X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי כאן עצמאי ומי לא? מי הם הזוכים לחופש תנועה ודעה, לחופש כלכלי, לשכר הוגן, לעבודה ראויה? החופש ניתן רק לאוכלוסיה אחת - גברים יהודים אשכנזים - במחיר הכיבוש של אינסוף ציבורים - פלשתינים, מזרחים, מהגרים, נפגעי אלימות מינית, ואנשים שחיים בעוני וקורסים תחת העסקה פוגענית
▪  ▪  ▪
גבר אשכנזי - הישראלי העצמאי היחיד

ימים ספורים לאחר שהחלה רדיפה אחרי חברות בתנועת 'פרופיל חדש', ימים ספורים לאחר שהתברר כי החל כאן מהלך מסוכן של ממשלה שרודפת אחרי כל מי שאינה מצייתת למדיניות של מלחמה, ולאחר יום העצמאות ה-61 של המדינה היהודית - זה הזמן לסקור ולציין את רשימת האוכלוסיות שאין בינן לבין עצמאות ולא כלום. במדינה שסימנה את מערכת הבחירות האחרונה שלה במתקפה על עזה, כדי לזכות בקולות של תמיכה בגנרלים בהצבעה לכנסת שמכנים אותה דמוקרטית, במדינה שמסוכן בה להתנגד לשלטון כי המחיר עלול להיות מעצר אל תוך תאי חקירות, במדינה שנשיאה לשעבר הוא חשוד סדרתי בעבירות מין ארורות, ובמדינה שבה אלו שמכונים "אבירי זכויות", כמו עו"ד אביגדור פלדמן, מגינים נחרצות על חשודים בפגיעה סדרתית בביטחונן של נשים - זה הזמן לעצור ולסמן מי באמת כאן חופשי, ומיהם אלה שהדמוקרטיה לכאורה לא נוגעת בחייהם, כי הם משתייכים לאופוזיציה רחבה-אזרחית.
זה הזמן לזכור ולא לשכוח את כל חללי המתקפות, רבות מהן יזומות על-ידי ממשלה שכך אוספת אל קירבה שתיקה ציבורית. כי הרי במלחמות - כל המוזות וההתנגדויות חייבות לשתוק. הבה נזכור את יותר מאלף התושבות והתושבים - בהם מאות ילדים - מעזה השכנה, שהוקרבו על מזבח מה שקרוי כאן ביטחון. "ביטחון" זה הוא לא יותר ממהלכים של תעמולה על תפיסותיהם וחייהם של אזרחים. הבה נזכור את אחד ממחיריו הנוראים של הציות, שעליו משלמים עדיין חיילים, אלו שלא מעזים להרהר באופציות אחרות מלבד מלחמה, במדינה שמקדשת צבא ובצבא שעל פיו פועלת מדינה.
הבה נזכור את כל אלה שמשלמות ומשלמים בחייהם את המשבר הכלכלי, משבר שאינו מקרי, והוסתר עד כה בהעלאה על נס של מדיניות הפרטה, שהותירה אינסוף בתים נטולי כל הכנסות וללא ביטחון קיומי. הבה נזכור את כל אלה שלא מפסיקות להיאבק בשלל דרכים נגד מדיניות ממשלתית שפוגעת בביטחון הקיומי היומיומי, וחלקן מוצאות את עצמן מוגפות בידי שוטרים בתאי חקירות, מאוימות כדי להיות מושתקות מהתנגדות פוליטית-אזרחית.
הבה נזכור את המפגינות והמפגינים בעד צדק ושלום ונגד גדר ההפרדה בבילעין ובנעלין, שמשלמים בחייהם ובגופם על דרישתם לחברה אחרת, צודקת, שוויונית לכל אלו שחיים במרחבה. הבה נזכור כמה מעט מאתנו זוכים לחופש מאלימות מינית, נזכור כי כל אישה עוברת בחייה לפחות פעם אחת הטרדה מינית, אחת משלוש היא נפגעת תקיפה מינית, ואחת מכל שש היא נפגעת גילוי עריות על-ידי יחסי הכוח במשפחה גרעינית.
מי כאן עצמאי ומי לא? מי הם הזוכים לחופש תנועה ודעה, לחופש כלכלי, לשכר הוגן, לעבודה ראויה? מי הם אלה שיכולים לחשוב במדינה כיום שהם אכן חופשיים? כי כאמור, החופש ניתן רק לאוכלוסיה אחת, במחיר הכיבוש של אינסוף ציבורים - פלשתיניות/ים, מזרחיות/ים, נפגעות/י אלימות מינית, א/נשים שחיות/ים בעוני וקורסות/ים תחת העסקה פוגענית, מהגרות/ים שמתויגות/ים ככאלה שגופן/ם הוא רכוש ציבורי, בהן יוצאות אתיופיה שצבע עורן גרם להרחיקן גיאוגרפית-כלכלית אל מעבר למרכז הדומיננטי האשכנזי. הבה נזכור שרק אם אתה גבר לבן-יהודי, שמציית לשלטון האחד, שנולד אל פריבילגיה כלכלית-חברתית ו/או משתייך לאליטה הפוליטית-תרבותית - רק אלו הם באמת חופשיים. אלא שחירותם היא על חשבוננו, ועל כן לא עולה על דעתנו אל מול ההשתקה - להחריש.
הבה נזכור מהי דמוקרטיה מהותית-ערכית, כזו שמעודדת התנגדות ואופוזיציה פוליטית-אזרחית. כי לא בדמוקרטיה כזו אנו חיות וחיים, אלא במדינה שבה החופש ניתן רק למגזר צר, בעוד רוב האוכלוסיה ממילא לא עונה על קווי המתאר של מי שראוי כאן להיות חופשי.

המאמר במקור: 'על צד שמאל'
תאריך:  08/05/2009   |   עודכן:  08/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לזכור ולא לשכוח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מזמן לא ראיתי אוסף של שטויות
תמימה  |  8/05/09 14:34
 
- כנראה פספסת את הגבבים במעריב ל"ת
יפה  |  8/05/09 16:56
2
מוליכים שולל את הציבור
משה, עורך-דין  |  8/05/09 16:05
3
עארס הוא המנצח הגדול
fggrtjuuyy76  |  8/05/09 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ליפז שמוע-ניר
האם יש קשר בין צפייה בתוכניות ריאליטי להפחתה ברגישות למצוקת האחר?    זמן חשבון נפש אישי וחברתי
נסים ישעיהו
אני מניח שכמוני, כולם שמעו על כאלה שילדותם העשוקה משמשת להם תירוץ זמין לכל מיני התנהגויות ומעשים, שאפילו הבהמות היו מתביישות בהם. מה עם אלה, האם התירוץ שלהם אמור להתקבל על דעתנו? האם היעדר חינוך נכון בגיל הרך, חינוך לאנושיות, ילווה את האדם לכל שארית חייו בעולם הזה?
עמוס שריג
בג"צ השמאלני "ייחנק" בשמאלניותו גם לאחר דחיית עתירת הבדואים    צריכים לקחת דוגמא מאיציק מרדכי    תושבי עיירות הפיתוח - את ביבי ב' ושטייניץ א' כבר הכרתם?
עו"ד אברהם פכטר
האזרחות - אינה מתנה נצחית. חובות רבים וכבדים בצידה, ליד יתרונות חשובים. הזכות לאזרחות - ניתנת לשלילה, למי שבוגד, חותר, פוגע בבטחון המדינה, במוסדותיה ורוצה לערער את שלטונה. אין כל מניעה חוקית או מוסרית לשלול אזרחות - במקרים חריגים, מערבים ומיהודים
רונן הלל
בניגוד לתדמיות הבולדוג והדוברמן, ליברמן מתגלה כאדם הגיוני, רציונאלי, הפועל במספר זירות במקביל ומוכן לשמוע על החזרת שטחים, התכופפות רבתי מול ארצות הברית והקמת מדינה פלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il