X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה אישרה את התיקון לחוק זכויות היוצרים המבצעים בקריאה ראשונה ח"כ מרגי: בתקופה האחרונה קיבלנו תזכורת לכמה החוק הזה נדרש. אין ספק ש-50 שנה בחיי אמן ויוצר זה זמן קצר מאוד. תיקון החוק הוא מתבקש, ראוי והוגן השחקן שייקה לוי: זכויות היוצרים על היצירות הראשונות של הגשש החיוור הולכת לאיבוד
▪  ▪  ▪
הגשש החיוור. תיקון חוק מתבקש [צילום: לע"מ]

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, החלה(ב', 15.2.15) להכין לקריאה ראשונה את ההצעה לתקן את חוק זכויות היוצרים בתקליט וזכויות המבצעים, של ח"כ יעקב מרגי וחברי כנסת נוספים, שנועדה להאריך את תקופת זכויות היוצרים בתקליט וזכויות מבצעים. כיום זכויות היוצרים נותן הגנה לתקליטים של 50 שנה בלבד ממועד היצירה, וחוק זכויות מבצעים ומשדרים מקנה גם הוא הגנה של 50 שנה בלבד לביצוע של אמנים מבצעים (שירה, נגינה, מחול ועוד). זאת בניגוד ליצירות אחרות כמו ספרים, יצירות אמנות וסרטים, שהיוצרים שלהם נהנים מהגנה למשך כל חייהם ועוד 70 שנה. לפי ההצעה שאושרה, תקופת ההגנה על זכויות יוצרים בתקליט וזכויות מבצעים תוארך ל-70 שנה ממועד היצירה.
50 שנה בחיי אמן זה זמן קצר
יוזם ההצעה, ח"כ מרגי, התייחס להתאבדותו הטרגית של הזמר גבי שושן, ואמר כי "בתקופה האחרונה קיבלנו תזכורת לכמה החוק הזה נדרש. אנחנו מודעים למצבם של היוצרים והאמנים ואין ספק ש-50 שנה בחיי אמן ויוצר זה זמן קצר מאוד. תיקון החוק הוא מתבקש, ראוי והוגן ואנחנו חייבים זאת לאמנים וליוצרים".
ראש אשכול דיני קניין רוחני במשרד המשפטים, עו"ד האוורד פולינר, הבהיר כי הממשלה תומכת בהצעה בתנאי שהיא תחול רק על פרסומים שעדיין מוגנים ולא על פרסומים שההגנה עליהם כבר פקעה.
דלית קן-דרור פלקמן מהקליניקה למשפט וטכנולוגיה באוניברסיטת חיפה טענה כי הצעת החוק עשויה להזיק למבצעים ולפגוע בתחרות החופשית. לדבריה, לאחר שפגה תקופת ההגנה על תקליטים נכנסות גם חברות אחרות לתחרות ומוציאות הוצאות חדשות, מספר ההשמעות גדל והיוצרים מקבלים יותר תמלוגים. יו"ר עילם, עוד" דן גוטפריד, אמר מנגד כי מקורות הפרנסה של האמנים הוותיקים הולכים ומצטמצמים ובאירופה כבר מזמן הרחיבו את ההגנה עליהם.
האמנים המבצעים הם המגזר המושפל ביותר
יו"ר ומנכ"ל אשכולות והשחקן אילי גורליצקי אמר כי כבר 20 שנה הוא מדיר את רגליו מדיונים כאלה, כי מה שיוצא מהם זה בעיקר דיבורים. "האמנים המבצעים הם המגזר הגרוע, המושפל והנעזב ביותר שאני מכיר. ברגע שמתחילים להתווכח על הזכויות שלהם אנחנו במצב לא טוב, כי מצבם הוא מתחת לכל ביקורת. אם כל אחד מכם היה קורא את חוק זכויות היוצרים הישן, משנת 1984, כולם היו צוחקים ואני הייתי ממשיך לבכות. העולם טס קדימה מבחינה טכנולוגית ואנחנו עומדים באותו מקום", אמר גורליצקי.
הוא אף קרא להשוות את זכויות המבצעים לזכויות אמנים אחרים כמו משוררים וסופרים, שיצירותיהם מוגנות לכל ימי חיים ועוד 70 שנה לאחר מותם והוסיף: "מבצעים הם היוצרים של הביצוע - שייקה לוי יעשה את המלט אחת ממה שאני אעשה, עם אותו הטקסט".
נציגת משרד המשפטים, עו"ד נעמה דניאל אמרה כי משרד המשפטים עובד על תזכיר חוק שיעסוק בזכויות מבצעים ומקווים שהתזכיר יופץ בקרוב. גורליצקי הגיב ואמר: "כששמתי את זה נזכרתי שעוד ב-2001, כשמאיר שטרית היה שר המשפטים, הגשנו שתי בקשות בעניין ומשרד המשפטים התנגד והבטיח שתוך 3 חודשים הם מפיצים תזכיר חוק - עד הרגע הזה זה לא קרה".
"אי-אפשר לתת לצרכן הכל בחינם"
ד"ר יונתן דרורי, המייצג אמנים בהם שמרית אור ומשפחת אורלנד, התנגד להארכת ההגנה גם על יצירות קיימות ואמר כי כשהיוצרים התקשרו בעבר עם מפיקים וחברות תקליטים הם יצאו מתוך הנחה שהעסקה היא ל-50 שנה וכעת מבקשים לשנות את ההסכם ולהאריך את התקופה ב-20 שנים נוספות. ח"כ דוד ביטן תהה באיזה הסכם מדובר ואמר כי בתקופה שנעשה אותו הסכם עליו מדבר דרורי לא היה אינטרנט והמצב היה שונה בתכלית. "היום כל יצירה מסתובבת באינטרנט וליוצרים אין מה לאכול", אמר ח"כ ביטן.
ח"כ רועי פולקמן אמר כי "צריך אומנם לדאוג שמחיר היצירות יהיה שווה לכל נפש, אבל אי-אפשר להיכנס ולתת לצרכן הכל בחינם. אסור שהמחיר יהיה אליטיסטי, אבל על אמנות צריך לשלם". ח"כ יואל חסון תהה מה היה קורה אם היצירות של גבי שושן היו חופשיות לנחלת הכלל, האם הוא היה יודע לנצל זאת בעצמו ולעשות מזה פרנסה.
השחקן שייקה לוי אמר כי הוא המפיק של הגשש החיוור, וזכויות היוצרים על היצירות הראשונות של השלישיה הולכות לו לאיבוד. "מדברים על נחלת הכלל ואפשר לחשוב שבאיזה שהוא מקום עומד איזה כלל שרק מחכה לטרף", אמר לוי. הוא הוסיף: "למה שאני לא אוכל להמשיך להתפרנס ולפרנס מזה 4 משפחות".
כאמור, בתום הדיון הוועדה אישרה פה אחד את ההצעה לקריאה ראשונה, וקיבלה את הבקשה לקבוע כי ההצעה תחול על יצירות שתקופת ההגנה עליהם טרם פגה והן עדיין לא הפכו לנחלת הכלל. היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי הוא שלם לחלוטין עם ההצעה, שלדבריו "באה לעשות צדק שהוא רק חלק קטן מהצדק שצריך לעשות עם האמנים".

תאריך:  15/02/2016   |   עודכן:  15/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגנת זכויות האמן המבצע תוארך ל-70 שנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
'התנועה הירושלמית' מובילה את היוזמה בשיתוף משפחת בנקי ובתמיכת עיריית ירושלים
מירב ארד
המועצה לשידורי כבלים ולווין חזרה בה מהחלטת ההקפאה ואישרה לחברות הוט ויס להעלות מחירים ולהציע מבצעים חדשים    החברות הפעילו לחץ וטענו לנזקים כבדים ולקיים בהתמודדות בשוק
איציק וולף
נחום וינשטין נעצר בחשד כי העלים הכנסות של מיליוני שקלים מחשבון בנק בבעלותו בשוויץ    רק שהתבקש להגיש הצהרת הון, "נזכר" לדווח על החשבון בחו"ל אולם גם אז "שכח" לדווח על הכספת שלו בבורסה
מירב ארד
אימוצן של מכלול הצעות נחוץ לקידום יעילות ותחרותיות בכלכלה המקומית, באמצעות עידוד שוק הון פעיל הכולל הנפקות לציבור    האוזר: להקל בתהליכי הכניסה לשוק ההון הישראלי
יפעת גדות
במה למגוון דעות, פלטפורמה לשיח שנאה וערוץ תקשורת אלטרנטיבי    מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אריאל בדק כיצד העיתונים בישראל מציגים את השימוש ברשתות החברתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il