X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמרו, 'הכתובת הייתה על הקיר, ראו הוזהרתם', מצהיר יו"ר ארגון הדרוזים בישראל, מר אמן זהאר, כי אם יבוטל פירוק עיר הכרמל, הדרוזים יתקוממו באופן ספונטני ומתוכנן בהחלט
▪  ▪  ▪
מתנדבת במד"א שנפצעה בפקיעין [צילום: באדיבות מד"א]
הכתובת הייתה על הקיר - ראו הוזהרתם
אמן זאהר
הכנסת שקדה בהליך דמוקרטי על ביטול איחוד הרשויות תחת קורת הגג המוניציפלית "עיר הכרמל" * חוק ההסדרים עומד למחוק את מה שהושג בהליך דמוקרטי
לרשימה המלאה

טוב לדרוזי, גם בלי עוזי
ד"ר טל שחור
בדיקה של הנתונים היבשים לרגל יום העצמאות ה-61 למדינת ישראל, מגלה: מצבה של ברית הדמים שלנו עם הדרוזים מעולם לא היה טוב יותר * ד"ר לכלכלה טל שחור בדק את מצב ההקצאות התקציביות והקרקעיות לישובי העדה ולא מצא שום סיבה להתנצל
לרשימה המלאה

נתניהו: מחויב לחיזוק הברית עם הדרוזים
מחלקה ראשונה
לרשימה המלאה

מאות דרוזים ביצעו לינץ' ב-15 פקחי הסיירת
עידן יוסף
15 פקחי הסיירת הירוקה שהגיעו באישון לילה לעקור זיתים ליד בוקעאתא מאדמת מדינה כותרו והוכו באלות בידי מאות פורעים * רכבי הסיור הועלו באש
לרשימה המלאה

פגיעה קשה בערכי הדמוקרטיה
ענבל בר-און
ההיעלבות של החרדים ממודעה עם פניה של ציפי לבני היא מקצועית לחלוטין, מתוזמרת ומתוכננת * הם פוגעים למעשה לא רק בערך יסוד של הדמוקרטיה, שהוא שוויון ואזרחות אלא מגלים גישה מיזוגנית, אשר אינה שונה במאום מעמדתם של סוחרי הנשים, וסרסורי הזונות * גם החרדים אינם רואים באישה אדם אלא חפץ
לרשימה המלאה

"חוק ההסדרים אנטי דמוקרטי ויש לבטלו"
איריס בר-טל
כך טוענים הארגונים החברים בפורום לביטול חוק ההסדרים * בפנייתם לחברי הכנסת הם מציינים שהחוק כולל גזירות חברתיות וכלכליות
לרשימה המלאה

במאמרך "הכתובת הייתה על הקיר, ראו הוזהרתם" אינך אלא עורך מניפולציה גסה. אתה מאיים על השלטון בישראל כי אם יבוטל פירוק האיחוד של עיר הכרמל בחוק ההסדרים, "מאורעות פקיעין יהיו כאפס לעומת האירועים שיהיו, אם חס וחלילה, יבוטל הפירוק".
בכל הכבוד, אתה מאיים על הציבור בכללו, ועל ציבור השוטרים והחיילים בפרט, באלימות. וכל זאת מדוע? משום שסעיף בחוק ההסדרים יפגע בציבור הדרוזי. בכל הכבוד, מר זהאר, הציבור הדרוזי אינו הציבור היחידי אשר נפגע מחוק ההסדרים. למעשה ציבורים רבים בישראל נפגעים מן החוק הזה באופן שיטתי שנה אחר שנה. ציבורים מוחלשים, נכים, חולים, קשישים, ילדים, עניים, אמהות חד-הוריות, נפגעים מחוק זה באופן האנוש ביותר שנה אחר שנה. אך אף אחד עוד לא השמיע איום לפגוע בחיילים, שוטרים, פרמדיקים, ולהפר את שלום הציבור, כפי שאתה איימת. אביא דברים בשם אמרם ואצטט את שתי הפסקאות האחרונות ממאמרך:
התושבים של שני הישובים מאוחדים בדעתם שביטול פירוק האיחוד הוא "כפיה חמורה מאוד". לא יהיה יותר איחוד בין שני הישובים עוספיה ודלית אל כרמל יהיו תוצאות ההצבעה על חוק ההסדרים אשר יהיו". התושבים טוענים כי "ההצעה של פקידי האוצר לביטול הפירוק היא התגרות, זלזול והשפלה. היא פגיעה חמורה בהם וברגשותיהם.
נשמעים קולות ברחוב הדרוזי בכרמל האומרים "מוכנים להקריב, להיאבק להתמרד בפני ביטול פירוק האיחוד ונגד כל מי שמסייע לו. מאורעות פקיעין יהיו כאפס לעומת האירועים שיהיו אם - חס וחלילה - יבוטל הפירוק. אל תנסו אותנו עוד פעם". ובתורי, אני פונה אל מקבלי ההחלטות, עדיף לכם שתקשיבו לקולות, עדיף לכם "שסוף מעשה יהיה במחשבה תחילה". הכתובת על הקיר. אנא מכם נהגו בחוכמה. תושבי כפרי הכרמל אינם ראויים לכל הייסורים האלו.
במאמרך אתה מעלה טענות ראויות, אבל ראויות למחצה. אתה גורס, ובצדק גמור, כי חוק ההסדרים הינו חוק אנטי דמוקרטי (אינך היחידי שגורס כך). אתה גורס, ובצדק רב, כי הממשלה היא המבצע, והכנסת היא הריבון, ועל הממשלה לבצע את מדיניות הכנסת, ולא לסכלה דרך חוק ההסדרים. הכל נכון, הכל ידוע, הכל מוכר, גופים וארגונים רבים נאבקים כנגד חוק ההסדרים. אתה גורס, ובצדק רב מאד, לפגיעה קשה בדמוקרטיה כאשר הממשלה מסכלת פעם אחר פעם את רצון הבוחר ואת כוונת הכנסת, ועל כן פוגעת באופן מהותי ביותר בהליכים דמוקרטים. אלא שהפתרון שלך הוא לנהוג באותה דרך. הממשלה והאוצר מסכלים את רצון הבוחר ואת עיקרון שלטון החוק דרך חוק ההסדרים, שבו הם ממוטטים חקיקת כנסת שהושגה במאמץ רב בדרכים דמוקרטיות, ומחוקקים גזירות כלפי ציבורים שלמים ללא הליכים דמוקרטים? ננהג כמותם. גם אנו, הדרוזים, נסכל החלטות שנתקבלו בדרך חוקית (חוק ההסדרים הינו דוגמא לחוק אנטי דמוקרטי, אך עדיין, חוק), באלימות.
מהנוסח של מאמרך עולה: אתה מצפה שהציבור הישראלי, ובייחוד הממשלה ומקבלי ההחלטות, יבינו שהציבור הדרוזי נפגע מן הסעיף הצפוי בחוק ההסדרים אשר יאחד מחדש את המועצות הדרוזיות - עוספיה ודלית אל כרמל לכדי "עיר הכרמל", והפגיעה כה קשה עד שהיא תגרום להתקוממות "ספונטנית", כדבריך בשורות האחרונות:
נשמעים קולות ברחוב הדרוזי בכרמל האומרים "מוכנים להקריב ,להיאבק להתמרד בפני ביטול פירוק האיחוד ונגד כל מי שמסייע לו. מאורעות פקיעין יהיו כאפס לעומת האירועים שיהיו אם - חס וחלילה - יבוטל הפירוק. אל תנסו אותנו עוד פעם". ובתורי, אני פונה אל מקבלי ההחלטות, עדיף לכם שתקשיבו לקולות, עדיף לכם "שסוף מעשה יהיה במחשבה תחילה". הכתובת על הקיר. אנא מכם נהגו בחוכמה. תושבי כפרי הכרמל אינם ראויים לכל הייסורים האלו.
אך ישנו כשל לוגי במאמרך, אותו כשל של מי שטוען כי הוא "מתכנן להתנהג באופן ספונטני". ה"מהומות" שתפרוצנה, אם תפרוצנה, לא תפרוצנה באופן ספונטני מתוך תחושת פגיעה קשה (אגב, על תחושת הפגיעה איני מערערת, וגם איני מערערת על ההתנכרות הבוטה והגסה של ממשלות ישראל לדורותיהן למגזר הדרוזי, חרף נאמנותו למדינה), שכן רק כעת הודת בכך שהמהומות הן "מתוכננות" ומראית העין של ה"ספונטניות" אינה אלא חלק מן התכנון.
למעשה מגזרים מסוימים במדינה, כגון מתנחלים, חרדים, דרוזים, למדו כי האלימות משתלמת ומתוגמלת. הציבור "מבין", הציבור מנסה לגלות "היכן טעה בקיפוח אותם מגזרים", והציבור עורך חשבון נפש נוקב בכל פעם שמגזר מסוים פורץ באלימות. אותו מגזר פשוט לומד את השיטה, ומתכנן את ההתפרצות ה"ספונטנית" הבאה שלו בכל פעם מחדש. אך תסלח לי, מר זהאר, זו דמגוגיה זולה ותו לו. על תחושת העלבון איני חולקת, אני סבורה שראוי שממשלות ישראל תעשנה מעשה ותתקן את האפליה ואת הקיפוח כלפי המגזר הדרוזי, כולל אחורנית, קרי, הענקת תקציבים מתקנים או 'אפליה מתקנת' אשר תשפה על קיפוח העבר. אך כל האהדה שלי למגזר הדרוזי, וכל זעמי על הממשלה אשר מדברת גבוהה גבוהה על "שוויון" אך בסופו של יום, מתעמרת בציבורים שלמים בישראל, אינה יכולה להוביל לאהדה לאלימות, בייחוד לא כשהיא מתוכננת, ומוצגת כ"התפרצות ספונטנית בשל עלבון".
הרי אתה יודע יפה מאד, כי בעצם ימים אלו קואליצית ארגונים נאבקת בחוק ההסדרים. אתה יודע יפה מאד שחברת הכנסת שלי יחימוביץ הרימה את נס המרד כנגד חוק ההסדרים הקרוב, אתה יודע שחוק ההסדרים מעורר תרעומת בציבור, וגופים, ארגונים וחברי כנסת רבים כבר קמים ונאבקים כנגדו. לו מאמרך היה מסתיים במילים כגון: "אנו, הציבור הדרוזי, נחבור לכל גורם, לכל גוף, לכל ארגון ולכל ח"כ אשר בדעתו לבטל את חוק ההסדרים, בהיותו אנטי דמוקרטי", הייתי מוקירה אתכם ומצדיעה לכם על האומץ לפעול ולהיאבק, מאבק אשר כל אזרחי ישראל יקטפו פירותיו. אך למרות שעומדות בפניך שפע של אפשרויות לפעול בדרכים חוקיות, החלטת לאיים ב"פקיעין 2", קרי: השלכת אבנים על אמבולנסים, פרמדיקים, שוטרים וכו'. למה? אולי כי מגזרים בישראל למדים יותר ויותר כי האלימות משתלמת? אולי כי זה מתאים לנרטיב של 'קופחנו והתפרצנו'? אולי כי הציבור הישראלי מגיב בסלחנות ובחשבון נפש כל פעם מחדש שמתנחלים שופכים חומצות על שוטרים בהתנתקויות, שחרדים מטיחים בשוטרים חיתולים מסריחים וצואים, וכשדרוזים משליכים אבנים על אמבולנסים(!)? אולי די.
המשתמע מדבריך, כאילו עלבון מוביל בקו ישיר לאלימות, הינו שקרי, דמגוגי ומסולף. את העלבון אפשר לתעל לשפע של פעולות מחאה, לא אלימות, דמוקרטיות, אשר לבטח יובילו לאהדה גדולה יותר למגזר הדרוזי, שכאמור קופח וחשף את ממשלות ישראל לדורותיהן בצביעותן (תמיד טוענים כי מי שמשרת צבא מקבל את מלוא הזכויות, והנה...). אתה מתקומם, ובצדק על חוק ההסדרים שמסכל בצורה אנטי דמוקרטית החלטות שנתקבלו באופן דמוקרטי, אבל במקביל, מאיים לסכל בכוח את פעילות הממשלה, ובמשתמע, להפעיל אלימות בכל פעם שתתקבל החלטה אשר אינה נושאת חן בעיני המגזר הדרוזי.

תאריך:  02/05/2009   |   עודכן:  02/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמן זהאר, טול קורה מבין עיניך
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הוצאת שם רע
חיים וינברגר  |  2/05/09 21:50
2
דורית בייניש ומשרתיה (בין היתר
ענבל בר און)  |  3/05/09 10:32
3
סוף סוף
סלמאן דרוזי  |  3/05/09 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי מטלון
יבוא היום ונראה תיירים משוטטים בקניונים נטושים, במרכזי קניות ענקיים שהפכו לפסל סביבתי מטריד וישמעו סיפורים צבעוניים על החיים המרתקים שהתנהלו שם לפני פחות ממאה שנים
ד"ר אזי לב-און
יש הגורסים כי פעילות פוליטית ברשת האינטרנט הינה פעילות מגויסת    אחרים סבורים כי היא מעודדת עצלות פוליטית    האמנם?
ענבל בר-און
תוכנית ויסקונסין הצליחה 'לעבור' בשל הסתה ושיסוי של מעמד הביניים כלפי אוכלוסיות מוחלשות    מעמד הביניים שוכנע כי השכבות המוחלשות גוזלות אותו    למעשה, העשירים הם הנטל הסמוי על החברה    עבדים נהיה (5)
אלון דהן
מאחורי עלילה פשוטה לכאורה מסתיר המותחן "ארץ קשוחה" ביקורת חברתית נוקבת על הקיבעון המחשבתי של האמריקנים ועל היחס ה"מסחרי" לבני אדם
עמוס גורן
התנ"ך הולך ונעלם מכל דרגי החינוך עד האוניברסיטה ועד בכלל, וההגייה העברית תקועה כיום בבוץ עמוק    שני שומרי הראש שלה, מערכת החינוך והשידור הציבורי, התייאשו ממנה מזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il