באופן יחסי - הם דתיים או לפחות מסורתיים. אותה תמונה, לפחות עד ראשית שנות ה-50, היה ניתן לראות גם בקרב השמאל הערבי, עד שעם הזמן, בעולם הערבי החלה להיווצר הבנה גוברת והולכת, של חשיבות שנודעת בתנאי-המזרח, לברית בין שמאל לכוחות דת מתקדמים.
בישראל, לעומת זאת, הבנה כזאת אינה קיימת עד היום. יתרה מזאת, מפלגות כגון המפלגה הקומוניסטית הישראלית, מר"צ ואחרות, לעיתים אפילו אינן שתות לבן לכך כי המסר הסוציאליסטי מגיע דווקא מפיהן של מפלגות שאינן מתהדרות בכינוי 'סוציאליסטיות' או 'קומוניסטיות' או 'חברתיות'. הדוגמא המובהקת ממערכת הבחירות האחרונה היא רשימת יהדות התורה אשר דברה בגנות תופעת הגלובליזציה: לא מר"צ, לא חד"ש, ובוודאי לא עבודה או קדימה, שגם אותן משום-מה נהוג לראות כשמאל - אף אחת מהמפלגות הללו, לא דיברה ולו בחצי-פה על גלובליזציה ועל הצורך בשינוי ממשי. המסקנה היא, כי להבדיל ממערב אירופה של המאות י"ח-י"ט, ורוסיה ערב מהפכת-אוקטובר - במזרח - הדת וכוחות שונים שעומדים מאחוריה, מסוגלים לעיתים למלא תפקיד מתקדם וחיובי.
ועתה, נעבור לרעיונות קונקרטיים. ברשומה זו ברצוני להתייחס לתפקיד, שאנשי דת יהודיים ומוסלמים, יכולים לשחק במאמצי השלום במזרח-התיכון. אין ספק, כי באזור כמו שלנו, שאפילו רוב אנשי-השמאל בו - מאמינים בדת (בייחוד בלבנון, מצריים ועירק) - אנשי וגופי-דת, כמו שייח' נסראללה, שייח' סאלח ראיד, אריה דרעי, הרב מנחם פרומן, האחים המוסלמים, וכיו"ב - נהנים ממנדט ציבורי נרחב ומהוקרה והערכה ציבורית, שלא יסולאו בפז. אין לי שמץ ספק, שאם אחד דמות כמו אריה דרעי או מנחם פרומן היה עומד בראש ממשלת ישראל, השלום בין יהודים לערבים באזורינו היה ניכון כבר מזמן.
הרי מיהו בכלל, בשביל אדם כמו שייח' חאסן נסראללה - אחד כמו אהוד אולמרט, ציפי ליבני או אפילו אורי אבנרי או שולמית אלוני? מיהו בשבילו, או בשביל חאלד משעל יוסי שריד או סילבן שלום? בשביל אנשים משיעור-קומתו של נסראללה - כל אלה הם סך-הכל פקידי-ממשל ועסקנים פוליטיים, שכמותם יש למכביר. לעומת זאת, אריה דרעי ללא-ספק, הוא שווה-ערך ישראלי לשייח' נסראללה (מנקודת מבטו). לכן, בטוחני בלמעלה ממאה אחוזים של בטחה, כי באם בראש ממשלת ישראל היו עומדים אנשים מהסוג של דרעי, פרומן, או למשל, הרב המקובל מיכאל לאייטמן - במהירות מפתיעה היה נחתם הסכם שלום, הכולל סעיפים המכירים בזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים. בכל אחד מהרבנים שהזכרתי כאן - כל מנהיג ערבי, כולל שייח' חאסן נסראללה - היה רואה אישיות שוות-ערך לו, שאיתה ראוי לדבר. לכן, יש לראות בכוחות ומנהיגי-דת הפועלים כאן, במזרח-התיכון - בעלי-ברית פוטנציאליים, לכל מהפכה או שינוי מהפכני.

משורר ופעיל-ציבור; קומוניסט ואנטי-ציוני
תאריך:  28/04/2009   |   עודכן:  28/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במזרח-התיכון - רק מנהיג דתי יעשה שלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דימטרי רייזמן
האם אחמדינאג'דים ודומיהם הם הסכנה המוחשית ביותר לקיומה של ישראל? לא בהכרח    דווקא שוחרי השלום, יפי הנפש, הקוסמופוליטים וההומניסטים אשר במתק שפתיים מערערים על ההצדקה לקיומנו פה, מסבים נזק רב יותר
מוטי פלד
"הצבענו על התעלמות הוועדה מהתנהלותן הבעייתית של ממשלות ישראל ומאופן טיפולם הכושל של משרד הביטחון ואגף השיקום בנכי צה"ל המשליכים על היקף התקציב הנדרש ועל המשאבים המבוזבזים על ידיהם, שלא לצורך..."
פזית חקק
תלות של בעלי מוגבלויות באחרים לצורך סידורים יוצרת תחושת אסירות תודה חונקת    יציאה לעצמאות, אפילו הדרגתית, מקנה ביטחון ועצמאות
ד"ר רון בריימן
למה שישראל תלין על הכחשות השואה של אחמגינג'אד? היא מנהלת שיחות עם מכחיש שואה אחר, אבו מאזן    ולמה שתלין על אנטישמיות כאשר היא מגרשת יהודים? טלי קורה מבין עינייך ישראל!
אהרון רול
מתקדמת כיאות וכרצוי במציאת פיתרון נאות ולא משום שהמערב אינו חותר ליישובה    ללא ספק ניתן ורצוי לשנות כיוון ולנסות דרך חלופה למסלול ההתנגשות המזויינת אשר ניכפתה על המערב ואשר ארה"ב הובילה תחת ממשלו של בוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il